فروشگاه ایرانیکان
نحوه ساخت انواع ماسک های پرکاربرد زنان
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

نحوه ساخت انواع ماسک های پرکاربرد زنان

 

یکی از درخواست های مستمر خوانندگان، یادگرفتن نحوه ی ساخت ماسک های جدید پوستی است که قابل اعتماد باشد. در ادامه 7 شیوه ماسک های نوبرانه 2015 تقدیم تان می شود.

 

1-    ماسک کاکائو برای پوست خشک و آسیب دیده

مواد لازم

3/1 فنجان پودر کاکائوی کم چرب
4/1 فنجان عسل مایع
3 قاشق غذاخوری خامه
2 قاشق غذاخوری آرد جود دوسر

تمام مواد را در یک کاسه ی تمیز با هم مخلوط کنید تا خامه ای شکل شود ترکیب حاصل را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید تا اثر کند. سپس با یک حوله ی کاغذی، پوست را تمیز کنید و باقی مانده را با آب گرم بشویید. ماسک کاکائو برای پوست خشک و تحریک شده، بسیار مناسب است.

2-    ماسک هویج

نگران نباشید، این ماسک رنگ پوست شما را زرد نمی کند. این ماسک به طرز فوق العاده ای از پوست شما مراقبت می کند.

هویج، سرشار از ویتامین های A و E است که 2 ویتامین ضروری پوست به شمار می آیند و در ممانعت از پیری زودرس پوست موثر هستند.

مواد لازم

هویج متوسط یک عدد
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف آب یک عدد لیموی تازه

ابتدا هویج را خوب بپزید و بعد به شکل پوره درآورید. عسل و روغن زیتون را با آن مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را هم به آن بیفزایید. این ماسک برای پوست چرب کمک کننده است. البته اگر پوست خشکی دارد به جای 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 8 قطره آب لیمو اضافه کنید. ماسک را 15 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و بعد بشویید.

3-    ماسک پاپایا

مواد لازم

100 گرم پاپایا
1 قاشق چایخوری عسل
1 عدد زرده تخم مرغ
50 گرم آووکادو
1 قاشق چای خوری روغن زیتون

پاپایا و آووکادو را پوره کرده و با دیگر مواد مخلوط کنید. ماسک را روی پوست تمیز بگذارید و بعد از 15 دقیقه با دستمال پاک کنید. سپس صورت را با آب گرم بشویید. آنزیم پاپایین موجود در پاپایا یک طراوت بخش عالی برای پوست است. مانند پیلینگ عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. علاوه بر این، اسیدیته خفیف این میوه، پوست را صاف و سفت می کند.

4-    ماسک کدو حلوایی

پالپ کدو حلوایی علاوه بر ویتامین های A و C که اثر آنتی اکسیدانی دارد، حاوی زینک است. به علاوه حاوی اسید Alpha- Hydroxiy (محرک بازسازی پوست) است.

مواد لازم

2 قاشق چای خوری کدو حلوایی پخته
نصف قاشق چای خوری عسل
4/1 قاشق چای خوری شیر (اگر پوست خیلی خشک دارید خامه اضافه کنید)

تمام مواد را با هم مخلوط کنید. ماسک را با حرکت دایره ای بر روی صورت قرار دهید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

5-    ماسک آووکادو برای پوست خشک

مواد لازم

1 عدد آووکادوی رسیده
1 قاشق چای خوری ماست ساده
نصف قاشق چایخوری عسل

آووکادو را به شکل پوره در آورید، 1 قاشق چای خوری پوره حاصل را با ماست و عسل ترکیب کنید و خوب هم بزنید. ترکیب حاصل را 10 دقیقه روی پوست قرار دهید تا اثر کند.

6-    ماسک موز

موز نه تنها خوشمزه است بلکه برای پوست هم مفید است. موز، حاوی روی و ویتامین های A، B و E است. ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک به ویژه برای پوست خشک و بالغ، مسبب زیبایی است.

مواد لازم

1 عدد موز کوچک رسیده
2 قاشق غذاخوری خامه شیرین
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذخوری آرد جو دوسر
4 قطره گلاب
آب معدنی به میزان کم

موز را با چنگال له کنید، خامه، عسل و آرد را بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید تا یک توده چسبناک همگن به دست آید. اگر ترکیب خیلی سفت بود کمی آب و اگر رقیق بود کمی آرد بیشتر بیفزایید تا غلظت مناسبی برای قرار دادن روی پوست پیدا کند. ترکیب را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد بشویید.

7-    ماسک جعفری برای جوش

3 قاشق غذاخوری جعفری خردشده
1 قاشق عذاخوری روغن زیتون
1 قاشق چایخوری بلغور جو دوسر
100 میلی لیتر آب
1 عدد سفیده تخم مرغ

شاخ و برگ گیاهان سبز، دارویی عالی برای منافذ مسدود است. صد میلی لیتر آب گرم را با جعفری خردشده، یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری بلغور جو دوسر ترکیب کنید. اجازه دهید کمی خنک شود و مدت 20 دقیقه رویپوست قرار دهید سپس به آرامی بشویید. حالا در آینه نگاه کنید؛ گونه های قرمز و چهره ای تازه خواهید دید.

 

 ****************

استفاده از فوم‏هاي پاك كننده و شيرپاك‏كن‌ها در كنار مزايايي كه دارد، معايبي هم دارد كه از جمله آنها خشكي، ايجاد حساسيت و از بين رفتن لايه اسيدي مفيد در پوست است كه عملكرد طبيعي پوست را با مشكل مواجه مي‌كند.

در اين صورت پيدا كردن يك لوسيون پاك كننده مناسب، ضروري به نظر مي‌رسد. آيا مي‌دانستيد خيلي از مواد طبيعي اطراف ما قابليت تبديل شدن به يك پاك كننده سالم و بدون ضرر را دارند؟ سركه سيب، آب، ليموترش و عسل نمونه‌هاي قابل دسترسي هستند كه احتمالا همين حالا در آشپزخانه شما منتظر تبديل شدن به يك پاك‌كننده طبيعي هستند.

در مورد استفاده از پاك كننده‌هاي طبيعي پوست با دكتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي  و دكتر فاطمه حسين‌زاده، متخصص پوست و مو صحبت كرديم تا نظر آنها را در مورد هريك از آنها بدانيم. پس اگر به پوست خود و طراوت و زيبايي آن اهميت مي‌دهيد، مطلب زير را در مورد پاك‌كننده‌هاي طبيعي از دست ندهيد.


گلاب، خوشبوي پرخاصيت

گلاب به تنهايي يك پاك كننده خوب به حساب مي‌آيد. گلاب مي‌تواند باعث نرمي و صافي پوست تحريك شده شود. اين مايع شگفت‌انگيز چربي پوست را پاكسازي مي‌كند و باعث جواني و زيبايي پوست‏تان مي‌شود. همچنين گلاب به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان‌ها و ويتامين‌هاي گوناگون، مي‌تواند از بروز علايم پيري پيشگيري و پوست را تغذيه كند.

از طرفي داراي خواص ضدعفوني كننده طبيعي، ضد التهابي و ضد باكتري نيز هست. گلاب براي پوست‌هاي خشك خاصيت نرم كنندگي دارد. بنابراين، افراد با پوست‌هاي خشك بهتر است براي نرم و ملايم كردن پوست خود، از گلاب استفاده كنند. يك پد پنبه‌اي را به گلاب آغشته كنيد و روي پوست خود ماساژ دهيد، به اين ترتيب هم مواد آرايشي را از پوست خود پاك مي‌كنيد و هم طراوت و شادابي طبيعي را به صورت‌تان هديه مي‌دهيد.

براي داشتن پاك كننده آرايش بهتر و موثرتر، مي‌توانيد يك پد پنبه‌اي را با گلاب مرطوب كرده و سپس در كمي روغن نارگيل قرار دهيد تا با هم مخلوط شوند. اين يك محصول طبيعي مراقبت از پوست و پاك‌كننده آرايش عالي محسوب مي‌شود. از اين تركيب مي‌توانيد براي پاك كردن آرايش چشم هم استفاده كنيد، به شرطي كه اين كار را به آرامي انجام دهيد. گلاب به پوست آبرساني مي‌كند و درخشندگي فوق‌العاده‌اي به آن مي‌بخشد. براي درخشش پوست خود و زيبايي هرچه بيشتر آرايش، گلاب را روي آرايش خود، اسپري کنند.

متخصصان چه مي‌گويند؟

دكتر عباسيان از گلاب به عنوان يك پاك‌كننده خوب و خوشبو نام مي‌برد و مي‌گويد استفاده از گلاب به خصوص براي افرادي كه پوست چرب دارند يا تعريق پوست‌شان زياد است، بسيار مفيد است. گلاب خاصيت ضد ميكروب هم دارد و در واقع از عفوني شدن جوش‌ها جلوگيري مي‌كند. نكته خوب ديگر در مورد گلاب اين است كه از آنجايي كه قوام گلاب همانند آب است، روي پوست حساسيت ايجاد نمي‌كند و فرد مي‌تواند پس از پاكسازي، صورت خود را با آب شست‌وشو ندهد.

سفيدآب، لايه‌بردار طبيعي

اگر تاكنون از سفيدآب هم استفاده نكرده باشيد، حتما اسم آن به گوش‌تان رسيده است. سفيدآب يا روشور، نوعي لايه‌بردار طبيعي پوست بدن بر پايه چربي حيواني است كه به‌طور سنتي در ايران، معمولا به شكل قرص‌هاي سفيد رنگ گرد توليد و در عطاري‏ها عرضه مي‌شود. اين ماده معمولا هنگام استحمام به كار گرفته مي‌شود. اين فرآورده با ماليده شدن بر سطح پوست به جمع آوري و از بين رفتن سلول‌هاي مرده كمك مي‌كند و باعث پاكيزگي و روشن ديده شدن رنگ پوست مي‌شود. استفاده از سفيدآب يا چيزي مشابه آن، مختص به ايران نيست و در فرهنگ ساير ملل نيز سابقه استفاده از اين پاك كننده غير شيميايي ديده مي‌شود.

سفيدآب محصول پيچيده‌اي نيست. در واقع تركيب گل سفيد و نخاع برخي جانوران است و اين عامل يعني داشتن روغن آن هم از نوع حيواني، گاه نقطه قوت آن و گاه نقطه ضعف و موجب مردود دانستن استفاده اين فرآورده شمارده مي‌شود.

متخصصان چه مي‌گويند؟

سفيدآب قلع از بقيه انواع سفيدآب مشهورتر است. سفيدآب پاك‌كننده‌اي است كه مي‌تواند اجرام سخت را هم از روي پوست پاك كند. نكته مثبت سفيدآب اين است كه مي‌تواند در مقابل سوختگي‌ها اثر محافظتي داشته باشد. به عبارت ديگر افرادي كه پوست سوخته يا ملتهب دارند، با كمك سفيدآب مي‌توانند به ترميم پوست‌شان كمك كنند. كساني كه مدت طولاني در آفتاب بودند، مي‌توانند با سفيدآب پوست خود را التيام ببخشند اما به‌طور كلي سفيدآب در افرادي كه مزاج خشك دارند اثر بهتري دارد.

لوسيون پاك‌كننده عسل و ليمو

لوسيون عسل و ليمو مخصوص پوست‌هاي جوش‌دار و داراي لك است. براي درست كردن آن، آب يك عدد ليموترش تازه، يك قاشق عسل و يك فنجان آب مقطر را با هم مخلوط كنيد و در يك ظرف تيره رنگ شيشه‌اي در بسته نگهداري كنيد. يك تكه پنبه را به اين تركيب آغشته كنيد و روي صورت خود بماليد. شما مي‌توانيد جهت طراوت، شفافيت و روشني پوست صورت و از بين رفتن جوش‌ها از اين لوسيون استفاده كنيد. به توصيه پزشكان، بهتر است بعد از پاك كردن پوست خود براي طراوت بيشتر و تقويت پوست، از يك تونيك مناسب با نوع پوست استفاده كنيد.

متخصصان چه مي‌گويند؟

 تركيب عسل و ليمو يك تركيب بسيار ايده‌آل براي انواع پوست است. دكتر عباسيان مي‏گويد هم عسل و هم ليمو خاصيت جلا‏دهندگي و صيقل بخشيدن به پوست را دارند و كساني كه صورت‌هاي جوش‌دار دارند با اين تركيب مي‌توانند پوست‌شان را پاكسازي كنند. در كل ميوه‌هاي ترش مثل ليمو، نارنج و سركه خاصيت لايه‌برداري دارند. ويژگي مثبت اين تركيب اين است كه پوست‌هايي كه مستعد جوش هستند و نمي‌توانند از مواد چرب استفاده كنند، به راحتي مي‌توانند از اين تركيب معتدل بهره ببرند. توجه داشته باشيد اگر مزاج‌تان گرم است، ميزان آبليمو را بيشتر كنيد و اگر طبع سردي داريد مقدار عسل بيشتر باشد.

سركه سيب و عرق رازيانه

تركيب سركه سيب و عرق رازيانه يك تركيب فوق‌العاده براي پاكسازي پوست است.سركه سيب چربي‌هاي مفيد در پوست را حفظ مي‌كند و «PH» آن را متعادل مي‌سازد؛ علاوه بر اين به كاهش لكه‌ها و دانه‌هاي قرمز روي پوست كمك مي‌كند. رازيانه نيز سرشار از هورمون‌هاي زنانه (استروژن) است و طبيعتي گرم دارد. رازيانه روي پوست اثر پاك كنندگي، ضد عفوني‌كننده و روشن كنندگي دارد و باعث از بين رفتن كبودي دور چشم مي‌شود. كافي است مقدار مساوي از سركه سيب و عرق رازيانه را با هم مخلوط و در يك ظرف شيشه‌اي در بسته نگهداري كنيد. اگر پوست شما حساس است، مقدار سركه را كمتر كنيد. فراموش نكنيد از اين تركيب به دليل وجود سركه در اطراف چشم استفاده نكنيد و پنبه آغشته به ترکیب را چند بار روی صورت بمالید.

متخصصان چه مي‌گويند؟

 تركيب سركه سيب و عرق رازيانه به دليل جلابخش بودن سركه و اسانس خوب عرق رازيانه تركيب مناسبي است. عرق رازيانه به ترشح هورمون زنانه كمك مي‌كند و مي‌تواند باعث شادابي پوست شود. اين تركيب پتانسيل خشك كردن پوست را دارد، پس فراموش نكنيد كه حتما بعد از استفاده، از مرطوب‌كننده‌هايي مثل روغن بادام شيرين، روغن كنجد يا روغن زيتون تازه استفاده كنيد.

فراموش نكنيد كه:

- در انتخاب پاك‌كننده دقت كنيد تا با نوع پوست و طبع شما سازگاري داشته باشد و به آن حساسيت ندهيد.

- پاك‌كننده بايد حداقل 30 ثانيه روي پوست بماند تا ناخالصي و چربي‌ها را پاك كند.

- توجه داشته باشيد كه پوست آرايش شده را با آب و صابون نشوييد چون پوست حالت اسيدي دارد و صابون قليايي است، قليا رشته‌هاي اسيدي روي پوست را مي‌شكند و به پوست آسيب مي‌رساند.

- بهترين نوع پاك كننده، حاوي روغن است كه بتواند ناخالصي را از روي پوست پاك كند.

استفاده از تونيك بعد از پاك‌كننده

بعد از استفاده از پاك‌كننده، از تونيك‌هاي گياهي استفاده كنيد. تونيك هاگردش خون را در ناحيه‌اي كه به كار مي‌رود، تحريك مي‌كنند و باعث تازگي و طراوت پوست مي‌شود.

 تونيك سيب:

يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با 5/1 فنجان آب مخلوط كنيد و با پنبه روي صورت خود بماليد و بعد از چند دقيقه با آب بشوييد.

 تونيك گوجه:

 يك تكه گوجه فرنگي خام را روي پوست خود بماليد و بعد از چند دقيقه بشوييد. توجه داشته باشيد كه طبع شما به گوجه فرنگي حساس نباشد.

 تونيك خيار:

آب دو عدد خيار را بگيريد و بجوشانيد. كف حاصله را‌برداريد و پس از سرد شدن آن را روي صورت خود ماساژ دهيد.

تبیان

شیوه درست کردن لوسیون سفید کننده پوست

 

فید کردن پوست به صورت سنتی، توسط متخصصان زیبایی و با استفاده از درمان های شیمیایی سخت انجام می شود. سفید کننده ها به صورت بالقوه، دارای عوارض جانبی خطرناکی هستند که می توانند در افرادی که پوست حساسی دارند، باعث واکنش های شدید شود.

شما می توانید خودتان به راحتی در خانه، و با موادی که در آشپزخانه تان دارید، لوسیون سفید کننده درست کنید. با نگه داشتن لوسیون در تایم مشخصی روی صورت تان و شستن آن، و سپس تکرار این مراحل، می توانید به صورت تدریجی و بدون مواد شیمیایی خشن، پوست تان را سفید و روشن کنید.
 
مواد لازم
آردنخود چی ۲قاشق چایخوری
زردچوبه
آب لیمو
خامه پر چرب

۲ قاشق چایخوری آرد نخود را داخل کاسه بریزید. آرد نخود را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. زرد چوبه را به آن اضافه کنید.

۵ تا ۱۰ قطره آب لیمو به مواد اضافه کنید. اگر پوست تان خیلی حساس است، از آب لیموی کمتری استفاده کنید؛ چرا که آب لیمو می تواند باعث تحریک پوست های حساس شود. مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید.

به آرامی خامه را اضافه کنید؛ هر دفعه یک قاشق چایخوری اضافه کنید. وقتی آن را اضافه کردید مواد را هم بزنید. اضافه کردن خامه را تا جایی که مواد به غلظت لوسیون برسند، ادامه دهید.

لوسیون را روی صورت تان یا هر جای دیگری که می خواهید سفید شود بمالید. بگذارید روی پوست تان بماند تا خشک شود، سپس آن را بشویید. می توانید زدن لوسیون را هر روز تکرار کنید.

 

نکات و هشدارها :


اگر از آرد نخودچی استفاده می کنید باید از نوع بی نمک آن باشد.

سرخاب سفیداب

                         به یاد حضرت امیرالمومنین علی (ع)

 

هنگامی که فرق علی ابن ابی طالب این تندیس حق و حقیقت با شمشیر جهل و جهالت شکافت و ما بدن علی ابن ابی طالب علیه السلام را از دست دادیم اما درس هایش را به خاک نسپردیم بدن شریفش به خاک رفت اما اندیشه و الگویش در مغز آدمیان ماند. ای عزیزان ای دینداران و ای دینمداران، هنگامی که شب ها وقت آزاد دارید به اطراف شهر بروید، خانه های فقرا را نگاه کنید، خانه هایی که از شدت فقر و نداری، درب خانه ندارند و یک پتوی پاره درب خانه شان است. می توانید یکی دوبار به بهزیستی تشریف ببرید و با مسوولین آنجا کمی مشورت کنید و از نیت های خیرخواهانه تان سخن بگوئید و آنها نیز شما را راهنمایی می کنند و در ان جی او ها شرکت کنید، گروه های مردم نهاد که هم به خود یاری می دهند و هم به دیگران و در این راه تجربه ها می آموزید و یاد می گیرید چگونه درست کمک کنید. بله الگوی علی ابن ابی طالب پیش روی شماست ببینید و عمل نمائید. او شب ها نان جلوی خانه های فقرا می گذاشت. آرام در را می زد و می رفت. از شب گردی های علی ابن ابی طالب الگو بگیرید. البته عرض کردم که اول باید شناسائی کنید و خودتان در دایره امنیت باشید. الحمد لله الان ما نیازمند به نان، به آن معنای کلمه نداریم. اما می توانید شام ببرید. فرزندتان را همراه خود ببرید که روش های شما را ببیند و یاد بگیرد و شیعه و پیرو علی ابن ابی طالب باشد نه فقط بر بدن از دست رفته ی او گریه کند بلکه فکر علی ابن ابی طالب را عمل کند.

اینگونه است که علی ابن ابی طالب ها زنده اند. اگر او فقط و فقط پول در صندوق بیندازد و فقط با دستگاه خودپرداز پول صدقه را به حساب جائی بریزد، او معنا و مفاهیم واقعی کمک کردن را یاد نخواهد گرفت عزیزان. بنده از زحمات کلیه ی مسوولین کشور تشکر می کنم که وقت شان در جلسات مهم و مذاکرات و تصمیم گیری های کلان است اما برای شب هم حتی شده هفته ای یک ساعت برنامه ای داشته باشند زیرا وقتی استاندار یا شهردار که همچون علی ابن ابی طالب شب ها در کوچه های فقیر نشین کوفه قدم می زد، چنین حرکت های زیبایی کنند آنوقت می توانیم از ثروتمندان محترم شهرهایمان انتظارهای بهتری هم داشته باشیم و حتی به آنها هم نیازی نباشد و بالأخره کار خوب را از یکدیگر یاد می گیرند و ایده پردازی هم می کنند و بهتر و بهتر خواهد شد. بنده به آینده خوش بین هستم.

در پایان این مقاله شما را دعوت می کنم به ترجمه ی چند آیه ی آخر سوره مدثرکه گفتگوی بین اهل بهشت و اهل جهنم است و ببینید که اهل جهنم چه جواب می دهند: اهل بهشت از اهل جهنم می پرسند:

چه چيز شما را به دوزخ وارد ساخت‏؟!) «42» مى‏گويند: (ما از نمازگزاران نبوديم‏، «43» و اطعام مستمند نمى‏كرديم‏، «44» و پيوسته با اهل باطل همنشين و همصدا بوديم‏، «45» و همواره روز جزا را انكار مى‏كرديم‏، «46» تا زمانى كه مرگ ما فرا رسيد!) «47» از اين رو شفاعت شفاعت‏كنندگان به حال آنها سودى نمى‏بخشد. «48» چرا آنها از تذكّر روى گردانند؟! «49» گويى گورخرانى رميده‏اند، «50» كه از [مقابل‏] شيرى فرار كرده‏اند! «51» بلكه هر كدام از آنها انتظار دارد نامه جداگانه‏اى [از سوى خدا] براى او فرستاده شود! «52» چنين نيست كه آنان مى‏گويند، بلكه آنها از آخرت نمى‏ترسند! «53» چنين نيست كه آنها مى‏گويند، آن [قرآن‏] يك تذكّر و يادآورى است‏! «54» هر كس بخواهد از آن پند مى‏گيرد؛ «55» و هيچ كس پند نمى‏گيرد مگر اينكه خدا بخواهد؛ او اهل تقوا و اهل آمرزش است‏! «56»

ملاحظه فرمودید که اطعام مسکین نکردن ما را به جهنم می فرستد

و پيوسته با اهل باطل همنشين و همصدا بوديم‏: همین که شب ها همه اش پای ماهواره هستیم همنشینی و همصدایی با چه کسانی است؟

از اين رو شفاعت شفاعت‏كنندگان به حال آنها سودى نمى‏بخشد. «48»

بله وقتی که غذا به مسکینان نمی دهیم و همه اش پای ماهواره نشستیم همین است که باعث می شود شفاعت نه پیامبر و نه امام حسین و نه امام رضا و نه حتی امام زمان حتی دیگر به ما سودی نبخشد و به ما کمک نکند. 

چرا آنها از تذكّر روى گردانند؟! «49»

این آیه هم به این معناست اگر کسی ما را تذکر بدهد و دعوت به اطعام به مساکین و دوری از ... کند روی مان را برمی گردانیم. به راه خودمان می رویم و خوشمان نمی آید.

موفق و سرافراز باشید.

سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب: به,یاد,حضرت,امیرالمومنین,علی,(ع), :: 8:31 :: نويسنده : دوستدار علم

دعا بهترین وسیله رسیدن به خواسته ها

 

     سلام عرض می کنم خدمت دوستان و عزیزان و هموطنان. به سایت دعا تشریف آورده اید و تا کنون در عمر گرانمایه ی خود دعاها خوانده اید و در نظر دارید که از طریق دعا به خواسته ها و آرزوهای خود برسید. امر بسیار نیکو و مبارک و مطلوبی است.

     باری بسیاری عزیزان در تماس های خود بیان دارند که ما زیاد دعا می خوانیم و ذکر فراوان می گوییم، اما نتیجه نمی گیریم و دیگر خسته شده ایم و دیگر علاقه ای به ادامه ی دعا خواندن نداریم و برخی عزیزان می گویند که انگار خدا با ما قهر کرده است یا بالعکس می گویند که ما با خدا قهر کرده ایم و مدتی است که حتی نماز هم نمی خوانیم زیرا او جواب ما را نمی دهد و خاطری پرملال و پرگلایه دارند. می گویند که ختم های زیادی گرفته ایم و هیچ تغییری و هیچ تحول و بهبودی حاصل نکرده ایم. جان کلامشان و هدف تماس شان این است که اگر یک دعایی دارید که 100 در 100 نتیجه می دهد و تضمینی هم باشد به ما معرفی کنید و گرنه ما سراغ دعانویسان زیادی رفتیم و پول های زیادی خرج کردیم و بهتر نشده است که هیچ بلکه بدتر هم شده است. حقیقت امر این است که بسیار زیاد به این مسائل فکر می کردم که چرا عزیزان قهر می کنند و حق دارند بالأخره ده سال یا بیست سال شاید بیشتر خواسته هایی داشته است و حاجت خود را نگرفته است پس این قهر و دوری و جدائی بین بنده و خدایش حاصل می شود بهتر است از کلمه ی کدورت استفاده کنم در اینجا زیرا این عزیزان همه دینداران و دین مداران خوبی هستند و خود را از خداوند جدا نمی دانند.

وقتی ناراحت می شویم، که چیزی خوب عمل نکرده است، وقتی از بی فایده بودن دعا ناراحتیم یعنی از نظرِ ما، خدا خوب عمل نکرده است یا دست کم به نفع ما عمل نکرده است و ابزار خوبی نبوده و این ابزار را کنار می گذارند و می خواهند ابزار دیگری را بیابند. مثل اینکه این کلید این قفل را باز نمی کند و کلید یک ابزار است. آیا راه حلی هم وجود دارد که بنده با خدا قهر نکند؟ آن، چه راهی است و چه روشی است که ما بتوانیم از این آفت فوق العاده آسیب رسان و مخرب، که همان کدورت با خداست در امان باشیم؟ از ابتدا و ریشه، باید جستجو کرد که این کدورت چگونه شکل می گیرد و بزرگ می شود و دل و دامانِ انسانِ دیندار و دینمدار را می گیرد؟ بله خداوند ابزار خواسته هایمان شده است و همه انکار می کنیم که نه ما اینطور نیستیم و خدا را ابزار نمی دانیم. سوال بنده این است که آیا در زندگی با خداوند قهر نکرده ایم؟ پس این سابقه ی نادرخشانِ ما در کدورت ها چیست؟ پس چرا خاطرمان گاهی وقت ها از آفریننده ی این کائنات و نظام عظیم خلقت، مکدر می شود؟ عرفای ما در ادبیات کهن به بیان های بسیار مختلف در قالب داستان های حکمت آموز، کوشیدند که ما را با مفهوم گسترده ی رضا آشنا کنند و از ابتدا این دیدگاهِ معامله گر و سودخواهِ ما را با خداوند به نوعی مهار کنند و به سمت و سوی بهتری سوق دهند. می خواستند که مصلحت اندیشی های دنیوی ما را با خالق و خداوند جهان، کمتر و یا بهینه کنند.

      معادل کلمه ی دعا در زبان پارسی، نیایش می باشد. نیایش در اصل تقدیس و تعظیم و تجلیل خداوند است. بیان صفات خدا بوده و غوطه ور شدن در نیکوئیها و زیبائی ها و معناهای خداوند بوده است. در نیایش، اول، سلام دادن بر خداوند است و بعد از سلام نوبت به آشنائیِ هر چه بیشتر با خدا می رسد و نیایش ما را وارد دریائی از معانی بی پایان می کند که خالق این جهان کیست و چه خصوصیاتی دارد و بعد آن خصوصیات را هرچه بیشتر شناختن و بزرگ شمردن است یا مَلِک یعنی ای پادشاه، یا جلیل، یعنی ای بزرگ مرتبه، یا اول یا آخر یا ... آری و به این صورت است که ما در نیایش کردن با خدا آشنا می شویم و او را تقدیس می کنیم و عبادت می کنیم یعنی ای کسی که این صفات را داری ما بنده ی تو هستیم تو خداوند عظیم ما هستی، اسم تو همه چیز است و الی آخر. در پایانِ نیایش، ما به دلیل اینکه او را عبادت خالصانه کردیم و او را تسبیح و تقدیس و تعظیم و تجلیل کردیم می توانیم خواسته و آرزویمان را هم بیان کنیم. بهترین آرزو همان نیک سرانجامی و شادکامی در دنیا و آخرت است.

     شما ملاحظه بفرمائید ما با این برنامه چقدر فاصله گرفته ایم؟ و کلمه ی دعا معنایی شبیه به سحر و جادو به خود گرفته است. وقتی شما دعایی را بخوانید که فلان اتفاق برای شما بیفتد و اگر آن اتفاق نیفتاد شما قهر می کنید به این دلیل است که با دیدگاه معامله گر و فایده طلب وارد شدید نه یک نیایش خالص و نه عبادت خالص. البته بنده در این جا قصدم این نیست که بگویم معامله با خدا نکنید و یا فایده از خدا نخواهید خیر این کار را انجام بدهید و از خداوند که مسوول آفرینش ماست تقاضاها برای دنیا و نیازهایتان هم بکنید اما دعا در اصل برای عبادت است و فرعی هم دارد که آن درخواست هایمان می باشد. یک بخش کوچکی از عبادت است نه کل عبادت و برای برخی از ما جای این دو باهم عوض شده است و فرع جایِ اصل، و اصل جایِ فرع نشسته است. دعا می کنند برای خواسته هایشان و البته پرستش و تقدیس و تجلیل و عبادت، جزئی و حاصلی در ذیل و زیر این خواسته ها است.

اما قصد بنده جواب دادن به آن سوال است که آیا راهی هست که بنده از خداوند گلایه نکند و با خدا قهر نکند؟ بله با این مقدمه ی طولانی که خدمت شما عرض کردم می خواستم به این نقطه برسیم که بنده ای که به مقام رضا رسیده است هیچ وقت گرفتار گلایه و قهر و کدورت با خداوند نمی شود. چنین بنده ای دعا و نیایش می کند و خواسته هایش را هم بیان می کند و اصرار و تکرار هم می کند اما رسیدن به خواسته ها برایش یک فرع می باشد و هنگامی که دعا را خواند شادکام است و خرم از اینکه پرستش و عبادت را انجام داده و برایش فرقی نمی کند که خداوند به او بدهد یا ندهد آری گفتمان و دیالوگ او با خداوند همیشه شکرگزاری و مقام رضا می باشد. به زبان و دل می آورد که خداوندا اگر صلاح دانستی حاجتم را بده و اگر هم ندادی ندادی شاکرم و راضیم. شما به دعای عارفان نگاهی بیندازید به زندگی آنان نگاه کنید ساده و بی تکلف و به دور از استرس هستند آرامند و از مقام رضای خویش لذت می برند. حرص نمی زنند که خدایا اینو بده اونو هم بده همه رو بده!

     وقتی که می گوئیم فلان دعا به درد نخورد یا دعاش قلابی بود یا دعای صددرصدی می خواهم ما از معنی و مفهوم دعا دور شدیم. جملاتی مثل دعای صددرصدی یا دعای تضمینی می خواهم این ادبیات، ادبیاتِ سحر و جادو است نه دعا نه نیایش نه عبادت نه پرستیدن.

عرض دیگری ندارم سخن بنده تمام است اما برای اینکه خستگی شما را کمی به در کنم بعد از این مقاله ی سنگین، می خواهم با خاطره ای لبخندی بر لبان شما بنشانم سال گذشته چند نامه ای از یک دختر ثروتمند برای ما آمد که می گفت من یک دعای صد در صدی و تضمینی  می خواهم که پسر مورد نظرم بیاد به خواستگاریم و حتما باید از من خیلی خواهش کند و سفت و سخت از من خواستگاری کند و بابت این کار هم چند میلیون دستمزد می دهم. هر بار هم مبلغ را چند برابر میکرد. گفتیم: چرا باید خیلی خواهش کند؟ گفت: که بهش جواب منفی بدم! (یعنی به آقای خواستگار جواب منفی بدهد!)

ماهم به جای دعای بخت گشائی یک دعای عقل گشائی خدمت شان پیشنهاد دادیم.

موفق و سرافراز باشید.

منبع: حسن ربیعی

سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:دعا,بهترین,وسیله,رسیدن, به,خواسته ها, :: 8:29 :: نويسنده : دوستدار علم

نحوه صدقه  دادن

 

قبل از اینکه از منزل خارج شوید، خود را از لحاظ روحی آماده نمائید و نیت کنید خداوندا کسی را سر راهم قرار بده که به او صدقه (یا کمک بلاعوض) بدهم. به مرور زمان شما یک رتبه و صفت می گیرید، عامل می شوید از عاملین صدقه در کتاب و حساب خدا قرار می گیرید. پولی را از پول های خود جدا کنید و جداگانه یا به صورتی سریع جهت دسترسی در جیب یا کیف خود قرار دهید. از منزل که خارج می شوید و به سمت کار خود حرکت می کنید انسانی را زن یا مرد یا کودکی می بینید که یک لحظه به شما نگاه خاصی کرد و چشمانش حالت خواهش به خود گرفت فورا دست در جیب کرده و به سمت او بروید و با تبسم به او نگاه کنید همین که دهان خود را باز کرد که بگوید: «آقا یا خانم کمکی...» نگذارید که جمله اش تمام شود و پول را با حالتی مخفی در دست او بگذارید. او تعجب خواهد کرد زیرا شما را متفاوت با تمام آدم های بی تفاوت دیگر دید زیرا شما اصلا مانند خسیسان دست دست نکردید و به دنبال کم ارزشترین اسکناس خود میان پول هایتان نگشتید زیرا قبل از اینکه جمله اش را تمام کند و خواهش و تقاضایش صورت بگیرد، پول را در دستش گذاشتید زیرا شما به او لبخند می زنید.

برای یک لحظه در ذهن خودش این سوال پیش می آید که این کیست؟ قبلا مرا می شناخته؟ حالا او پول را در دست گرفته است. این را بدانید که در این لحظه او کوچک می شود و دوباره دهان باز می کند که از شما تشکر کند. باز حرفش را قطع کنید حالا نوبت شماست که خود را هم اندازه ی او کنید و شما نیز باید مثل او کوچک شوید. قبل از اینکه کلام از دهانش خارج شود سرخود را کمی پائین بیندازید و وضعیت کرنش و تعظیم بگیرید و این سه کلمه را بگویید:« ببخشید شرمنده کم است!!!» با این جمله ی کوتاه هم از او عذرخواهی کرده اید و هم اعلام شرمساری و خجالت زدگی نموده اید و هم کمک خود را کم نشان داده اید و در نتیجه شما هم اندازه ی او می شوید. (برادری و برابری). حالا او شگفت زده تر می شود که این چه انسانی است نگذاشت من حرف بزنم نگذاشت من تشکر کنم؟ حالا اندیشه ی او فقط به دعایی از صمیم قلب و از طیب خاطر گشوده می شود:«خدا بهت عزت بده خدا...». شما به راه خود ادامه دهید و جمله ای را هم پشت سر شما با خود می گوید:«خدا بهت... بده» او با تمام وجود دعایت می کند، او از خداوند با تمام وجود تشکر می کند و با خود می اندیشد شاید او را خدا فرستاده بود. او که بود؟؟؟!

    ملاحظه بفرمائید عزیزان این شیوه ی ملکوتی شما حتما دیگر افراد را که شاهدان این صحنه بودند نیز متأثر می کند، اندازه ی تاثیر آن بر بینندگان این صحنه، بستگی به خوشرویی و بزرگ منشی و شیوه ی اجرای شما دارد، که هر چقدر بیشتر تمرین و اجرا کرده باشید درس های بیشتری به جامعه ی پیرامونی خود می دهید. بعد از مدتی شاهد خواهید بود که بعد از شما کس دیگری که این صحنه را می بیند او نیز می خواهد مثل شما مفتخر به این مقام و شرافت انسانی و کرامت دهی به دیگران گردد و او نیز سریع پول درمی آورد و به حاجتمند می دهد و شما در آن پول هم شریک و یک عامل هستید. آری این عاملیت، توجه فرشتگان و مجاورین آسمانی آن فضا را به شما جلب می کند. فرشتگانی هستند که به دنبال کسی می گردند و به دنبال انسان های شریف این دنیا می گردند تا با او انیس شوند. آری بعد از چند قدم به دنبال شما و در پشت سر شما می آیند و شما در پیشاپیش آنها قدم می زنید و نمی دانید پشت سر شما چه خبر است؟!!!

    برخی افراد این نظریه ی شما را زیر سوال می برند و مثلا می گویند که ولش کن معتاد است یا باید بدانیم که شخص فقیر است و احتیاج دارد. آیا می دانید که او نداشته باشد و شما ندهید مدیون می شوید؟! برای ما اثرات منفی دارد. در حالیکه لازم نیست شما تحقیق کنید همین که سوال یعنی تقاضا کرد و شما صدقه بدهید تمام ثمرات و خیرات دنیوی و اخروی آن بر شما مترتب می گردد و چنین چیزی نیست که باید بدانیم نیازمند است یا خیر. آیا احتمال نمی دهید قرار است بلائی یا حادثه ای برای ما پیش بیاید و چون در آن حوالی مستحقی وجود ندارد این شخص سرراه ما قرار گرفته تا ما با دادن مالی و خارج کردن پولی از جیب مان، آن بلا و خطر از ما دفع شود؟! این را بدانید که وقتی پولی را از پول های جیب یا کیف تان، را انفاق می کنید در مابقی پول های شما که در کیف یا جیب شماست برکت داده می شود. بنده بارها کرایه ماشین خود را که صدقه دادم و بعد دیدم پولی در جیب و کیفم نمانده، بیشتر خوشحال می شدم و بعد خداوند وسیله ای سرراهم قرار می داد که رایگان به خانه می رسیدم. کائنات به شما نگاه می کند به افلاکیان نشان دهید که بنی آدمیم و اشرف مخلوقات هستیم. امروز عمل است بدون حساب و فردا حساب است بدون عمل. بشتابید به سوی بهشتی که عرض آن آسمانهاست و پیش پای انسان های خوبی همچون شماست. موفق و سرافراز باشید.

 

نویسنده ی مقاله حسین ربیعی   

سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:نحوه,صدقه,دادن , :: 8:24 :: نويسنده : دوستدار علم

 

عکس های بسیار زیبای کودکان هنگام دعا کردن

 

http://www.axgig.com/images/57937181363722204149.jpg

 

http://www.axgig.com/images/49281627959369868261.jpg

http://www.axgig.com/images/54878345133687372763.jpg

http://www.axgig.com/images/64877395661855184004.jpg

http://www.axgig.com/images/46555868514855726968.jpg

http://www.axgig.com/images/08093814591513383468.jpg

 

 

سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:عکس های,بسیار,زیبای,کودکان,هنگام,دعا,کردن, :: 8:15 :: نويسنده : دوستدار علم

دعای بسیار زیبای کودکان با خدا

 

دعاهای زیر از کتاب سومین جشنواره بین‌المللی "دستهای کوچک دعا” است. این جشنواره سه سال است که در تبریز برگزار می‌شود و دعاهای بچه‌های دنیا را جمع ‌آوری می‌کند و برگزیدگان را به تبریز دعوت و به آنها جایزه می‌دهد. دعاهایی که می‌خوانید از بچه‌های ایران است.

-آرزو دارم سر آمپول‌ها نرم باشد! (تاده نظر‌بیگیان / ۵ ساله )

-خدای مهربانم! من در سال جدید از شما می‌خواهم اگر در شهر ما سیل آمد فوراً من را به ماهی تبدیل کنی! (نسیم حبیبی / ۷ ساله)

-خدای عزیزم! من تا حالا هیچ دعایی نکردم. میتونی لیستت رو نگاه کنی. خدایا ازت میخوام صدای گریه برادر کوچیکم رو کم کنی! (سوسن خاطری / ۹ ساله)

-خدای عزیزم! در سال جدید کمک کن تا مادربزرگم دوباره دندان دربیاورد آخر او دندان مصنوعی دارد! (الناز جهانگیری / ۱۰ ساله)

- آرزوی من این است که ای کاش مامان و بابام عیدی من را از من نگیرند. آنها هر
سال عیدی‌هایی را که من جمع می‌کنم از من می‌گیرند و به بچه‌ آنهایی می‌دهند
که به من عیدی می‌دهند! (سحر آذریان / ۹ ساله)

- ای خدا! کاش همه مادرها مثل قدیم خودشان نان بپزند من مجبور نباشم در صف نان بایستم! (شاهین روحی / ۱۱ ساله )

-خدایا! کاری کن وقتی آدم‌ها می‌خوان دروغ بگن یادشون بره! (پویا گلپر / ۱۰ ساله)

-خدا جون! تو که اینقدر بزرگ هستی چطوری میای خونه ما؟ دعا می‌کنم در سال جدید به این سؤالم جواب بدی! (پیمان زارعی / ۱۰ ساله )
 
-خدایا! یک برادر تپل به من بده!! (زهره صبورنژاد / ۷ ساله)

-ای خدا! کاری کن که دزدان کور شوند ممنونم! (صادق بیگ زاده / ۱۱ ساله)

-خدایا! در این لحظه زیبا و عزیز از تو می‌خواهم که به پدر و مادر همه بچه‌های تالاسمی پول عطا کنی تا همه ما بتوانیم داروی "اکس جید” را بخیریم و از درد و عذاب سوزن در شبها رها شویم و در خواب شبانه‌یمان مانند بچه‌های سالم پروانه بگیریم و از کابوس سوزن رها شویم… (مهسا فرجی / ۱۱ ساله)

- دلم می‌خواهد حتی اگر شوهر کنم خمیر دندان ژله‌ای بزنم! (روشنک روزبهانی / ۸ ساله )

- خدایا! دست شما درد نکند ما شما را خیلی دوست داریم! (صمصام رحیمی / ۶ ساله )

-خدایا! تمام بچه‌های کلاسمان زن داداش دارند از تو می‌خواهم مرا زن داداش دار
کنی! (زهرا فراهانی / ۱۱ ساله )

-خدایا! لطفا وقتی بزرگ شدم شغل من خوابیدن باشد(فرامرز نصیر 5 ساله)

-ای خدای مهربان! من رستم دستان را خیلی دوست دارم از تو خواهش می‌کنم کاری کنی که شبی او را در خواب ببینم! (شایان نوری / ۹ ساله )

-خدایا! من یک پراید سفید می خواهم/(معصومه سنقری 6 ساله)

-خدایا ماهی مرا زنده نگه دار و اگر مرد پیش خودت نگه دار و ایشالله من بتوانم خدا را بوس کنم و معلم‌مان هم مرا بوس کند!! (امیرحسام سلیمی / ۶ ساله)

-خدایا! دعا می‌کنم که در دنیا یک جاروبرقی بزرگ اختراع شود تا دیگر رفتگران خسته نشوند! (فاطمه یارمحمدی / ۱۱ ساله )

-ای خدا! من بعضی وقت‌ها یادم می‌رود به یاد تو باشم ولی خدایا کاش تو همیشه به یاد من بیوفتی و یادت نرود! (شقایق شوقی / ۹ ساله )

-آرزو دارم بجای این که من به مدرسه بروم مادر و پدرم به مدرسه بروند. آن وقت آنها هم می‌فهمیدند که مدرسه رفتن چقدر سخت است و این قدر ایراد نمی‌گرفتند! (هدیه مصدری / ۱۲ ساله)

-خدایا مهدکودک از خانه ما آنقدر دور باشد که هر چه برویم، نرسیم. بعد برگردیم خانه با مامان و کیف چاشتم. پاهای من یک دعا دارند آنها کفش پاشنه بلند تلق تلوقی (!) می‌خوان دعا می‌کنند بزرگ شوند که قدشان دراز شود! (باران خوارزمیان / ۴ ساله)

-خدایا! برام یک عروسک بده. خدایا! برای داداشم یک ماشین پلیس بده! (مریم علیزاده / ۶ ساله )

-خدای قشنگ سلام! خدایا چرا حیوانات درس نمی‌خواننداما ما باید هر روز درس
بخوانیم؟ در سال جدید دعا می‌کنم آنها درس بخوانند و ما مثل آنها استراحت
کنیم! (نیشتمان وازه / ۱۰ ساله)

سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:دعای,بسیار,زیبای,کودکان,با,خدا, :: 8:8 :: نويسنده : دوستدار علم

دعاهای مستجاب الدعوه

این تحقیق به توسط سایت http://www.islamquest.net انجام گردیده ولزوما 100% مورد تأیید و دیدگاه ما نمی باشد.

اگرچه دعاهای زیادی از امامان معصوم (ع) نقل شده است که مورد اجابت واقع شده و سریع الاجابة هستند، که ذکر متن آنها در این جا مقدور نیست و فقط به ذکر اسامی چند مورد که دارای اهمیت خاص هستند اشاره می شود:

1. دعای توسل

2. دعای فرج

3. دعای اسم اعظم

4. دعای مقاتل بن سلیمان از امام سجاد(ع)

5. دعایی تحت عنوان سریع الاجابة: از امام موسی بن جعفر (ع) با این شروع که: «اللهم انی اطعتک فی احب الاشیاء الیک و ....»

6. دعایی از امام صادق (ع) که هر کسی ده بار یا الله بگوید، به او گفته می شود، لبیک، حاجت تو چیست؟

7. دعایی از امام جعفر صادق (ع) که هر کس یا رب یا الله بگوید به گونه ای که تا نفس او قطع شود، گفته می شود لبیک حاجت تو چیست؟

 این دعا ها در کتاب مفاتیح الجنان تحت عنوان دعای سریع الاجابة آمده است.

دعا ارتباط نیازمندانه بنده با ذات حق تعالی، برای رفع نیازهای دنیوی و اخروی است.

استجابت دعا، مانند هر پدیده دیگری، قوانین آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می رسد و اگر آن شرایط موجود نباشد، یا مانعی در استجابت آن باشد که ما به آن علم نداریم، اگر چه سریع الاجابة ترین دعا هم باشد، باز ممکن است مورد اجابت واقع نشود. [1] به هر حال چون ذکر متن دعاها در این جا مقدور نیست، فقط به ذکر اسامی چند مورد که دارای اهمیت خاص هستند اشاره می شود:

1. دعای توسل:

محمد ابن بابویه دعای توسل را از ائمه (ع) نقل کرده و گفته است که این دعا را در هیچ امری نخواندم، مگر آن که اثر اجابت آن را به زودی یافتم دعای توسل از دعاهای مشهور است که در شب های چهارشنبه خوانده می شود. در این دعا با توسل به چهارده معصوم (ع) و واسطه قرار دادن آنها به درگاه الاهی پس از اتمام دعا، حاجت خود را از خدا در خواست می کنیم. جملات صدر و ذیل آن چنین است: « اللهم انی اسئلک و اتوجه الیک بنبیک نبی الرحمة...» خدایا من از تو می خواهم و روی می آورم به سوی تو، به پیامبرت، پیامبر رحمت... «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» ای آبرومند نزد خدا، شفاعت کن برای ما نزد خدا [2] .

2. دعای فرج:

کفعمی درکتاب بلدالامین دعایی از حضرت علی (ع) نقل کرده که اگر شخص گرفتار، ترسیده، نگران و غم دیده، آن را بخواند، حق تعالی گشایش در کار او ایجاد نماید، که ابتدا و انتهای این دعا چنین است:

«یا عماد من لا عماد له...» : ای پشتیبان کسی که پشتیبان ندارد... «وافعل بی ما انت اهله»: با من چنان کن که تو اهل آنی [3] . و آنگاه پس از دعاء حاجت خود را بطلبد.

3. دعای اسم اعظم:

سید علیخان شیرازی درکتاب کلم طیب نقل فرموده: اسم اعظم خدای تعالی آن است که افتتاح او « الله» و اختتام او «هو» است، هر که اسم اعظم خدای تعالی را روزی یازده بار ورد خود قرار بدهد، هرآینه هر امر مهم جزئی و کلی برای او آسان شود و آن اسم اعظم پنج آیه از پنج سوره ی مبارکه ی بقره، آل عمران، نساء، طه و تغابن است، با این ویژگی که حروف آن نقطه ندارد و تغییری در اعراب آنها صورت نمی گیرد:

1. «الله لا إله إلا هو الحی القیوم ... » تا آخر آیة الکرسی،

2. «الله لا اله الا هو ...نزل علیک الکتاب ...»

3. «الله لا إله ان هو لیجمعنکم ...»

4. «الله لا إله ان هو له الاسماء ...»

5. «الله لا إله الا هو و علی إلله...» [4]

4. دعای مقاتل بن سلیمان از امام سجاد (ع):

امام سجاد (ع) به مقاتل بن سلیمان، دعایی را تعلیم داده، که مقاتل گوید هر کس این دعا را صد بار بخواند ، دعایش مستجاب خواهد شد. ابتدا و انتهای این دعا چنین است: «الهی کیف ادعوک و انا...:» خدایا چطور بخوانم تو را و حال من منم... «تفرج عنی فرجا عاجلا غیر اجل نفسک و رحمتک یا ارحم الراحمین» گشایش فوری بدون مدت دار، به من عطا کن به فضل و رحمت خودت، ای مهربان ترین مهربانان. [5]

5. دعای سریع الاجابة:

کفعمی در بلدالامین دعایی از امام موسی کاظم (ع) نقل کرده و فرموده: عظیم الشأن و سریع الاجابة است که جملات صدر و ذیل آن چنین است:

«اللهم انی اطعتک فی احب الاشیاء الیک و هو التوحید»: خدایا من تو را اطاعت کردم در آنچه بیشتر دوست داری و آن یگانه دانستن تواست.

«و ارزقنی من حیث احتسب و من حیث لا احتسبه، انک ترزق من تشاء بغیر حساب»، روزی ام ده، از آن جا که گمان می برم و از آن جا که گمان نمی برم؛ زیرا تو روزی دهی هر که را بخواهی بی حساب؛ پس از اتمام دعا حاجت خود را بطلب. [6]

6. دعایی از امام صادق (ع) که هر کسی ده بار یا الله بگوید، به او گفته می شود، لبیک، حاجت تو چیست؟. [7]

7. دعایی از امام جعفر صادق (ع) که هر کس یا رب یا الله بگوید به گونه ای که تا نفس او قطع شود، گفته می شود لبیک حاجت تو چیست؟. [8]

همه ی این دعاها را مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان، فصل پنجم آورده است.

البته لازم به تذکر است که برای حاجت های خاص، دعاهای خاصی وارد شده است که برای کسب اطلاع از آنها می توانید به کتاب مفاتیح الجنان مراجعه کنید.


[1]   برای آگاهی بیشتر در باره ی دعا آداب و شرایط آن رجوع کنید به نمایه های :

۱.   شرایط حتمی استجابت دعا، سؤال شماره ی ۹۸۳.

۲.   نحوه و چگونگی تشخیص مصلحت در دعا، سؤال شماره ی ۷۶۴.

[2]    مفاتیح الجنان، دعای توسل، ص 225.

[3]    همان؛ دعای فرج.

[4]    همان، آیات اسم اعظم، ص 224.

[5]    همان، دعای مقاتل بن سلیمان، ص 236.

[6]    مفاتیح الجنان، دعای سریع الاجابة، ص 237 و 754.

[7]    اصول کافی، کتاب الدعاء، باب: هر کس ده بار یا الله بگوید.

[8]    همان، باب هر کس یا الله یا رب بگوید تا نفس بند آید.

دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:دعاهای,مستجاب,الدعوه, :: 8:26 :: نويسنده : دوستدار علم
24حدیث مجرب از ائمه (ص) درباره دعا
 

1- دعا موجب نزدیكی به خدا

 

امام صادق علیه السلام:

عَلَیكُم بِالدُّعاءِ ، فَإِنَّكُم لاتَقَرَّبونَ إِلَی اللّه  بِمِثلِهِ ، وَلا تَترُكوا صَغیرَةً لِصِغَرِها أَن تَدعُوا بِها ، إِنَّ صاحِبَ الصِّغارِ هُوَ صاحِبُ الكِبارِ؛

شما را سفارش می كنم به دعا كردن، زیرا با هیچ چیز به مانند دعا به خدا نزدیك نمی شوید و دعا كردن برای هیچ امر كوچكی را، به خاطر كوچك بودنش رها نكنید، زیرا حاجتهای كوچك نیز به دست همان كسی است كه حاجتهای بزرگ به دست اوست.

(كافی، ج2، ص467، ح6)

 

2- خشنودی خدا و استجابت دعا

امام حسن مجتبی علیه السلام:

أنَا الضّامِنُ لِمَن لَم یَهجُس فی قَلبِهِ إِلاَّ الرِّضا أَن یَدعُوَ اللّه  فَیُستَجابَ لَهُ؛

كسی كه در دلش هوایی جز خشنودی خدا خطور نكند، من ضمانت می كنم كه خداوند دعایش را مستجاب كند.

(كافی، ج2، ص62، ح11)

 

3- دعا هنگام آسایش

پیامبر صلی الله علیه و آله:

مَن سَرَّهُ أن یَستَجیبَ اللّه  لَهُ عِندَ الشَّدائِدِ وَالكَربِ فَلیُكثِرِ الدُّعاءَ فِی الرَّخاءِ؛

هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختی ها و گرفتاری ها دعای او را اجابت كند، در هنگام آسایش، دعا بسیار كند.

(نهج  الفصاحه، ح 3023)

 

4- دعا در غیاب دیگران

پیامبر صلی الله علیه و آله:

لَیسَ شَیْ ءٌ أَسرَعَ إِجابَةً مِن دَعوَةِ غائِبٍ لِغائِبٍ؛

هیچ دعایی زودتر از دعایی كه انسان در غیاب كسی می كند، مستجاب نمی شود.

(بحارالأنوار، ج93، ص359، ح17)

 

5- دعا هنگام رقت قلب

پیامبر صلی الله علیه و آله:

اِغتَنِمُوا الدُّعاءَ عِندَ الرِّقَّةِ فَإِنَّها رَحمَةٌ؛

دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنیمت شمرید، كه رقت قلب، رحمت است.

(بحارالأنوار، ج93، ص347، ح14)

 

6- استجابت دعا با مال حلال

امام صادق علیه السلام:

إذا أرادَ أَحَدُكُم أَن یُستَجابَ لَهُ فَلیُطَیِّب كَسبَهُ وَلیَخرُج مِن مَظالِمِ النّاسِ ، وَ إِنَّ اللّه  لا یَرفَعُ إِلَیهِ دُعاء عَبدٍ وَفی بَطنِهِ حَرامٌ أَو عِندَهُ مَظلَمَةٌ لأِحَدٍ مِن خَلقِهِ؛

هر كس بخواهد دعایش مستجاب شود، باید كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعای هیچ بنده ای كه مال حرام در شكمش باشد یا حق كسی بر گردنش باشد، به درگاه خدا بالا نمی رود.

(بحارالأنوار، ج93، ص321، ح31)

7- علت تاخیر در استجابت دعا

امام صادق علیه السلام:

إِنَّ العَبدَ لَیَدعو فَیَقولُ اللّه  عَزَّوَجَلَّ لِلمَلَكَینِ: قَدِ استَجَبتُ لَهُ وَلكِنِ احبَسوهُ بِحاجَتِهِ ، فَإِنّی اُحِبُّ أَن أَسمَعَ صَوتَهُ وَ إِنَّ العَبدَ لَیَدعو فَیَقولُ اللّه  تَبارَكَ وَتَعالی: عَجِّلوا لَهُ حاجَتَهُ فَإِنّی اُبغِضُ صَوتَهُ؛

هر آینه بنده دعا می كند و خداوند عزوجل به دو فرشته می فرماید: من دعای او را مستجاب كردم اما حاجتش را نگهدارید، زیرا دوست دارم صدای او را بشنوم و همانا بنده دعا می كند و خداوند تبارك و تعالی می فرماید: زود خواسته اش را برآورید كه من خوش ندارم صدای او را بشنوم.

(كافی، ج2، ص489، ح3)

 

8- ناامیدی از مردم و اجابت خواسته ها

امام سجاد علیه السلام:

مَن لَم یَرجُ النّاسَ فی شَیْ ءٍ وَرَدَّ أَمرَهُ إلَی اللّه  عَزَّوَجَلَّ فی جَمیعِ اُمورِهِ استَجابَ اللّه  عَزَّوَجَلَّ لَهُ فی كُلِّ شَیْءٍ؛

هر كس در هیچ كاری به مردم امید نبندد و همه كارهای خود را به خدای عزوجل واگذارد، خداوند هر خواسته ای كه او داشته باشد اجابت كند.

(كافی، ج2، ص148، ح3)

 

9- علت برآورده نشدن دعاها

امام علی علیه السلام :

رُبَما سَأَلتَ الشَّیْ ءَ فَلا تُؤتاهُ وَاُوتیتَ خَیرا مِنهُ عاجِلاً أَو آجِلاً أَو صَرَفَ عَنكَ لِما هُوَ خَیرٌ لَكَ، فَلَرُبَّ أمرٍ قَد طَلَبتَهُ فیهِ هَلاكُ دینِكَ لَو اوتیتَهُ، فَلتَكُن مَسأَلَتُكَ فیما یَبقی لَكَ جَمالُهُ وَیُنفی عَنكَ وَبالُهُ؛

گاه چیزی را (از خدا) می خواهی اما به تو داده نمی شود و دیر یا زود بهتر از آن به تو داده می شود، یا به خاطر آنچه خیر و مصلحت تو در آن است از برآورده شدن خواسته ات دریغ می شود، زیرا بسا خواسته ای كه اگر برآورده شود به نابودی و تباهی دین تو می انجامد، پس، چیزی بخواه كه زیبایی و نیكیش برایت می ماند و پیامد سوئی ندارد.

(نهج  البلاغه، نامه 31)

 

10- برطرف كردن گرفتاری مردم و استجابت دعا

پیامبر صلی الله علیه و آله:

مَن أَرادَ أن تُستَجابَ دَعوَتُهُ وَأَن تُكشَفَ كُربَتُهُ فَلیُفَرِّج عَن مُعسِرٍ؛

هر كس می خواهد دعایش مستجاب شود و غمش از بین برود باید گره از كار گرفتاری باز كند.

(نهج الفصاحه، ح 2961)

 

11- دعا تنها از بین برنده درد و بیماری

پیامبر صلی الله علیه و آله:

اَلصَّدَقَةُ تَدفَعُ البَلاءَ وَ هِیَ اَنجَحُ دَواءٍ وَ تَدفَعُ القَضاءَ وَ قَد اُبرِمَ اِبراما وَ لا یَذهَبُ بِالدواءِ اِلاَّ الدُّعاءُ وَ الصَّدَقَةُ؛

صدقه بلا را برطرف می كند و مؤثرترینِ داروست. همچنین، قضای حتمی را برمی گرداند و درد و بیماری ها را چیزی جز دعا و صدقه از بین نمی برد.

(بحارالأنوار، ج 93، ص 137، ح 71)

 

12- حق نیكوكار دعا برای او

امام سجاد علیه السلام:

اَمّا حَقُّ ذِی المَعروفِ عَلَیكَ فَان تَشـكُرَهُ وَ تَذكُرَ مَعروفَهُ وَ تَـكسِبَهُ المَقالَةَ الحَسَنَةَ وَ تُخلِصُ لَهُ الدُّعاءَ فیما بَینَكَ وَ بَینَ اللّه  عَزَّوَجَلَّ، فَاِذا فَعَلتَ ذلِكَ كُنتَ قَد شَكَرتَهُ سِرّا وَ عَلانیَةً ثُمَّ اِن قَدَرتَ عَلی مُكافاتِهِ یَوما كافَیتَهُ؛

حق كسی كه به تو نیكی كرده ، این است كه از او تشكر كنی و نیكی اش را به زبان آوری و از او به خوبی یاد كنی و میان خود و خدای عزّوجلّ برایش خالصانه دعا كنی ، هرگاه چنین كردی بی گمان در پنهان و آشكار از او تشكر كرده ای . سپس اگر روزی توانستی نیكی او را جبران كنی ، جبران كن .

(خصال، ص 568)

 

13- نافرمانی از والدین موجب حبس دعا

امام صادق علیه السلام:

اَلذُّنوبُ الَّتی تُغَیِّیرُ النِّعَمَ البَغیُ وَ الذُّنوبُ التَّی تورِثُ النَّدَمَ القَتلُ وَ الَّتی تُنزِلُ النِّقَمَ الظُّلمُ وَالَّتی تَهتِكُ السُّتورَ شُربُ الخَمرِ وَ الَّتی تَحبِسُ الرِّزقَ الزِّنا وَ الَّتی تُعَجِّلُ الفَناءَ قَطیعَةُ الرَّحِمِ وَالَّتی تَرُدُّ الدُّعاءَ وَ تُظلِمُ الهَواءَ عُقوقُ الوالِدَینِ؛

گناهی كه نعمت ها را تغییر می دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهی كه پشیمانی می آورد، قتل است. گناهی كه گرفتاری ایجاد می كند، ظلم است. گناهی كه آبرو می بَرد، شرابخواری است. گناهی كه جلوی روزی را می گیرد، زناست. گناهی كه مرگ را شتاب می بخشد، قطع رابطه با خویشان است. گناهی كه مانع استجابت دعا می شود و زندگی را تیره و تار می كند، نافرمانی از پدر مادر است.

(علل الشرایع، ج 2، ص 584)

 

14- دعا نزد قبر حسین علیه اسلام

امام باقر علیه السلام:

اِنّ الحُسَینَ صاحِبَ كَربَلا قُتِلَ مَظلوما، مَكروبا عَطشانا، لَهفانا فآلَی اللّه  عَزَّوَجلّ عَلی نَفسِهِ اَن لا یاتیَهُ لَهفانٌ و لا مَكروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لا عَطشانٌ و لا مَن بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَینِ بنِ عَلیٍّ علیه السلام اِلَی اللّه  عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه  كُربَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنبَهُ وَ مَدَّ فی عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فی رِزقِهِ فَاعتَبِروا یا اُولـِی الاَبصار؛

حسین، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجیده خاطر و لب تشنه و مصیب زده به شهادت رسید. پس خداوند، به ذات خود، قسم یاد كرد كه هیچ مصیبت زده و رنجیده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه ای و هیچ بَلا دیده ای به خدا روی نمی آورد و نزد قبر حسین علیه السلام دعا نمی كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفیع نمی سازد، مگر این كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده می كند و گناهش را می بخشد و عمرش را طولانی و روزی اش را گسترده می سازد. پس ای اهل بینش، درس بگیرید!

(بحارالأنوار، ج 101، ص 46، ح 5)

 

15- عدم امر به معروف و مستجاب نشدن دعا

پیامبر صلی الله علیه و آله:

إذا لَم یَأمُروا بِمَعروفٍ وَلَم یَنهَوا عَن مُنكَرٍ وَلَم یَتَّبِعوا الأخیارَ مِن أهلِ بَیتی ، سَلَّطَ اللّه  عَلَیهِم شِرارَهُم ، فَیَدعوا عِندَ ذلِكَ خِیارُهُم فَلا تُستَجابُ لَهُم؛

هرگاه (مردم) امر به معروف و نهی از منكر نكنند، و از نیكان خاندان من پیروی ننمایند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نیكانشان دعا كنند امّا دعایشان مستجاب نشود .

(امالی صدوق، ص 254)

 

16- نماز شب مایه استجابت دعا

پیامبر صلی الله علیه و آله:

صَلاةُ اللّیلِ مَرضاةٌ لِلرَّبِّ وَ حُبُّ المَلائِكَةِ وَ سُنَّةُ النبیاءِ وَ نورُ المَعرفَةِ وَ اَصلُ الیمانِ وَ راحَةُ البدانِ وَ كَراهیَةٌ لِلشَّیطانِ وَ سِلاحٌ عَلَی العداءِ وَ اِجابَةٌ لِلدُّعاءِ وَ قَبولُ العمالِ وَ بَرَكَةٌ فِی الرِّزقِ؛

نماز شب، موجب رضایت پروردگار، دوستی فرشتگان، سنت پیامبران، نور معرفت، ریشه ایمان، آسایش بدن ها، مایه ناراحتی شیطان، سلاحی بر ضدّ دشمنان، مایه اجابت دعا، قبولی اعمال و بركت در روزی است.

(ارشاد القلوب، ج 1، ص 191)

 

17- حلال خوری و استجابت دعا

 

پیامبر صلی الله علیه و آله:

یا عَلیُّ مَن أَكَلَ الحَلالَ صَفادینُهُ، وَرَقَّ قَلبُهُ، وَدَمِعَت عَیناهُ مِن خَشیَةِ اللّه  تَعالی وَلَم یَكُن لِدَعوَتِهِ حِجابٌ؛

ای علی هر كس حلال بخورد، دینش صفا می یابد، رقّت قلب پیدا می كند، چشمانش از ترس خداوند متعال پر اشك می شود و برای (استجابت) دعایش مانعی نمی باشد.

(میراث حدیث، ج2، ص18، ح2)

 

18- عاجز ترین مردم ناتوان در دعا

امام حسین علیه السلام:

أَعجَزالنّاسٍ مَن عَجَزَ عَنِ الدُّعاء؛

عاجزترین مردم كسی است كه نتواند دعا كند.

(بحارالانوار، ج93، ص 294)

 

19- دعای سریع الاجابه

امام موسی كاظم علیه السلام:

أوشَك دَعوَةً‌ وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ‌ بِظَهرِ الغَیبِ؛

دعایی كه بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا برای برادر دینی است در پشت سر او.

(اصول كافی، ج1، ص52)

 

20- یقین به استجابت دعا

پیامبر صلی الله علیه و آله:

اُدعُوا اللهَ وَ اَنتم مُوقِنونَ بِالاِجابَةِ وَاعلَموا اَنَّ اللهَ لا یَستَجِیبُ دُعاءَ مِن قَلبِ غافِلٍ لاه؛

خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید كه خداوند دعا را از قلب غافل بیخبر نمی پذیرد.

(كنز العمال، ج2، ص72)

 

21- دعایی كه رد نمی شود

پیامبر صلی الله علیه و آله:

لا یُرَدُّ دُعاءٌ أَوَّلُهُ بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

دعایی كه با بسم اللّه  الرحمن الرحیم شروع شود، رد نمی شود.

(الدعوات، ص 52)

 

22- مهلت به تنگدست و استجابت دعا

پیامبر صلی الله علیه و آله:

مَنْ أَرادَ تُسْتَجابُ دَعْوَتُهُ وَأَنْ تُكْشَفَ كُرْبَتُهُ فَلْیُفَرِّجْ عَنْ مُعْسِرٍ؛

هر كس می خواهد دعایش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.

(كنزالعمال، ج 6، ص 215، ح 15398)

 

23- علت تاخیر یا تعجیل در استجابت دعا

امام رضا علیه السلام:

إِنَّ اللّه  یُؤَخِّرُ إِجابَةَ الْمُؤْمِنِ شَوْقا إلی دُعائِهِ وَیَقُولُ: صَوتٌ اُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَهُ، وَیُعَجِّلُ إجابَةَ دُعاءِ الْمُنافِقِ وَیَقُولُ: صَوْتٌ أَكْرَهُ سَماعَهُ؛

 

خداوند اجابت دعای مؤمن را به شوق (شنیدن) دعایش به تأخیر می اندازد و می گوید: «صدایی است كه دوست دارم آن را بشنوم» و در اجابت دعای منافق عجله می كند و می گوید: صدایی است كه از شنیدنش بدم می آید.

(فقه الرضا علیه السلام ، ص 345)

 

24- دعای روزه داران

امام كاظم (علیه السلام) فرمود:

دعوة الصائم تستجاب عند افطاره؛

دعای شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب می شود.

(بحار الانوار، ج 92، ص 255، ح 33)

دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:24,حدیث,مجرب,ائمه,(ص),درباره,دعا, :: 8:19 :: نويسنده : دوستدار علم

 چهل حدیث مجرب درباره اهمیت دعا

 

یکی از بهترین راه های بالابردن سواد دعائی خودمان، این است که از کلام معصومین علیهم السلام اجمعین بیاموزیم.

1. قال الامام علي - عليه السّلام - في وصيّة لابنه الحسن - عليه السلام - : اِعلم أنّ الّذي بيدهِ خزائِنُ ملكوتِ الدّنيا و الآخرةِ قَدْ أذِنَ لدعائِكَ و تكفَّلَ لاِ جابتِكَ و أمَرَكَ أن تسألَهُ لِيُعطيكَ و هو رحيمٌ كريمٌ.

«بحارالانوار، ج 77، ص 204»
امام علي - عليه السّلام - در وصيت به فرزندش امام حسن - عليه السّلام - فرمود: بدان همانا خداوندي كه گنجينه هاي ملكوت دنيا و آخرت در دست اوست، به تو اجازه داده تا او را بخواني و خود اجابت دعاي تو را بر عهده گرفته است و امر كرده از او درخواست نمائي تا به تو عطا كند و او پروردگاري مهربان و بخشنده است.
 
2. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : الداعي بِلا عمل كالرّامي بلا وَتَرَ.
«بحارالانوار، ج 93، ص 312»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: دعا كننده اي كه عمل و كردار نيك ندارد، همانند تيراندازي است كه بدون كمان تير را پرتاب مي كند.
 
3. قال الامام علي - عليه السّلام - : أعجَزُ النّاسِ من عَجَزَ عنِ الدّعاءِ.
«تصنيف غرر الحكم، ح 3742»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: عاجزترين و ناتوان ترين مردم، كسي است كه از دعا كردن ناتوان باشد.
 
4. قال الامام علي - عليه السّلام - : الدُّعاء مفتاحُ الرّحمةِ و مصباحُ الظُّلمَةِ.
«بحارالانوار، ج 93، ص 300»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: دعا كليد گشايش رحمت الهي و چراغ روشنگر در تاريكي است.
 
5. قال الامام علي - عليه السّلام - : أحبُّ الأعمالِ الي الله عزّوجلَّ في الارضِ الدّعاءُ.
«اصول کافي، ج 2، ص 467»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: دوست داشتني ترين كارها در نزد پروردگار در روي زمين، دعاء است.
 
6. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : فاِنَّ سلاحَ  المؤمِنِ الدّعاءُ.
«مكارم الاخلاق، ج 2، ص 8»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: پس همانا دعا اسلحة انسان مؤمن است.
 
7. قال الامام الرّضا - عليه السّلام - : عليكم بسلاحِ الأنبياء فقيلَ و ما سلاحُ الانبياء؟ قال: الدعاء.
«اصول کافي، ج 2، ص 468»
امام رضا - عليه السّلام - فرمود: بر شما است كه از سلاح پيامبران بهره بگيريد. به حضرت عرض شد: سلاح انبياء چيست؟ حضرت فرمود: «دعا».
 
8. قال الامام الصادق - عليه السّلام - : عليكَ بالدّعاءِ فانَّهُ شفاءٌ مِنْ كلِّ داءٍ.
«اصول کافي، ج 4، ص234»
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: بر تو باد به دعا كردن، به درستي كه دعا شفا و درمان هر دردي است.
 
9. قال الامام السّجاد - عليه السّلام - : الدّعاءُ يدفَعُ البلاءَ النّازلَ و ما َلمْ يَنْزل.
«اصول کافي، ج 2، ص 469»
امام سجاد - عليه السّلام - فرمود: دعا بلا را دفع مي كند، خواه بلا نازل شده باشد و يا اينكه هنوز نازل نشده باشد.
 
10. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : اِدفَعُوا أبوابَ البلاءِ، بالدّعاء.
«بحار الانوار، ج 93، ص 288»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: بلاهاي گوناگون را به وسيلة دعا از خود دفع كنيد.
 
11. قال الامام علي - عليه السّلام - : من قَرَعَ بابَ اللهِ فُتِحَ لَهُ.
«تصنيف غرر الحكم، ح 3751»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: كسي كه درب(خانة) خداوند را بكوبد، به روي او گشوده خواهد شد.
 
12. قال الامام الباقر - عليه السّلام - : ينبغي للمؤمِنِ أن يكونَ دعاءُهُ في الرّخاءِ نحواً من دعائِهِ في الشّدَةِ.
«اصول کافي، ج 2، ص 488»
امام باقر - عليه السّلام - فرمود: سزاوار است بندة مؤمن، همانگونه كه در حال سختي و بلا دعا مي كند و پروردگارش را مي خواند، در حال آسايش و راحتي نيز آنگونه دعا كند.
 
13. قال الامام الصادق - عليه السّلام - : انّ العبدَ اذا دعا الله تبَاركَ و تعالي بنيّةٍ صادقةٍ و قلبٍ مخلصٍ اُستجيبَ له ... .
«الاختصاص، ص 242»
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: همانا بنده زماني كه خدا را با نيت پاك و راستين و قلبي سرشار از اخلاص بخواند خداوند او را اجابت مي نمايد ... ولي اگر خدا را بدون نيّت پاك و نه از روي اخلاص بخواند، خداوند خواسته او را اجابت نخواهد کرد.
 
14. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : مَن أحبَّ أن يُستجابَ دعاءُهُ فَليطيِّبْ مطعَمَهُ و مكسَبَهُ.
«بحارالانوار، ج 93، ص 372»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: اگر كسي دوست دارد كه دعايش مستجاب شود، پس بايد كسب و روزيش را پاك گرداند.
 
15. قال الامام الصادق - عليه السّلام - : انّ اللهَ لا يرفَعُ دعاءَ عبدٍ و في بطنِهِ حرامٌ أو عندَهُ مظلمةٌ لأحدٍ من خلقِهِ.
«بحار الانوار، ج 93، ص 321»
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: بدرستي كه دعاي بنده اي كه حرام خورده و يا حقّي از مردم بر گردن اوست، مورد استجابت پروردگار واقع نمي شود.
 
16. قال الامام علي - عليه السّلام - : المعصِيَةُ تمنُعُ الاِجابةَ.
«تصنيف غرر الحكم، ص 193، ح 3766»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: گناه و معصيت مانع از اجابت دعا مي شود.
 
17. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : اعلَمُوا أنَّ اللهَ لا يَقْبلُ دعاءً عن قلب غافلٍ.
«اعلام الدين، ص 295»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: بدانيد كه همانا خداوند دعاي کسي را كه از ياد او غافل است قبول (مستجاب) نمي كند.
 
18. قال الامام علي - عليه السّلام - : إنَّ كَرَمَ اللهِ سبحانَهُ لا ينقُضُ حِكمَتَهُ فلذلِكَ لا يَقَعُ الاِجابَةَ في كلِّ دعوَةٍ.
«تصنيف غرر الحكم، ص 193، ح 3764»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: بدرستي كه كرم و فضل پروردگار مخالف و جداي از حكمت او نمي باشد، پس از اين رو هر دعائي را اجابت نمي كند.
 
19. قال الامام علي - عليه السّلام - : انّ دعوةَ المظلومِ مجابَةٌ عند اللهِ سبحانَهُ لأنَّهُ يطلُبُ حقَّهُ و اللهُ تعالي أعدَلُ(مِنْ) أن يمَْنَعَ ذا حقٍّ حقَّهُ.
«تصنيف غرر الحكم، ح 3761»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: بدرستي كه خداي متعال دعاي مظلوم را اجابت مي كند؛ زيرا او حقّ خود را طلب مي كند و خداوند عادل تر از آن است كه مانع از رسيدن حق به صاحب حقّ شود.
 
20. قال الامام علي - عليه السّلام - : رُبّما سَئَلتَ الشّيءَ فَلَمْ تُعطَهُ و اُعطيتَ خيراً منهُ.
«تصنيف غرر الحكم، ح 3765»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: چه بسا چيزي را از خداوند درخواست مي كني و به تو عطا نمي شود، لكن خداوند بهتر از آنرا به تو عطا مي كند.
 
21. قال الامام السجاد - عليه السّلام - : المؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلي ثَلاثٍ: إِمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعجِّلَ لهُ و إمّا أن يَدْفَعُ عنهُ بلاءً يُريدُ أن يُصيبَهُ.
«تحف العقول، ص 280»
امام سجاد - عليه السّلام - فرمود: دعاهاي مؤمن بر سه گونه است: يا براي او ذخيره مي شود و يا سريعاً اجابت مي شود و يا به واسطة آن دعا، بلائي كه قرار بود به او رسد از او برطرف مي گردد.
 
22. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : انّ اللهَ يحبّ المُلِحّينَ في الدّعاءِ.
«نهج الفصاحه، ص 76»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: خداوند افرادي را كه در دعا اصرار و پافشاري دارند، دوست مي دارد.
 
23. قال الامام الصادق - عليه السّلام - : مَنْ كانَتْ لهُ حاجةٌ الي اللهِ عزّوجلّ قليبدأ بالصَّلاةِ علي محمّدٍ و آله ثم يسأل حاجَتَه ثمّ يختم بالصّلاةِ علي محمّد و آل محمدٍ ... .
«مكارم الاخلاق، ج 2، ص 19»
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: كسي كه حاجت و خواسته اي را از خداوند مي خواهد، ابتدا بر محمّد و آل محمّد صلوات بفرستد، سپس حاجت خود را درخواست كرده و در آخر نيز بر محمّد و آل محمّد درود و صلوات بفرستد، پس بدرستي كه خداوند عزّوجلّ كريم تر و بزرگوارتر از آن است كه دو طرف (اول و آخر) دعاي او را اجابت نموده و حاجت وسط را اجابت نكند.
 
24. قال الامام الصادق - عليه السّلام - : إنّما هي المَدْحَة ثُمَّ الاقرارُ بالذّنبِ ثم المسألَةُ.
«بحارالانوار، ج 93، ص 318»
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: (راه دعا اينگونه است): ابتدا خداوند را مدح و ستايش كنيد، سپس به گناهان خود اقرار نمائيد و بعد از آن خواستة خود را بخواهيد.
 
25. قال الامام الحسين - عليه السّلام - : كان رسول الله يرفَعُ يَدَيْهِ اذا ابْتَهَلَ و دَعا كَما يَسْتطْعِمُ المسكينُ.
«مكارم الاخلاق، ج 2، ص 8»
امام حسين - عليه السّلام - فرمود: رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - (هنگام دعا) دستهاي خود را بالا مي بردند و با حالت تضرّع و گريه دعا مي كردند، مانند انسان مسكين و بيچاره اي كه عاجزانه درخواست غذا مي كند.
 
26. قال الامام الباقر - عليه السّلام - : لا تَستَكْثِروُا شيئاً مِمّا تطلُبُونَ، فما عنداللهِ أكثر.
«مكارم الاخلاق، ج 2، ص 97»
امام باقر - عليه السّلام - فرمود: آنچه را از خداوند درخواست مي كنيد زياد مشماريد، پس همانا آنچه در نزد خداست، بسيار بيشتر است.
 
27. قال الامام الصادق - عليه السّلام - : مَنْ قدَّمَ اربعينَ من المؤمنين ثُمَّ دعا استُجيبَ لَه.
«بحارالانوار، ج 93، ص 317»
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: كسي كه در دعا (ابتدا) براي چهل نفر از مؤمنين دعا كند، سپس براي خودش، دعاي او مستجاب خواهد شد.
 
28. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : خيرُ وقتٍ دَعَوْتم اللهَ عزوجلّ فيه، الأسحارُ.
«اصول کافي، ‌ج 2، ص 477»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: بهترين زماني كه مي توان در آن خداوند عزّوجلّ را خواند (و دعا كرد)، وقت سحر است.
 
29. قال الامام علي - عليه السّلام - : أربعةٌ لاتُرّدُّ لهم دَعوةً: الامام العادل لرعيّتِهِ، و الوالدُ البارّ لولدِهِ و الولَدُ البارّ لوِالدِهِ و المظلوم ... .
«الارشاد، ج 1، ص 304»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: دعاي چهار نفر ردّ نمي شود (به اجابت مي رسد)، 1. امام عادل براي مردمي كه رعيّت او هستند. 2. پدر نيكوكار براي فرزندش. 3. فرزند نيكوكار و صالح براي پدرش. 4. دعاي مظلوم، که خداوند متعال مي فرمايد: به عزّت و جلالم سوگند كه تو را ياري خواهم كرد، هر چند بعد از گذشت زماني باشد.
 
30. قال الامام علي - عليه السّلام - : نعم عونُ الدّعاءِ الخشوعِ.
«تصنيف غرر الحكم، ح 3759»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: بهترين حالت هنگام دعا، حالت حزن و خشوع در برابر پروردگار است.
 
31. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : دُعاءُ أطفالِ اُمّتي مستجابٌ مالم يُقارِفُوا الذُّنوب.
«بحار الانوار، ج 93، ص 357»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: دعاي كودكانِ از امّت من تا زماني كه مرتكب گناه نشده اند، مستجاب مي شود.
 
32. قال الامام علي - عليه السّلام - : الدّعاءُ للسّائل إحدَي الصّدقتين.
«تصنيف غرر الحكم، ص 192، ح 3746»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: دعا براي انسان محتاج يكي از انواع صدقه است.
 
33. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : أسرَعُ الدّعاءِ إِجابةً دعاءُ غائبٍ لغائبٍ.
«نهج الفصاحه، ص 57»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: سريعترين دعائي كه به اجابت مي رسد، دعاي شخص غائب براي غائب است.
 
34. قال الامام الصادق - عليه السّلام - : دعاءُ المؤمِنِ للمؤمِنِ يدفَعُ عنه البلاء و يدُرّ عليه الرّزق.
«الاختصاص، ص 28»
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: دعاي انسان مؤمن براي مؤمن بلا را از او دفع نموده و روزي را بر او سرازير مي كند.
 
35. قال الامام علي - عليه السّلام - : من اكثَرَ مسئلَةَ النّاسِ، ذلَّ.
«تصنيف غرر الحكم، ص 193، ح 3773»
امام علي - عليه السّلام - فرمود: كسي كه زياد از مردم درخواست (رفع) حاجت بنمايد، خوار و ذليل مي گردد.
 
36. قال الامام السّجاد - عليه السّلام - : من لم يَرجُ الناسَ في شيءٍ و ردَّ أمرُهُ الي اللهِ عزّوجلّ في جميع امورِهِ، استجابَ الله عزّوجلّ لَهُ في كلّ شيءٍ.
«بحار الانوار، ج 75، ص 110»
امام سجاد - عليه السّلام - فرمود: كسي كه در هيچ چيزي به مردم اميدي نداشته باشد و حاجات خود را به خدا واگذار نمايد خداوند همة حاجات او را اجابت مي كند.
 
37. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : يقول اللهُ عزّوجلّ: من سألني و هُوَ يَعلَمُ أنّي اُضرُّ و أنفعُ أَسْتُجيبَ لَهُ.
«عده الداعي، ص 131»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: خداي عزّوجل مي فرمايد: كسي كه چيزي از من درخواست نمايد و بداند (اعتقاد داشته باشد) كه همانا من ضرر و نفع مي رسانم (همه چيز با اذن من محقق مي گردد)، او را اجابت خواهم كرد.
 
38. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : اذا أرادَ اللهُ أن يَسْتَجيبَ لعبدٍ اَذِنَ لَهُ في الدّعاءِ.
«كنز الاعمال، ح 356»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: زماني كه خدواند ارادة استجابت خواستة بنده اش را بنمايد به او اجازه دعا كردن مي دهد.
 
39. قال رسول الله - صلي الله عليه و  آله - : ما كانَ اللهُ لِيَفْتَحَ لعبدٍ الدّعاء فيغلقُ عنهُ بابَ الاجابة اللهُ اكرمُ من ذلكَ.
«كنزالعمال، ح 3155»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: اين گونه نيست كه خداوند باب دعا را به سوي بنده اي بگشايد و باب اجابت خويش را به روي او ببندد، خداوند بزرگوارتر و كريم تر از اين است.
 
40. قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : الداعي بِلا عمل كالرّامي بلا وَتَرَ.
«بحارالانوار، ج 93، ص 312»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: دعا كننده اي كه عمل و كردار نيك ندارد، همانند تيراندازي است كه بدون كمان تير را پرتاب مي كند.
دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب: چهل,حدیث,مجرب,درباره,اهمیت,دعا, :: 8:18 :: نويسنده : دوستدار علم

 

دعای رفع بدبیاری، اعمال خوش بیاری

منبع: http://www.faribaa9999.blogfa.com/cat-3.aspx

برگرفته از کتاب مجربات باقر

 

 

دستور اول :

آیات زیر را هفت دور بر روی مقداری اسپند خوانده و به آن فوت کرده و سپس خود و یا منزل را با آن دود دهید 

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الله لا اله الا هو الحی القیوم لا تاخذه سنة  و لا نوم له ما فی السموات و ما فی الارض من ذا الذی یشفع عنده الا باذنه یعلم ما بین ایدیهم و ما خلفهم و لا یحیطون بشیء من علمه الا بما شاء‌ وسع کرسیه السموات و الارض و لایؤوده حفظهما و هو العلی العظیم لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی لا انفصام لها و الله سمیع علیم ٬ الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون 

و لا تحسبن الله غافلا عما یعمل الظالمون انما یؤخرهم لیوم تشخص فیه الابصار ( سوره ابراهیم آیه ۴۲ )

مهطعین مقنعی رؤسهم لایرتد الیهم طرفهم و افئدتهم هواء‌ ( ۴۳ )

و انذر الناس یوم یاتیهم العذاب فیقول الذین ظلموا ربنا اخرتنا الی اجل قریب تجب دعوتک و نتبع الرسل او لم تکونوا اقسمتم من قبل ما لکم من زوال ( ۴۴ )

و سکنتم فی مساکن الذین ظلموا انفسهم و تبین لکم کیف فعلنا بهم و ضربنا لکم الامثال (‌۴۵ )‌

و قد مکروا مکرهم و عندالله مکرهم و ان کان مکرهم لتزول منه الجبال ( ۴۶ )

فلا تحسبن الله مخلف وعده رسله ان الله عزیز ذو انتقام ( ۴۷ )

یوم تبدل الارض غیر الارض والسموات و برزوا الله الواحد القهار ( ۴۸ ) 

و تری المجرمین یومئذ مقرنین فی الاصفاد ( ۴۹ )

سرابیلهم من قطران و تغشی وجوههم النار ( ۵۰ )

لیجزی الله کل نفس ما کسبت ان الله سریع الحساب ( ۵۱ )

هذا بلاغ للناس و لینذروا به و لیعلموا انما هو اله واحد و لیذکر اولوا الالباب ( ۵۲ ) 

 

دستور دوم :

 

بمدت هفت روز و هر روز بر روی ظرف آبی که نزدیک دهان کرده اید اینها را بخوانید و به آب فوت کنید ( ضمنا دست راست شما موقع خواندن در آب باشد ) و در همه جای منزل مخصوصا دم در اتاقها و منزل و گوشه ها بپاشید ابتدا سه مرتبه این دعا را بخوانید 

 ( بسم الله الرحمن الرحیم یا مَعْشَرَ الجِنِّ اُناشِدْکُمْ بالعَهدِ الذی اَخَذَهُ عَلَیکُم سُلَیْمانِ بْنِ داوود اَنْ لاتُؤذُونا و لاتَظْهَروا لَنا ) . و حالا در ادامه این را بخوانید :

 

بسم اللهِ اَمْسَیْنا بالله الذی لَیْسَ مِنْهُ شَیءٌ مُمْتَنع و بِعِزَّة الله الَّتی لاتُضام و بِسُلطانِ‌ الله ِ‌المَنیع نَحْتَجِبُ و باَسمائِهِ الحُسنیٰ کُلُّها عائِذٌ من الاَبالِسة و مِنْ شَرِّ شَیاطینَ‌ الانسِ‌ و الجِنّ و مِنْ شَرِّ کُلِّ مُعْلِنٍ و مُسِر و مِنْ شُرِّ ما یُخْرِجُ باللَّیلِ و یَکْمُنُ بالنَّهارِ و یَکْمُنُ باللَّیلِ و یَخْرُجُ بالنَّهارِ‌و مِنْ شُرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی علیٰ صِراطٍ مُستقیم اعوذُ بالله ِ بِما اسْتَعاذَ بِهِ موسی و عیسی و ابراهیم الَّذی وَفّیٰ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ‌ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ ما یَبغیٰ اَعوذُ باللهِ السَّمیعِ العَلیم مِنَ الشَّیطان ِ الرجیم + سوره حمد و فلق و ناس و زلزال ) 

 

دستور سوم :

مقداری نمک دانه درشت و غیر پودری یک کیلو یا بیشتر ( به قدر پاشیدن آن در کناره های دیوارهای منزل و حیاط ) آماده کنید ٫ آن را در یک ظرف گذاشته ٬ وضو بگیرید و دست راستتان را خشک کرده و اینگونه عمل کنید هنگام غروب دست راست خود را روی نمک قرار داده و ۳۱۳ مرتبه این اسماء‌ را به نیت رفع مشکل بخوانید ( الله الحی القیوم العلی العظیم ) 

خواندن هر پنج اسم با هم بکمرتبه محسوب میشود . بعد از اتمام قرائت نمکها را در همه جای خانه مخصوصا گوشه های حیاط و اتاقها بریزید و موقع ریختن آن مرتبا این آیه را تکرار کنید ( وَ لایَؤُدُهُ حِفْظُهُما و هُوَ العَلیُّ العَظیمُ ) و همینطور تکرار کنید تا نمک تمام شود

 

دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:دعای,رفع,بدبیاری,اعمال,خوش,بیاری, :: 8:12 :: نويسنده : دوستدار علم

جهت مستجاب شدن دعاها

 


 

فايدۀ مهم و اساسي ديگري که توبه، به همراه

دارد، تأثير برجسته در استجابت دعا است. پس از تحقّق توبه، به‌ سبب طهارت روحي‌ که نصيب تائب شده است، به خداي خويش نزديک مي‌گردد و مي‌تواند خود را در مجاورت خداوند رحمان، حس نمايد. خداوند هيچگاه از بندگان خود دور نمي‌شود و همواره از رگ گردن به آدميان نزديک‌تر است: «نحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَريد»[1]

يار نزديک‌تر از من به من  است  

     وین عجب‌ بین که‌من از‌وي‌دورم

با کـه اين راز توان گــــفت که او      

  در کـنــار مـن  و من مــهـجـورم

 

ولي اين گناهان و اعمال زشت آنهاست که بين آنان و خداوند فاصله مي‌اندازد و حجابي ايجاد مي‌کند که مانع استجابت دعا و بهره‌مندي از فيوضات ربّاني مي‌شود.

هنگامي که حضرت صالح پيامبر (علیه السلام) براي هدايت قوم ثمود فرستاده شد، پس از دعوت به يکتاپرستي، آنان را به توبه و استغفار تشويق نمود و فرمود: «فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَريبٌ مُجيبٌ»[2]؛ پس، از او آمرزش بخواهيد، آن گاه به درگاه او توبه كنيد، كه پروردگارم نزديك و  اجابت‏كننده است.

در واقع هنر توبه در آن است که موانع مهم استجابت دعا را رفع مي‌کند ـ موانعي که انسان را از دريافت رحمت بي‌منتهاي پروردگار متعال محروم ساخته است ـ وگرنه خداوند متعال عهد فرموده است که دعای بندگان را اجابت نمايد: «وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي‏ وَ لْيُؤْمِنُوا بي‏ لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ»[3]

بزرگ‌ترين و مهم‌ترين مانع استجابت دعا، گناه است. از اين‌رو قاطعانه مي‌توان گفت: پس از توبه، يعني هنگامي که انسان پاک و پاکيزه مي‌شود و گناهي در پرونده اعمال او باقي نمي‌ماند، دعا او مستجاب است. معنا ندارد که گناه در زندگی آدمي نباشد و دعاي او مستجاب نشود. عدم استجابت دعا پس از توبه، هم مخالف حکمت الهي است و هم با صراحت قرآن کريم مبني بر اجابت قطعي دعا، منافات دارد.

 

در روايات آمده است که در زمان حضرت موسي (علیه السلام) خشکسالي شده بود. آن حضرت مردم را براي دعای باران در بياباني جمع کرد. همه مشغول دعا، تضرّع و زاري شدند و از خداوند متعال طلب نزول باران کردند. خداوند سبحان به حضرت موسي (علیه السلام) وحي فرمود: من دعای تو و همراهانت را مستجاب نمي‌کنم؛ زيرا يک سخن‌چين در بين شماست که مانع استجابت دعای جمع مي‌شود. حضرت موسي (علیه السلام) گفت: پروردگارا، او را به ما معرّفي کن تا از خود برانيم. پروردگار مهربان که در هر حالي ستّارالعيوب است و بندگانش را دوست دارد و مانع رسوايي آنان مي‌شود، فرمود: وقتي من شما را از رذيلة سخن‌چيني نهى مي‌كنم، چگونه خود سخن‏چين شوم؟ حضرت موسي (علیه السلام) رو به جمعيّت کرد و فرمود: اي کسي که سخن‌چين هستي، تو مانع نزول رحمت حق‌تعالي شده‌اي! در اين هنگام همة حضّار و به خصوص آن سخن‌چين توبه کردند و در پي آن، باران رحمت الهي نازل شد. [4]

از اين حکايت به روشني مي‌توان نتيجه گرفت که نزول رحمت خداوند و جاري شدن باران فراوان، مرهون توبه همان سخن‌چين بوده است؛ زيرا حقيقتاً از گناه خويش پشيمان شده و توبه کرده و بعد از پاک شدن از آلودگي گناه سخن‌چيني، مانع اجابت دعارفع گرديده و دعاي او و جمع مستجاب شده است. به بيان ديگر، خداوند در قرآن‌ کريم امر به دعا مي‌فرمايد و اجابت دعا را نيز وعده فرموده است: «وَ قالَ رَبُّكُمُ ادْعُوني‏ أَسْتَجِبْ لَكُمْ»[5]

امر پروردگار حکيم نسبت به دعا، حاکي از اراده ذات بي‌همتاي او بر اجابت دعا است؛ زيرا اگر چنين اراده‌اي نداشت، اين گونه امر نمي‌فرمود و به بندگان خطاکار بي‌مقدار، چنين جرأتي نمي‌داد تا از آستان رحمت او تقاضايي داشته باشند.

هم دعا از تو اجابت هم ز تو                ايمني از تو مهابت هم ز تو

پس اگر برخي دعاها مستجاب نمي‌شود، بايد علّت را در عدم شايستگي  دعا کننده جستجو کرد؛ زيرا خُلف وعده در درگاه خداوند سبحان جايگاهي ندارد. به‌عنوان مثال اگر شيشه در بسته‌اي سال‌ها در يک اقيانوس پر از آب بماند، قطره‌اي از آب اقيانوس در درون آن نفوذ نخواهد کرد، مگر اينکه آن شيشه، آمادگي جذب آب را پيدا کند.

چنانکه در روايتي آمده است: شخصي خدمت امام صادق (علیه السلام) عرض کرد: خداوند در قرآن مي‌فرمايد: «ادْعُوني‏ أَسْتَجِبْ لَكُمْ»، ما او را مي‌خوانيم امّا پاسخي نمي‌شنويم. آن حضرت فرمودند: آيا گمان مي‌کني خداوند خلف وعده کرده است؟ گفت: خير. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: علّت عدم دريافت پاسخ شما اين است که: هرکس از دستورات خداوند متعال پيروي کند، سپس او را بخواند، خداوند پاسخش را مي‌دهد: «تَذْكُرُ ذُنُوبَكَ فَتُقِرُّ بِهَا ثُمَّ تَسْتَعِيذُ مِنْهَا فَهَذَا جِهَةُ الدُّعَا»[6]؛ گناهانت را يادآور مي‌شوي و بدان‌ها اعتراف مي‌کني و از آنها به خدا پناه مي‌بري، اين است راه دعا کردن.

بنابراين، استجابت دعا، در سايه توبه حقيقي تحقّق مي‌يابد و به عبارت رساتر، دستيابي به حالت توبه، خودبه‌خود، استجابت دعا را به همراه دارد. وقتي بنده به درگاه خداوند متعال تضرّع و زاري کند و به گناهان خويش اعتراف نمايد و از محضر پروردگار خويش عذرخواهي کند، قطعاً بايد منتظر اجابت دعا باشد. اگر هم اجابتِ عينِ تقاضاي بنده، فعلاً به مصلحت او نبوده، يا مطابق با حکمت الهي نباشد، خداوند متعال دعای او را بي‌پاسخ نمي‌گذارد و برتر از آنچه خواسته است را به او عطا مي‌فرمايد يا از وي دفع بلا مي‌کند.

افزون بر اين، تحقّق توبه و پس از آن، دعا به درگاه الهي، صرف نظر از بحث اجابت آن، يک زندگي سراسر نشاط و شادماني و عاري از غم، غصّه، اضطراب، يأس و پريشاني براي انسان رقم مي‌زند. آرامش و آسايش توأم با امنيّت رواني، در سايه توبه،دعا و ارتباط عاطفي با خداوند، جايگزين پژمردگي و افسردگي جسم و روح مي‌شود و امراض روحي و رواني انسان را به خوبي درمان مي‌کند. «فَأَيُّ الْفَريقَيْنِ أَحَقُّ بِالْأَمْنِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُون، الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ»[7]؛ پس كدام يك از دو گروه (موحّدان يا مشركان) سزاوارتر به ايمنى است، اگر مى‏دانيد؟! آنها كه ايمان آوردند، و ايمان خود را با شرك و ستم نيالودند، ايمنى تنها از آن آنهاست؛ و آنها هدايت‏ يافتگانند.

چه کسي شايسته برخورداري از امنيّت و آباداني روحي و يک دل منهاي اضطراب خاطر، غم و يأس است؟ پاسخ اين سؤال در آخر آيه بيان شده است.

 

یک ایده ی خیلی زیبا

 

من هم اکنون بر کاغذی نوشتم.

 

 

-----------------------------------------

پي نوشت ها

1- ق / 16

2- هود / 61

3- بقره / 186

4- بحارالأنوار، ج 72، ص 268

5- غافر / 60

6- الكافي، ج 2، ص 486

7- انعام / 82-81

منبع:  دفتر آية الله العظمى مظاهری

ویرایش و چینش تصاویر از : وبلاگ doa198.blogfa.com

دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:جهت,مستجاب,شدن,دعاها, :: 1:4 :: نويسنده : دوستدار علم

شیوه دعا کردن

چند جمله ای را بر سبیل مقدمه عرض می کنم که:

 

دعا را بدون آداب هم می شود انجام داد اما دعا کردن آدابی دارد که رعایت آن ها در اجابت دعا تأثیر دارد. شاید بتوان به جرأت گفت که آداب دعا به نوعی شرایط دعا هم هست. به بیان دیگر دعا کردن اولا شرایطی دارد و ثانیا آدابی دارد. (شرایط جدای از آداب هستند.) شما وقتی از رئیسی تقاضایی دارید هم می توانید خیلی مودبانه تقاضایتان را مطرح نمایید و هم مختارید و می توانید درخواست تان را بدون آداب مطرح کنید. انسان هایی هستند که ما را راهنمایی می کنند که جهت اجابت درخواست و تقاضاهایمان، چگونه بهتر عمل کنیم. ما مشاوران بزرگی در تاریخ همچون معصومین داریم. خداوند نیز در چند جای قرآن کریم، نکاتی در بهتر دعا کردن به ما آموخته است. که در این مقاله همین نکات را خدمت شما جمع آوری نمودم.

 

هنگامی که مثلا امام علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام دعایی برای حل مشکلی به او می آموزد، می داند که امام حسن (ع) اولا شرایط آن دعا را دارد از قبیل اینکه نماز شب می خواند، به کسی بدهی ندارد، نماز قضا ندارد، زکات مالش را می دهد، لقمه ی حرام نخورده، عامل بدبختی کسی نشده، غیبت نمی کند، دروغ در کارش نیست و بسیاری موارد دیگر، که آن دعا را تجویز می کند و ثانیا می داند امام حسن (ع)  آداب دعا را می داند و بلد است و رعایت می کند. خب این دعا پس از هزار و چهارصد سال به شکل حدیث به دست ما می رسد، می خواهیم کپی کاری کنیم، اولا شرایط آن دعا را نداریم و ثانیا آداب دعا را رعایت نمی کنیم. بعد می آئیم گله می کنیم که چرا دعای امام علی (ع) برای آن مشکل برایم کار نکرد؟ و حتی به نقل کنندگان و راویان دعا، می گوئیم سرکاریه من انجام دادم جواب نگرفتم!!!

 

اگر قرار بود هر دعا بیاید برای همه یک جور کار کند که دیگر اسمش دعا نبود باید به دنبال یک اسم دیگر برایش بگردیم و مثلا بیائیم بگوئیم معجزه یا یک چیزی شبیه سحر و جادو و یا یک کلمه ی دیگر باید اختراع کنیم زیرا دیگر معنی دعا که همان نیایش و درخواست کردن از خدا می باشد، تغییر کرده است.حتی یک بار در اندیشه بودم با خود فکر می کردم که اگر خداوند دعای همه را مستجاب کند کره ی زمین در عرض یک ساعت از بین می رود که خدایا بیا اون قوم رو نابود کن و خدایا اون کشور رو نابود کن... نه؟ همین هاست دیگه همه در مقابل یکدیگر میگویند اینهارو..!

 

اما آن چه که در این نوشتار ذکر می شود آداب دعا است و این که چگونه دعا کنیم؟

 

قبل از انجام دعا اگر در توان مان باشد روزه بگیریم و سپس غسل کنیم. در ساعات دعا که معصومین به آن ها سفارش کرده اند برای دعا خود را آماده کنید. مسواک بزنید و عطر زده و خوب است فضا را هم با روشن کردن عود خوشبو سازید. و در جایی خلوت و ساکت دو رکعت نماز حاجت بخوانیم. بعد از نماز در همان حال رو به قبله، توبه نماییم و مبلغ چند قرص نان به عنوان زکات یا صدقه همان جا از پول مان جدا کرده و کنار بگذاریم. شروع به تجلیل و تعظیم خداوند نمائیم. (یعنی توصیف و تعریف او- به اسمایى که بر تنزیه و کبریایى او دلالت دارد) نمائیم و با استفاده از اسماء الحسنی خداوند را صدا بزنیم.

 

یقین داشته باشیم که خداوند متعال حاجت ما را اجابت می کند و شک نکنیم. شیطان در اینجا حاضر می شود و آخرین تلاش های خود را می کند هوشیار باشید به شما خواهد گفت:«که قبلا جواب نگرفتی این بار هم همین طور است دیگر ادامه نده چند ساله که وضعت همینه و ...» و بدانید که خداوند در قلب شما حاضر است و می خواهد ببیند شما به او چه جوابی می دهید آیا دچار یأس می شوید یا به خداوند توکل تامدارید و به استجابت دعا یقین و صبر به هر زمانتا اجابت دارید.

 

ابتدا و انتهای دعایتان یک صلوات قرار دهید یک کلید است.

 

حالا دست ها را تا بالای پیشانی بالا برده و سر را پائین بیاورید و با خضوع و خشوع و نهایت تواضع در برابر الله شروع به دعا و ذکر حاجت خود نمائید. یادتان باشد اول برای دیگران طلب خیر نموده و بعد موضوع خود را به میان آورید.

 

پس از دعا فورا از جا برنخیزید، چند دقیقه ای را با آرامش بر سر سجاده تان به اندیشه و ذکر بگذرانید.

 

از فردا بر حاجت خود اصرار نمائید و در عین حال نتیجه را به خداوند واگذارید و با گذر زمان ملامت و نکوهش نکنید. پرهیز از گناهانی که باعث بسته شدن دعا می شود نمائید. به زندگی عادی خود بپردازید.

 

موفق و سرافراز باشید.

 

 

 

نکته ای در حالت دست ها برای دعا:

 

هنگامی که دعا می کنید، بهتر است دستهایتان تا پیشانی بالا رود و سرهم رو به پائین قرار گیرد تصاویر زیر را خوب دقت نمایید. چه تفاوتی هست؟ بله تصویر شماره 1 یک دست روبروی صورت است و در تصویر 2 دست بالاتر است و در تصویر 3 دست تا بالای سر بالا رفته است و در تصویر 4 عارف عظیم الشأن نه تنها دست خود را تا بالاترین حد بالا آورده است بلکه سر خویش را هم پائین آورده است و چشمانی بسته و صورتی متضرعانه دارد. این عالیترین سطح است. اینکه انسان در خلوت و دعا، خود را به بیشترین سطح از تضرع و خشوع برساند. یاد آور می شوم در نماز جماعت، همرنگ دیگران قنوت نمایید و این روش فقط در خلوت خود با خدا و هنگام دعا، پیشنهاد می گردد.

 

http://www.axgig.com/images/05327201197909305642.jpg

 

نویسنده ی مقاله حسین ربیعی    انتشار با نام و یا بی نام آزاد است. از انتشاردهندگان متشکرم

 

دو شنبه 8 شهريور 1394برچسب:شیوه,دعا,کردن, :: 23:58 :: نويسنده : دوستدار علم

 

تمرین باهوشی بچه هنگام بارداری

 

 

 

  راههای زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به فرزند خود کمک کنید زندگی را بهتر و قویتر شروع کند. حتی وقتی که او در رحم مادر است می توانید کاری کنید که با هوش تر باشد. با خوردن خوراکی های سالم مفید و مغذی و همینطور با تحریک مثبت جنین که به او کمک می کند با مغز مادر ارتباط برقرار کند و نتیجه مستقیم در هوش او خواهد داشت. برای تقویت هوش فرزند خود می توانید دستور العمل زیر را بکار گیرید

 

  • خوراکی های سالم بیشتر مصرف کنید در این میان تا می توانید از خوراکی استفاده کنید که مقدار زیادی امگا-3 داشته باشد. برای افزایش هوش جنین رژیم حاوی امگا-3 نقش اساسی بازی می کند. روغن ماهی مقدار زیادی امگا-3 دارد اما در برخی  ماهی ها سطح جیوه کمی بالاست بنابراین بهتر و عاقلانه تر است که امگا-3 مورد نیاز خود را از منابع گیاهی تامین نمایید.
  • برای فرزندی که در رحم دارید موسیقی ملایم پخش کنید. بعد از 23 هفته جنین کم کم توانایی شنیدن پیدا می کند حتی می تواند صداهایی را که در خارج از رحم وجود دارد بشنود. تحقیقات نشان داده است که موسیقی کلاسیک باعث آرامش کودک می شود و کودکانی که در دوره جنینی موسیقی کلاسیک گوش داده اند بهتر موسیقی را می فهمند. این باعث می شود این کودکان تمرکز بهتری داشته باشند و برای یادگیری تمایل بیشتری از خود نشان می دهند.

 

  • استرس زندگی خود را به حداقل برسانید. استرس مادر باردار در هوش و پاسخ عصبی جنین تاثیر منفی دارد و و در آی کیو او هم تاثیر منفی دارد.
  • وقتی باردار هستید شکم خود را نوازش کنید. این کار باعث تحریک مثبت مغز فرزند شما می شود.
  • برای فرزند خود با صدای بلند بخوانید و با صدای بلند حرف بزنید. این کار به فرزند شما کمک می کند قبل از بدنیا آمدن آواهای زبان مادری خود را بفهمد.

 

نکته ها و هشدار ها

 

  • اینکه کودک شما در رحم مادر از نظر هوشی پیشرفت کند خوب است اما بعد از تولد هم باید مراحل متفاوتی را طی کنید.
  • در هنگام حاملگی باید از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید.

 

نوشته: کاترین بکت

 

ترجمه: علی یزدی مقدم

 

 

 

 

 

براي آموزش فرزند خود از هفته ي دوم بارداري تا 3سالگي او فرصت داريد . پس اين فرصت طلائي را از دست ندهيم
تا سالها قبل تعريف نوزاد موجودي دوست داشتني ولي ناتوان، مادون انساني، كودن و فاقد احساس بود و به همين ترتيب هم با آنها رفتار ميشد. طي 25 سال گذشته روانشناسان و جنين شناسان آمريكايي و ژاپني تحقيقاتي در زمينه جنين انجام داده اند كه نتايج آن حيرت آور است به طوري كه اين قرن، قرن نوزادان خوانده شده. اين مطالعات نحوه شكل گيري سيستم عصبي و مغز را از 2 هفتگي روشن ميكند.



جنين داراي سيستم عصبي فوق العاده پيچيده اي است كه تا 3 سالگي در حال ضبط كليه حركات اصوات تصاوير مزه ها و بو هاست.يك جنين در هفت ماهگي بيشترين سلولهاي مغزي را دارد از ماه هشتم اين سلولها شروع به از بين رفتن مي كنند.

حالا بحث بر سر اين هست كه آيا ما ميتونيم اين روند را كند كنيم ؟ پاسخ مثبت است، با تحريك قسمتهاي مختلف مغز جنين و نوزاد كه هر كدام راهكارهاي مختلفي دارد. اين تحريك باعث ميشود كه ارتباطات بين سلولهاي عصبي بر قرار شده و وقتي اين اتفاق افتاد سلولهايي كه فعال شده اند ديگر از بين نميروند. يعني مغز اين قانون را دارد كه هر سلولي بلا استفاده اي حذف شود. حال هر چه تعداد سلول هايي كه زنده اند و تعداد اتصالات آنها با هم بيشتر باشد كودك هوش و يادگيري بالا تري خواهد داشت.



شروع كارهايي كه باعث تحريك سلول هاي مغزي ميشود تقريباازماه پنجم است چون معتقدند كه از حدود هفته 18 جنين مي تواند صدا را بشنود. صدايي كه جنين ميشنود صداي قلب مادر است اگر ما بتونيم يك صدايي با تم قلب مادر ولي با ريتم متفاوت ايجاد كنيم اين تفاوت توجه نوزاد را جلب مي كند.

مغز نوزاد داراي قسمتهاي مختلفي است كه هر كدام با فعاليت خاصي ارتباط دارد ،مثلا بخش درك موسيقي با بخش درك متن يا آوا در دو قسمت مختلف هستند يا بخش ديداري و چشايي. پس بايستي با تمرين هاي مختلف و متناسب هر بخش را تحريك كرد تا سلول هاي مغز در همان بخش بيشتر وبا اتصالات بيشتري شكل يابند.

كلا اعتقاد بر اين است كه چهار راه براي جلوگيري از بين رفتن سلول هاي مغزي جنين وجود دارد :
1:
ايجاد محرك محيطي(اهميت صدا و لمس) مانند:موسيقي، صدا (شامل حرف زدن با جنين) ، لمس (شامل استفاده از حركات ريتميك وضربه زدن) و نور (يك چراغ قوه را 3-4 بار روشن و خاموش كنيد )

2:
رژيم غذايي شامل: اسيد هاي چرب ضروري كه20 درصد مغز را مي سازد ميوه هاي تازه و سبزيجات و غذاهاي سرشار از كلسيم

3-
آرامش مادر شامل:ورزش هاي ملايم مثل يوگا( كه باعث گردش مواد غذايي وحركات بدن موجب تحريك سلول هاي مغزي جنين مي شود علاوه بر آن به دليل هماهنگي كودك با بدن مادر از هفته 3 به بعد كودك هم به نوعي يوگا ميكند) ، نداشتن استرس ، استراحت كافي و...

4-
اجتناب از آلودگي مانند: دوري از سيگار(سيگار با پايين آوردن اكسيژن ،IQ را حدود 10-15 درصد كاهش ميدهد )، محيط هاي آلوده شيميايي و...


دكتر رنه دكار از دانشگاه هاروارد كاليفرنيا از سال 1979 روي 3000 كودك در داخل رحم كار كرده و آنها را بعد از به دنيا آمدن زير نظر داشته است .او به چهار نتيجه زير در مورد كودكاني كه در رحم روي آنها كار شده رسيده:
1.
زمان بندي: زمان حساس از 5 ماهگي شروع و تا 2 سالگي ادامه مي يابد، در صورتيكه اين زمان از دست رود ديگر قابل جبران نيست مثلا كودك در زمان تولد چشمهايش را باز ميكند و تصاوير و نور باعث ميشود قسمت خاص ديدن تصاوير در مغز فعال شود اگر يك هفته بعد از تولد چشم كودك را ببنديم و هيچ نوري به آن نرسد هيچ ييامي از چشم به مغز مخابره نميشود و كودك تا ابد كور خواهد بود !!! اين كوري نه به خاطر ضعف يا مشكل چشم بلكه به خاطر از بين رفتن سلول هاي نرون و مغز در قسمت بينايي است.

حال چيزهايي مثل درك موسيقي /ادبيات /سخنراني /رياضي/زبان دوم و...... هم همين حالت را دارد اگر زمان آن از دست برود ديگر قابل جبران نيست.

2.
جهت گيري:كودكاني كه آموزش هاي جنيني گرفته اند بهتر با جهان خارج ارتباط برقرار ميكنند.

3.
تحرك:كودكان آموزش ديده كنترل بيشتري روي حركات خود دارند.

4.
احساسات:كودكان آموزش ديده آرامتر، هوشيارتر و شادتر ديده شده اند.

كمتر از دو هفته بعد از تشكيل نطفه آن بخش از سيستم عصبي جنين كه مربوط به قوه جاذبه و تعادل در فضا است يعني سيستم گوش داخلي شكل ميگيرد. همين سيستم هماهنگي بين حركات مادر و جنين را ايجاد ميكند. اگر مادر برقصد جنين نيز تغيير وضعيت -سرعت و جهت حركت مادررا احساس ميكند و ميكوشد كه با آن موازنه ايجاد كند. اگر شما برقصيد جنين شما خواه يا ناخواه ناگزير به رقص است .به همين دليل يوگا يكي از راههاي خوب براي تحريك سيستم عصبي كودك است.



برنامه ريزي جنين براي موازنه با شما فعاليت مغز او را افزايش ميدهد و مغز پيچيده تري براي او ايجاد ميكند . البته تعداد و زمان اين حركات بايد حساب شده باشد چون جنين زود خسته شده و بايد استراحت كند.

مغر انسان از دو قسمت چپ و راست تشكيل شده است :
سمت راست =خودآگاه
سمت چپ = نا خودآگاه

اعمال نا خودآگاه ، مثلا ما فارسي حرف ميزنيم و حتي خواب فارسي ميبينيم ولي به قواعد دستور زبان يا كاربرد كلمات فكر نميكنيم اين يعني در ناخود آگاه ضبط شده است يا مثلا رانندگي در ابتدا خود آگاه است و سمت راست مغز را درگير ميكند ولي بعد از مدتي به سمت چپ مغز منتقل ميشود و ما بدون اينكه فكر كنيم رانندگي ميكنيم و ممكن است در حين رانندگي چند كار ديگر هم انجام دهيم.
حالا نكته جالب اين است كه از 3 سالگي سمت راست مغز جلوي سمت چپ قرار ميگيرد و هر چيزي بايد اول در سمت راست شكل گيرد بعددر صورت تكرار زياد به سمت چپ منتقل شود (مثل ياد گيري زبان دوم از دبستان به بعد) .

ولي از 5 ماهگي جنين درون رحم تا 3 سالگي سمت راست مغز خيلي فعال نيست و هر چيزي كه كودك ميبيند و ميشنود در سمت چپ مغز ضبط ميشود و بعدا ناخودآگاه انسان را ميسازد كه تا آخر عمر همراه اوست و ديگر به سختي قابل تغيير است و بسياري از اعمال انسان را اين ناخودآگاه شكل ميدهد.


تلاش والدين بايد اين باشد كه ناخودآگاه را پر از خاطرات شيرين و آموزشي كنند. كودكان در اين سن ميتوانند زبان دوم بياموزند، خواندن از روي متن را بياموزند، حتي رياضيات را در حد چهار عمل اصلي بياموزند.

مفاهيمي كه ميتوان در دوران جنيني به كودك آموخت:
1.
لمسي: نوازش -ماليدن
2.
حركتي:جنبيدن-برخاستن
3.
صوتي:موسيقي-سروصدا-آواز
4.
عملكرد بدن:سرفه-سكسكه
5.
تصويري:تاريكي-روشني
6.
دمايي:سرما-گرما
7.
حركات جنين:لگد زدن
آموختن هر كدام از اين مفاهيم زمان و تمرين خاصي دارد.
آموختن اين مفاهيم به جنين كمك ميكند كه قبل از تولد درك صحيح تري از محيط بعدي خود و جهان داشته باشد و اين موضوع را كه غير از رحم فضاي ديگري در جهان وجود دارد را درك كند.


حس چشايي در جنين

جنين در هفته 12 شروع به بلعيدن ميكند.آنها 25 هفته قبل از تولد حش چشايي را درك ميكنند و در خلال اين مدت عمدتا مايع آمنوتيك اطرافشان را مي چشند. اين مايع تركيبي از مواد مختلف است كه ذايقه كودك را به كار واميدارد .جنين در سه ماهه سوم هر ساعت 15 تا 40 ميلي ليتر از مايع آمنيوتيك را مي نوشد اگر بلع به طور طبيعي انجام شود جنين درشت و اگر كم باشد جنين ريز ميشود .
اگر مايع تلخي به مايع امونيوتيك تزريق كنيم جنين دست از خوردن ميكشد و اگر چيز شيريني تزريق كنيم ميزان بلع بعضي جنين ها تا 2 برابر ميشود.الكل و نيكوتين عمل بلع را متوقف ميكند.


چند نتيجه
1.
ميتوان با خوردن مزه هاي مختلف در دوران بارداري كوذك را با آن مزه ها آشنا كرد و بخش هايي از مغز جنين را تحريك كرد. ديده شده كه جنين با خوردن شيريني توسط مادر به حركت در آمده است.

2.
خوردن زياده از حد مواد شيرين در دوران بارداري، شيريني دوستي را در نوزاد و بعد ها فرد افزايش ميدهد كه ميتواند باعث چاقي و بيماري باشد پس در خوردن شيريني در دوران بارداري زياده روي نكنيد ولي هر از گاهي مزه آنرا به جنين بچشانيد .

3.
فاصله بين خوردن يك مزه يا غذا تا رفتن آن به خون و بعد به مايع آمينوتيك بين 15-30 دقيقه است پس فاصله گذاري بين مزه ها را رعايت كنيد.

4.
در مايع آمينوتيك جنين شما ادرار جنين هم وجود دارد (اوره و اسيد اوريك) پس لطفا با خوردن آب زياد به رقيق شدن مايع و دفع سريعتر ادرار و چرخش بهتر مواد در مايع آمنوتيك كمك كنيد .

5.
جنين شما از هفته 15 انگشت خود را مي مكد كه اين به تقويت حس چشايي كمك ميكند .

6.
جنين به ترتيب اين مزه ها را ترجيح ميدهد:شيرين -شور-تلخ -ترش .اما ميزان تاثير گذاري و تحريك مزه هاي تلخ و ترش بيشتراست.





شنوايي در جنين

شنوايي پيوند صوتي ميان شما و نوزادتان و پلي براي ياد گيري و ايجاد ارتباط با دنياي خارج است. بررسي و بازيابي اصوات، به حرف آمدن و تسلط بر ادبيات و گستردگي دايره لغات را ايجاد ميكند .شنوايي پيش از تولد به منزله خط تلفني است كه مكالمات خوانوادگي را ممكن ميسازد .

در هنگام تولد شنوايي كامل ترين حس جنين است و سلول هاي شنوايي كاملا شكل گرفته اند . جنين از 18 هفتگي ميشنود،در 28 هفتگي نسبت به صدا واكنش و حتي عكس العمل عضلاني نشان ميدهد. يكي از اولين علايم شنوايي در جريان پخش موسيقي براي جنين هاي 4 تا 5 ماهه در زايشگاه مادران لندن به اثبات رسيد.موسيقي بتهوون -برامس- راك تند آنها را بيقرار ميكرد و موسيقي ويوالدي و موتزارت به آنها آرامش ميداد.

جنين ها به ما ميگويند كه از صداهاي خيلي بلند خوششان نميآيد ولي نه آنكه خواستار سكوت باشند.
در گريه نگاري از نوزادان دكتر هنري ترابي در استكهلم كشف كرد كه نوازادان در نوع گريه خود داراي لهجه هستند كه آنرا از گويش مادر در هنگام حاملگي مي آموزند.

در دوران حاملگي جنين براي شنيدن صداي مادر مجهز تر است چون صداي مادران ريز تر است و صداي پدران بم تر .بخش هاي مربوط به شنيدن صداهايي با فركانس بالاتر تا پيش از تولد كاملا رشد كرده اند ولي بخشهاي شنيدن صداهاي بم تا قبل از سن بلوغ به درستي تنظيم نميشوند.

جنين به دو وسيله ميشنود
1.
رساناي هوايي (صوت از خارج وارد بدن شود و شنيده شود)
2.
رساناي استخواني ( لرزه هاي صوت از طريق حلق و ناي از طريق اعضاي داخلي به جنين ميرسد و رحم اتاقك صدا تبديل ميشود.
جنين بيشتر از طريق رساناي استخواني ميشنود پس هر چه مادر ميگويد براي جنين مفهوم تر است .

پدر هاي عزيز براي صحبت كردن با جنين بايد دهان را در نزديكي شكم مادر قرار دهند و شمرده و زير صحبت كنند. اگر صداي شما خيلي زير -خشمگين -اضطراب آور باشد ممكن است كودك ياد بگيرد از آن بترسد يا آنرا تكرار كند. ليكن بيشترين صدايي كه جنين شما ميشنود صداي قلب شماست.شما با آرامش خود صدايي ملايم را براي او ايجاد ميكنيد ولي اگر دايما مضطرب باشيد كودك از طريق صداي قلب و هماهنگي با ترشح آدرنالين در خون شما دايما مضطرب است .جنين از صداهاي ناگهاني مثل خوردن در به هم و .... به شدت ميترسد .

از هفته 18 به بعد با همسرتان دعوا نكنيد چون جنين ميشنود و تحقيقات نشان داده ضربان قلب جنين در هنگام دعواي پدر و مادر تا 2 برابر شده، حتي گزارش سقط جنين پس از دعواي سخت هم شده است.


پروفسور سلك آزمايش معروفي را به صورت پخش صداي ضربان قلب در شيرخوارگاه يك بيمارستان ترتيب داد.
او مقدار غذاي مصرفي و ميزان اضافه وزن كودكان را تحت نظر گرفت.براي يك گروه از نوزادان صداي ضربان قلب با صداي طبيعي 72 ضربه در دقيقه پخش ميشد .او واكنش هاي قابل سمع آنها را با ميكروفن ضبط ميكرد .
وي نتيجه را با عملكرد گروه مشابه كه ضربان قلب را نشنيده بودند مقايسه كرد .70 درصد نوزاداني كه ضربان قلب را شنيده بودند با مصرف غذاي يكسان وزن بيشتري پيدا كرده بودند .آنها همچنين بهتر به خواب ميرفتند و كمتر گريه ميكردند. همه اين اتفاقات به خاطر اين بود كه آنها در دوران جنيني به صداي قلب مادر عادت كرده بودند و اين صدا در صورت آرامش مادر برايشان آرامبخش بود.
در آزمايشي ديگر سالك مدتي صدايي با ضربان 128 ضربه در دقيقه پخش كرد .نوزادان نتوانستند تحمل كنند آنها به قدري ناراحت شدند كه ناگزير آزمايش متوقف شد.

حس بويايي درنوزاد
بويايي در انسان مانند شنوايي و بينايي قوي نيست ولي در نوزادان ديده شده كه به سرعت بوي مادر را شناسايي ميكنند و اين اطلاعات مانند حلقه رابط ميان مادر و كودك عمل ميكند. آزمايشات در اولين روزهاي بعد از تولد نشان ميدهد كه اگر دستمال استفاده شده و استفاده نشده مخصوص پستان مادر را در دو طرف سر نوزاد قرار دهند نوزاد غالبا به سمت دستمال استفاده شده ميچرخد.

اگر از سينه خود به نوزاد شير ميدهيد او به سرعت بوي خاص زير بغل شما را تشخيص ميدهد .آزمايش ها از نوزادان دو هفته اي كه از شير مادر تغذيه ميكردند و آنهايي كه از شير خشك تغذيه ميكردند نشان داد نوزاداني كه از شير خشك تغذيه ميكنند نميتوانستند بوي مادر را تشخيص دهند.
توصيه اين است كه در ابتداي تولد نوزاد تا زماني كه او را شير ميدهيد از عطر و مخصوصا اسپري زير بغل خيلي كم استفاده كنيد، بگذاريد كودك شما به بوي طبيعي شما خو بگيرد .ممكن است تغيرات بو اين حس را در كودك ايجاد كند كه با افراد مختلفي ارتباط دارد و پيوند عاطفي ميان كودك و مادر كمرنگ شود.



تاثير موسيقي بر جنين
در رابطه با ارتباط مادر با جنين يكى از هيجان انگيزترين كشفيات مادران باردار، شروع ارتباط نوزادانشان با موسيقى قبل از تولد آنهاست. به طورى كه امروزه محققين به خوبى مى دانند جنين هاى چهارماهه نسبت به موسيقى واكنش نشان مى دهند و با آن در داخل رحم آرام مى شوند. بنابر اظهارات دكتر ابراهيم پور مطالعه نوزادان در يك «مركز مراقبت ويژه نوزادان» نشان داده است موسيقى موجب كاهش ضربان قلب، افزايش اشباع اكسيژن خون و كاهش استرس نوزاد مى شود و حتى موسيقى موجب ترخيص زودتر (بهبودى سريع تر) آنها از بخش مى شود.
وى مى گويد: «نوزاد دوماهه قادر به درك اوج، بلندى و همچنين محتوى ملوديك صداها است، نوزاد چهارماهه ساختار ريتميك موسيقى و نوزاد ? ماهه تغييرات ملودى را درك و واكنش نشان مى دهد
اين روانپزشك در ادامه افزود: «درحال حاضر توافق قوى وجوددارد كه موسيقى به رشد و تكامل مغز كمك مى كند، در رشد و توسعه زبان مؤثر است، يادگيرى مهارتهاى خواندن را تسهيل مى كند، ابزارهاى ذهنى را براى حل مسائل تقويت مى كند، مهارتهاى رفتارى و شناختى را افزايش مى دهد و اعتمادبه نفس را تقويت مى كند

به طور كلى نظريه موجود اين است كه قرارگرفتن كودكان درمعرض موسيقى هاى كلاسيك در دوران جنينى، بعد از تولد، در دوران رشد و حتى دوران دبيرستان موجب مى شود كه كودكان باهوش تر و زيرك تر باشند. به طورى كه در حال حاضر شواهد و دلايل زيادى از اين نظريه حمايت مى كنند.
دكتر ابراهيم پور ضمن تأكيد بر اهميت قرارگرفتن كودكان درمعرض موسيقى هاى كلاسيك گفت: «به مادران توصيه مى شود در دوران باردارى بويژه از ماه چهارم به موسيقى گوش دهند و موسيقى هايى را انتخاب كنند كه موجب آرامش و راحتى درخود آنها شود. اين عمل موجب كاهش استرس مادر و جنين مى شود

نقش پدر:
در رابطه با نقش پدر در زندگى جنينى و بعدها پس از تولد فرزند، دكتر زمانى به نظريه بسيارى از روانشناسان اشاره كرد و گفت: «دراكثر جوامع مادر تأثير بيشترى بر شكل گيرى شخصيت بچه دارد تا بدانجا كه حتى بسيارى از روانشناسان معتقد هستند پدر نقش پررنگى در زندگى بشر ندارد
درواقع صداى قلب مادر مداوماً درگوش جنين طنين انداز است، ارتعاش صحبت ها و حرفهاى مادر ازطريق قفسه سينه به جنين منتقل شده و همچنين وجود ارتباط هاى بيوشيميايى بين مادر و جنين نشان دهنده اين مفهوم هستند كه جنين ارتباط قوى تر با مادر نسبت به پدر دارد.

ارتباط كلامى مادر با جنين و وابستگى آن به هوش:
در پاسخ به اين سؤال كه مطالعه مادر در دوران باردارى و يا صحبت هاى علمى در اين دوران و حتى ذكر آيه هاى قرآنى و... آيا منجر به افزايش هوش در كودك مى شود يا نه، مشاور خانواده معتقد است مسأله هوش بيشتر جنبه ژنتيكى و گاهى محيطى دارد، مطالعه قرآن و صحبت هاى علمى، گوش دادن به موسيقى هاى خاص و... به مدت طولانى در باردارى، در ناخودآگاه جنين نقش بسته و بعدها در بزرگسالى فرد، تمايل بيشترى به اين موارد پيداكند.




تاثير تغذيه بر ضريب هوشي (IQ)

فقط با چند دستور ساده ، ضريب هوشي (IQ) كودك خود را 22 درجه افزايش دهيد و يا مواظب باشيد ضريب هوشي كودك شما 22 درجه كاهش پيدا نكند . شما فقط تا سن 2 سالگي كودك فرصت اين كار را داريد، بنابراين هر روز از دو سال اول زندگي، يك روز طلايي براي كودك شما محسوب مي شود . در اين دوره وظيفه سنگيني بر دوش پدر و مادر مي باشد كه علاوه بر تأثير بر ضريب هوشي كودك، سلامتي جسمي و روحي او را هم در همين دو سال شكل دهند.

بر اساس تحقيقات جديدي كه صورت گرفته، ضريب هوشي كودك از زمان بارداري مادر تا سن 2 يا حداكثر 3 سالگي شكل مي گيرد و در اين ميان تغذيه صحيح مادر قبل از بارداري و در طي آن، تغذيه كودك با شير مادر و تغذيه صحيح كودك تا سن دو سالگي به ترتيب زير در ضريب هوشي او مؤثر مي باشد:

1-
كمبود آهن 9 درجه ضريب هوشي را كاهش مي دهد.

2-
محروميت از شير مادر 8 درجه ضريب هوشي را كاهش مي دهد.

3-
تولد با وزن كم 5 درجه ضريب هوشي را كاهش مي دهد.

همه موارد بالا تلفيقي است از تغذيه صحيح مادر و كودك . اگر مادر در دوران بارداري تغذيه كافي و مناسبي نداشته باشد، منجر به تولد كودك با وزن كم خواهد شد.

ضريب هوشي كودك از زمان بارداري مادر تا سن 2 يا حداكثر 3 سالگي شكل مي گيرد.
در جهان 2 ميليارد نفر از كمبود آهن رنج مي برند. پس لازم است مادران قبل از حاملگي و نيز حين حاملگي با انجام آزمايش لازم از ميزان آهن خود مطلع باشند و در صورت نياز قبل از حاملگي، فقر آهن خود را درمان نمايند.

در قدم بعدي بايد توجه شود كه كودك با شروع تغذيه تكميلي ، آهن كمكي دريافت كنند و چون معمولاً شربت ها و قطره هاي آهن موجود كمي بد مزه مي باشند، مادران به شربت هاي تجارتي مختلفي روي مي آورند، ولي غافل از اين كه هيچكدام از اين شربت هاي خوشمزه معمولاً نياز كودكشان را تأمين نمي كند. به نمونه هاي زير توجه فرماييد:

نياز روزانه كودك 400 واحد ويتامين D و 1500 واحد ويتامينA و 10 ميلي گرم آهن مي باشد. در صورتي كه :

1-
شربت سانستول كه به صورت فراوان استفاده مي شود، فقط 100واحد ويتامين D و 1500 واحد ويتامين A داشته و هيچ گونه آهن قابل جذبي ندارد. پس واضح است كه به هيچ عنوان نياز فرزند شما را تأمين نمي كند، ولي شما مي توانيد با اضافه كردن 300 واحد ويتامين Dو 10 ميلي گرم آهن به آن از اين شربت به عنوان يك داروي با مزه خوب استفاده نماييد.

2-
شربت فرو گلوبولين :كه معمولاً به جاي آهن استفاده مي شود. در5 سي سي از اين شربت، فقط 5 ميلي گرم آهن آن هم از نوع نامعلوم (قابل جذب يا غير قابل جذب) وجود دارد .

3-
قطره MIM : فقط 200واحد ويتامين D داشته و 1000واحد ويتامين A(بيشتر از نياز ) و فقط 2 ميلي گرم آهن دارد (نياز كودك 10 ميلي گرم مي باشد).

و بقيه موارد كه گفته نمي شود. ولي قابل ذكر است كه بنده از اساتيد خود كه سابقه بيش از 50 سال طبابت دارند به عرض مي رسانم كه تا به حال هيچ دارويي ساخته نشده كه هم خوشمزه باشد و هم نيازهاي كودك را تأمين كند. پس مادران عزيز سعي كنند با هر ترفندي كه شده قطره آهن يا شربت آهن كودك را (حتي شده به زور) به كودك بخورانند و توجه كنند كه كاهش يا افزايش 9 درجه ضريب هوشي مي تواند زندگي كودك شما را متحول كند.

تغذيه صحيح مادر قبل از بارداري و در طي آن، تغذيه كودك با شير مادر و تغذيه صحيح كودك تا سن دو سالگي در ضريب هوشي او مؤثر مي باشند.
دادن شير مادر هم همانطور كه ديديد 8 درجه در ضريب هوشي مؤثر مي باشد. مادران بايد مواظب باشند به آساني و به دلايل عجيب و غريب كودك خود را از شير مادر و 8 درجه ضريب هوشي بي بهره نگذارند .

حتي ديده شده نوزاداني كه شير خشك مي خورند، در صورتي كه شير خشك را از دست مادر خود بخورند، ضريب هوشي بهتري نسبت به كودكاني دارند كه شيرشان را از دست افراد ديگري خورده اند .

حال دسته بندي افراد را بر اساس ضريب هوشي آنها برايتان مي گويم:

ضريب هوشي زير 75 ، معمولاً افراد كودن يا عقب مانده

ضريب هوشي بين 75 تا 90 ، افراد كند آموز

ضريب هوشي بين 90 تا 110 ، افراد معمولي

ضريب هوشي بين 110 تا 125 ،افراد باهوش

ضريب هوشي بين 125 تا 135 ،افراد تيزهوش و

ضريب هوشي بالاي 135 هم افراد نابغه مي باشند.

حالا محاسبه كنيد كه 22 درجه ضريب هوشي مذكور در بالا، چطور مي تواند يك فرد معمولي را تبديل به يك فرد تيز هوش كند.




تهوع و استفراغ شديد بارداري : و دل آشوبه شديد صبحگاهي درمادران باردارمي تواند نشانه ضريب هوشي بالاي فرزندي باشد كه درراه دارند. درمطالعه اي كه بين كودكان متولد شده ازمادران با تهوع شديد بارداري و كودكان مادراني كه بدون چنين تجربه اي انجام شد ،معلوم شد كودكان دسته اول درتست هوش نمرات بالاتري كسب كردند. به نظر مي رسد حالت تهوع صبحگاهي دوران بارداري باترشح هورمون هاي مادر درارتباط است كه منجربه خونرساني بهتر به جنين ازطريق جفت مي شود و درنتيجه روي هوش كودك تاثير مثبت دارد.
كولين:كولين ماده اي است كه بطورطبيعي درغذاهاي چرب موجوداست و باعث تقويت حافظه مي شود. تحقيقات ثابت كرده است كه اگر به رژيم غذايي مادر طي دوران بارداري كولين اضافه شود قدرت حافظه جنين درحال رشد،براي مراحل بعدي زندگي افزايش مي يابد دردوران بارداري وشيردهي، ذخايركولين بدن مادرتخليه مي شود و درنتيجه مي شود و درنتيجه كولين مورد نياز براي رشد و تكامل سيستم عصبي و فقرجنين دراختيارجنين نيست .كولين مستقيماً روي انتقال پيام عصبي درمغز و نيز قدرت ساخت و آزاد سازي استيل كولين مؤثر است .استيل كولين دركنترل حركات عضلات و قدرت حافظه نقش مستقيم دارد.از منابع كولين ،مي توان به جگر، زرده تخم مرغ، بادام زميني و شيراشاره كرد.

 


كندر:كندرگياهي است كه از صمغ آن به عنوان خوشبو كننده و همچنين دراسپنددانه استفاده مي شود.طعم عصاره اين گياه بسيارتلخ است.محققان براساس تحقيقات خود دريافته اند كه استفاده 0/05 گرم به ازاي هركيلوگرم وزن بدن درشرايطي كه جنين مراحل رشد اصلي سيستم عصبي خودرا طي مي كند، مي تواند موجب افزايش قابل توجهي درقابليت هاي يادگيري و به ويژه تقويت و نگهداري حافظه شود .كندررا مي توانيد از عطاري ها تهيه كنيد و آن را روزانه بمكيد.
آرامش مادر :بررسي ها نشان داده كه فرزندان مادران بارداري كه دوران بارداري خود را با آرامش طي مي كنند بهره هوشي بالاتري نسبت به فرزندان مادران دچاراسترس دارند.
ارتباط مادر با نوزاد پس از تولد:نوزادي كه درساعات اوليه پس از تولد با مادرارتباط جسمي و فيزيكي دارد،ضريب هوشي بالاتري دارد.اين مسئله براساس تحقيقي كه در 2 سالگي و 5 سالگي روي فرزندان چنين مادراني انجام شده به اثبات رسيده است.چنين كودكاني ضريب هوشي بالاتري دارند، ادراك بهتري اززبان و كلمات دارند، بيشتر لبخند مي زنند و كمتر گريه مي كنند.
فعاليت بدني:براساس پژوهش هاي يك گروه آلماني،فرزندان موش هايي كه فعاليت بدني منظم و با برنامه اي داشتند، داراي مغزهاي بزرگتر و فعال تري بودند. اين تحقيق نشان داد كه مغزاين بچه موش ها درناحيه هيپوكامپ داراي حدود 40 درصد سلول بيشترنسبت به بچه موش هاي مادراني است كه در دوران بارداري بي تحرك بوده اند. ناحيه هيپوكامپ درمغز نقش اساسي دريادگيري و حافظه دارد .حتي درآزمايش هايي كه پيش ازاين روي موش هاي بالغ انجام شد مشخص شد ورزش باعث افزايش تعداد سلولهاي ناحيه هيپوكامپ در آنها مي شود.
مصرف منابع اسيدهاي چرب امگا 3

اين گونه اسيدهاي چرب كه دربدن قابل سنتزنيستند، براي بدن ضروري محسوب مي شوند و دربدن هم نقش بسيارمهم و اساسي راايفا مي كنند. اسيدهاي چرب امگا 3 درتكامل سيستم عصبي و مغزي و نيز سيستم بينايي و شبكيه جنين درحال رشد نقش انكارناپذيري دارند .كمبود اين نوع اسيدهاي چرب كاملاً مي تواند روي ضريب هوشي جنين تاثيرمنفي داشته باشد.
روش هاي استفاده از زنجبيل:زنجبيل تازه پوست گرفته رابرش داده و مثل قرص قورت دهيد چون مزه تند و تيز آن مانع ازجويدن آن مي شود.
زنجبيل را رنده ي ياريزريزكرده و به غذا اضافه كنيد اگر درابتداي پخت اضافه شود طعم ملايم تري دراثر پخت پيدا مي كند.دم كرده زنجبيل:چند برش از زنجبيل را 30-20 دقيقه جوشانده و بعد ازصافي رد كنيد و با كمي عسل و آب ليموترش مصرف كنيد. آب نبات ها و شكلات هاي زنجبيلي با افزايش بزاق باعث كاهش تهوع مي شوند.خوراكي ها و شيريني يا نان زنجبيلي.
تاثير زنجبيل روي تهوع بارداري

براساس يك پژوهش انجام شده در يك مركز بهداشتي درماني دراصفهان،مصرف كپسول زنجبيل مي تواند موجب بهبود شدت تهوع و استفراغ بارداري شود .البته با توجه به حساسيت دوران بارداري بايد درمصرف اين داروي گياهي اعتدال رعايت شود. با توجه به تحقيقات انجام شده مصرف نامتعادل و خيلي زياد گياه زنجبيل در دوران بارداري مي تواند باعث اختلالات جنيني شود. به نظر مي رسد گياه زنجبيل با تاثيري كه روي عضلات صاف مي گذارد و نيزبا تاثيرروي لوكوترين ها و پروستاگلاندين ها مي تواند باعث اختلالات وسيع و ناهنجاري درجنين شود.البته اين مسئله نبايد باعث شود كه ما سابقه مصرف طولاني زنجبيل براي رفع تهوع يك مسئله شديداً آزاردهنده است كه زنجبيل با اين مكانيسم ها مي تواند آن راتعديل يارفع كند:
*
افزايش ترشح بزاق
*
افزايش شيره گوارشي
*
كاهش اسيد معده
*
افزايش حركات روده
عوامل كاهش دهنده هوش جنين:

عواملي مانند مصرف الكل، سيگار، مواد مخدر، داروهاي غيرمجاز دردوران بارداري ،غذاهاي كنسروي حاوي مواد نگهدارنده و افزودني وسديم بالا،كم كاري تيروئيد،كم خوني و فقر آهن شديد،كم خوني و كمبود ناشي از اسيدفوليك،موجب كاهش هوش جنين مي شوند.

 

مهم این نیست که تو بازی، تاسهای خوب بیاری، مهم اینه که با تاسهای بد بازی خوبی انجام بدی!

 


 

مرسي

 

 

 

 

 

سوالات رانندگی+ تصویری

 

تضمین قبولی شما در آزمون راهنمایی و رانندگی

 

 

در زمان و وقت خود صرفه جویی کنید.

 

لینک دانلود


سرور همه دعای عالم دعای الصحیفه


سید ابن طاووس در کتاب شریف و با برکت و عالی قدر جهان اسلام مهج الدعوات می فرماید :

ابن عبّاس رضى اللَّه عنه روايت مى‏كند كه بر رسول خدا صلّى الله عليه و آله داخل شدم ديدم كه حضرت خندان و بسيار خوشحال هستند. عرض كردم: چه خبر است فداى شما باد پدر و مادرم اى رسول خدا؟ پس فرمودند: يا ابن عبّاس جبرئيل نزد من آمد در حالى كه به دست او صحيفه‏اى بود كه در آن دعائى از جهت كرامت من و از براى امّت من نوشته شده بود. پس جبرئيل گفت كه: يا محمّد اين را بگير و بخوان آنچه را كه در اوست و آن را تعظيم نماى.

 پس بدرستى كه اين گنجى از گنجهاى آخرت است و اين دعائى است كه خداى تعالى به تو و به امّت تو اكرام نموده است. پس گفتم: يا جبرئيل آن كدام است؟ پس جبرئيل كه رحمت خدا بر او و بر همه فرشتگان مقرّب باد گفت كه آن سبحان اللَّه العظيم بحمده است. ابن طاوس گويد كه: مقدّم مى‏دارم اوّلا ذكر ثواب اين دعا را تا سبحان اللَّه العظيم» پس مى‏گويم كه: حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند: [اى جبرئيل‏] و چه چيز است ثواب كسى كه اين دعا را بخواند؟ پس جبرئيل گفت: يا محمّد مرا از ثوابى سؤال نموده‏اى كه آن را نمى‏داند مگر خداى تعالى، اگر همه درياها مركب و درختها قلم و فرشتگان آسمانها نويسنده بگردند و ثواب اين را به قدر هزار برابر مدّت بقاء دنيا بنويسند، هر آينه مركّب برطرف مى‏شود و قلمها شكسته مى‏شود و به يكدهم از ثواب آن نمى‏رسند. اى محمد قسم به حقّ كسى كه ترا به راستى به پيغمبرى فرستاده است كه نيست مردى و نه زنى كه اين دعا را بخواند مگر آن كه خداى تعالى از براى او ثواب چهار تن از فرشتگان و چهار پيغمبر را بنويسد.

امّا پيغمبران پس اوّلا ثواب تو را اى محمّد و ثواب عيسى و ثواب موسى و ثواب ابراهيم عليهم السّلام را و امّا فرشتگان پس اوّلا ثواب مرا و ثواب اسرافيل و ثواب ميكائيل و ثواب عزرائيل را. اى محمّد هر مردى يا زنى كه اين دعا را در مدّت عمر خود بيست مرتبه بخواند پس به درستى كه خداى تعالى او را به آتش جهنم عذاب نمى‏كند و هر چند از گناهان او باشد مثل كف درياها و قطره‏هاى باران و عدد ستاره‏ها و وزن عرش و كرسى و لوح و قلم و ريگ و موى و كرك و آفريده‏هاى بهشت و دوزخ كه خداى تعالى آن گناهان را مى‏آمرزد و از براى او به عوض هر گناهى هزار حسنه مى‏نويسد. اى محمّد و اگر آن شخص را همّى يا غمّى يا آزارى يا بيمارى يا علّتى يا تشنگى يا ترسى باشد و اين دعا را سه مرتبه بخواند، خداى تعالى حاجت او را بر مى‏آورد و شخصى كه از شير يا از گرگ بترسد يا داخل شدن بر پادشاه ظالمى را اراده داشته باشد و اين دعا را بخواند،

 پس خداى تبارك و تعالى از او هر بدى و مكروهى و آفتى را به حول و قوّت خود منع مى‏كند، كسى كه اين دعا را يك مرتبه در جنگ بخواند خداى تعالى او را قوّت هفتاد كس از جماعت حرب‏كنندگان را قوّت مى‏دهد و كسى كه اين دعا را بر درد سر يا درد شقيقه يا درد شكم يا بر آزار چشم يا بر گزيدن مارى يا عقربى بخواند خداى تعالى همه آنها را برطرف مى‏كند. اى محمّد كسى كه به اين دعا اعتقاد نياورد پس او از من برى است و كسى كه آن را انكار نمايد، پس به درستى كه از او بركت و خير برطرف مى‏شود. پس پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند كه: اى جبرئيل از چه اين دعا بر همه دعاها تفضيل داده شده است؟ جبرئيل عرض كرد: از جهت آن كه اسم اعظم خداى تعالى در آن است و كسى كه اين دعا را بخواند قوّت حافظه و شعور و علم و عمر و صحّت بدن او چندين برابر زياده مى‏گردد و خداى تعالى از او هفتاد آفت از آفات دنيا و هفتصد آفت از آفتهاى آخرت را دفع مى‏نمايد.ذكر ثواب و شرح دعاء سابق تمام شد اكنون در ذكر ثواب و شرح دعاى ثانى شروع مى‏نمايم بخش دوم اجر دعا از حضرت امير المؤمنين على بن ابى طالب صلوات اللَّه و سلامه عليه از حضرت پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم روايت شده است آن كه فرمودند كه: جبرئيل عليه السّلام نازل شد در حالى كه و در عقب مقام ابراهيم نماز مى‏كردم. پس چون از نماز فارغ شدم از خداى تعالى براى امّت خود طلب آمرزش نمودم.

 پس جبرئيل عليه السّلام گفت: اى محمّد ترا حريص بر امّت‏خود مى‏بينم و حال آن كه خداى تعالى به بندگان خود رحيم است. پس آن حضرت صلّى اللَّه عليه و آله به حضرت جبرئيل عليه السّلام فرمودند كه: اى برادر من تو دوست بر من و بر امّت من هستى، مرا دعائى تعليم نماى كه بعد از من به سبب آن دعا امتم مرا ياد كنند. پس جبرئيل عليه السّلام گفت: اى محمّد وصيّت مى‏كنم ترا آن كه امّت خود را امر نمائى كه سه روز ايّام البيض را روزه گيرند كه سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم هر ماهى است، و وصيّت مى‏كنم ترا آن كه امّت خود را امر نمائى كه در اين سه روز اين دعاى شريف را بخوانند. پس به درستى كه عرش را حمله آن به بركت اين دعا برداشتند و من به زمين نازل می ‏شوم و به آسمان بالا مى‏روم به بركت اين دعا و اين دعا بر درهاى بهشت و بر حجره‏ها و كنگره‏ها و بر منزلهاى آن نوشته شده است و به بركت اين دعا درهاى بهشت گشوده می شود و به سبب اين خلايق در روز قيامت به امر خدا محشور مى‏شوند و كسى كه از امّت تو اين دعا را بخواند، خداى تعالى عذاب قبر را از او برطرف مى‏كند و او را از فزع اكبر و از آفتهاى دنيا و آخرت نگاه مى‏دارد، و كسى كه آن را بخواند خداى تعالى او را از عذاب آتش نجات مى‏دهد، پس بعد از آن پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله جبرئيل را از ثواب اين دعا سؤال نمودند. پس جبرئيل عليه السّلام عرض كرد: يا محمّد هر آينه به تحقيق كه مرا از چيزى سؤال نموده‏اى كه بر وصف آن قادر نيستم و اندازه او را به غير از خدا نمى‏داند؛ اى محمّد اگر درختهاى دنيا قلم و درياها مركّب و همه خلايق نويسنده بگردند بر نوشتن ثواب قارى اين دعا قدرت ندارند و بنده‏اى اين دعا را نمى‏خواند و حال آن كه اراده نموده باشد آزادى را مگر آن كه خداى تعالى او را آزاد مى‏گرداند و او را از قيد بندگى خلاص می‏كند و اين را مغمومى نمى‏خواند مگر آن كه خداى تعالى غم و اندوه او را برطرف نمايد و نمى‏خواند به اين دعا خداى را طلب‏كننده حاجتى مگر آن كه خداى عزّ و جلّ حاجت او را در دنيا و آخرت ان شاء اللَّه برآورد و او را از مرگ ناگهانى و هول قبر و فقر در دنيا نگاه مى‏دارد و خداى تبارك و تعالى به او اذن در شفاعت را در قيامت عطا مى‏نمايد در حالى كه روى او خندان باشد و خداى تعالى او را به بركت اين دعا در دار السّلام داخل مى‏كند و او را در غرفه‏هاى بهشت ساكن مى‏گرداند و او را از حلّه‏هاى جنّت مى‏پوشاند كه كهنه نمى‏شوند و كسى كه روزه گيرد و اين دعا را بخواند خداى عزّ و جلّ مى‏نويسد از براى او مثل ثواب جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و عزرائيل و ابراهيم خليل و موسى كليم و عيسى و محمّد صلوات اللَّه عليهم اجمعين. پس پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند كه: هر آينه به تحقيق كه تعجّب نمودم از بسيارى آنچه جبرئيل از ثواب از براى خواننده اين دعا ذكر نمود. بعد از آن جبرئيل عرض كرد: اى محمّد احدى از امّت تو نيست كه اين دعا را در مدّت عمر خود يك مرتبه بخواند مگر آن كه خداى تعالى او را روز قيامت محشور مى‏كند و حال آن كه روى او چون ماه شب بدر مى‏درخشد.

پس مردمان پرسند كه اين كيست؟ آيا اين شخص پيغمبر است؟ پس ملائكه گويند كه: پيغمبر و نه فرشته نيست بلكه او بنده‏اى از بندگان خدا است از فرزندان آدم كه در مدّت عمر خود يك مرتبه اين دعا را خوانده است و خداى عزّ و جلّ به او اين كرامت را بخشيده است.پس جبرئيل به پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله عرض كرد: اى محمّد كسى كه پنج مرتبه اين دعا را بخواند در روز قيامت محشور خواهد شد و حال آن كه من بر قبر او ايستاده باشم و براقى از بهشت با من خواهد بود و ايستاده خواهم بود تا وقتى كه آن شخص بر براق سوار شود و از آن پائين نمى‏آيد مگر در دار النعيم دائمى و از براى او حسابى نخواهد بود و در بهشت همسايه ابراهيم عليه السّلام و در جوار محمّد صلّى اللَّه عليه و آله خواهد بود و من از براى خواننده اين دعا از مرد و زن ضامنم آن كه خداى تعالى او را عذاب ننمايد و هر چند گناهان او بيشتر از كف درياها و قطره‏هاى باران و برگ درختان و عدد مردمان از اهل بهشت و دوزخ باشد و آن كه خداى عزّ و جلّ امر نمايد از براى آن شخص ثواب يك حجّ و يك عمره مقبول بنويسند.

اى محمّد كسى كه را در وقت خواب پنج مرتبه اين دعا را با وضو قرائت نمايد پس به درستى كه ترا در خواب مى‏بيند و تو او را به بهشت بشارت خواهى داد و كسى كه گرسنه يا تشنه باشد و چيزى را نيابد كه بخورد و نه آنچه را كه بياشامد يا آن كه بيمار باشد و اين دعا را بخواند پس به درستى كه خداى به بركت اين دعا از او برطرف مى‏نمايد آنچه را كه در اوست و او را چيزى مى‏دهد كه بخورد و بياشامد و از براى او مطالب دنيا و آخرت او را برمى‏آورد و كسى كه از او چيزى دزديده شود يا از او غلامى بگريزد پس برخيزد و وضو سازد و دو ركعت يا چهار ركعت نماز گذارد و در هر ركعت سوره حمد يك بار و سوره اخلاص دو مرتبه بخواند، پس بعد از سلام اين دعا را بخواند و آن صحيفه را كه اين دعا در آن نوشته شده باشد پيش روى خود يا در زير سر خود بگذارد، پس بدرستى كه خداى تعالى مشرق و مغرب را جمع مى‏كند و آن غلام گريخته را به بركت اين دعا بر مى‏گرداند ان شاء اللَّه تعالى و اگر از دشمنى بترسد پس اين دعا را بر خود بخواند خداى تعالى او را در پناهى محكم مى‏گرداند و دشمن بر او قدرت نمى‏يابد و بنده‏اى نيست كه اين را بخواند و بر او قرضى باشد مگر آن كه خداى تعالى قرض او را ادا نمايد و از براى او شخصى را ميسّر گرداند كه قرض او را ادا نمايد ان شاء اللَّه و كسى كه اين دعا را بر بيمارى بخواند خداى تعالى آن بيمار را به بركت اين دعا شفا مى‏دهد.

پس اگر بنده مؤمنى كه به خداى عزّ و جلّ اخلاص داشته باشد، اين را بر كوهى بخواند هر آينه آن كوه به اذن خدا حركت مى‏كند و كسى كه به نيّتى خالص اين را بر آب بخواند هر آينه آن آب يخ مى‏زند و تعجّب مكن از اين فضيلتهائى كه در شأن اين دعا ذكر شد، پس به درستى كه در اين دعا اسم اعظم خداى تعالى است و بدرستى كه هر گاه اين دعا را قارى بخواند و آن را ملائكه و جنّ و انس بشنوند پس از براى خواننده آن دعا مى‏كنند و خداى تعالى دعاى ايشان را مستجاب مى‏گرداند و همه اينها كه مذكور شد به بركت خداى تعالى و به بركت اين دعاست و به درستى شخصى كه به خدا و رسول او و به اين دعا ايمان آورده باشد، بايد كه چيزى را به خاطر نگذراند و در دل خود به سبب آنچه در شأن اين دعا ذكر نموده شد، شكى نيندازد، به درستى كه خداى تعالى كسى را كه مى‏خواهد بدون اندازه‏اى روزى مى‏گرداند و كسى كه اين دعا را بخواند و ياد گيرد و بنويسد پس بايد كه به اين بر احدى از مسلمانان بخل نورزد. و حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند كه:

 من اين دعا را در جنگى نخواندم مگر آن كه من در آن جنگ به بركت اين دعا بر دشمنان خود ظفر يافتم و آن حضرت صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند كه: شخصى كه اين دعا را بخواند به او نور اولياء در روى او عطا كرده مى‏شود و از براى او هر امر دشوارى آسان مى‏گردند و براى او هر امر آسانى ميسّر مى‏شود. پس بدرستى شخصى كه حقّ و حرمت اين را بشناسد، خداى تعالى او را از هر سختى نگاه مى‏دارد [و اگر قرض دارى آن را بخواند، خداوند قرض او را ادا نمايد] و براى او همه امرها را آسان مى‏گرداند و او را از هر مكروهى نگاه مى‏دارد و از او هر بدى را برطرف مى‏نمايد و او را از هر بيمارى و علّتى نجات مى‏دهد و همّ و غمّ را از او زايل مى‏گرداند. پس اين دعا را ياد بگيريد و ياد بدهيد پس بدرستى كه در اين دعا خير بسيار است.

 

 

 

 

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم /اللهم صل علی محمد و آل محمد/بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ (تَقُولُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ) سه بار این جمله را بگویید

  سُبْحَانَهُ مِنْ إِلَهٍ مَا أَمْلَكَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلِیكٍ مَا أَقْدَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَدِیرٍ مَا أَعْظَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَظِیمٍ مَا أَجَلَّهُ

 وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جَلِیلٍ مَا أَمْجَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَاجِدٍ مَا أَرْأَفَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَءُوفٍ مَا أَعَزَّهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَزِیزٍ مَا أَكْبَرَهُ

 وَ سُبْحَانَهُ مِنْ كَبِیرٍ مَا أَقْدَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَدِیمٍ مَا أَعْلَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَالٍ مَا أَسْنَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَنِیٍّ مَا أَبْهَاهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَهِیٍّ مَا أَنْوَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنِیرٍ مَا أَظْهَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ ظَاهِرٍ مَا أَخْفَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خَفِیٍّ مَا أَعْلَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَلِیمٍ مَا أَخْبَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خَبِیرٍ مَا أَكْرَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ كَرِیمٍ مَا أَلْطَفَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ لَطِیفٍ مَا أَبْصَرَهُ

 وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَصِیرٍ مَا أَسْمَعَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَمِیعٍ مَا أَحْفَظَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَفِیظٍ مَا أَمْلَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلِیٍّ مَا أَوْفَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَفِیٍّ مَا أَغْنَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ غَنِیٍّ مَا أَعْطَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعْطٍ مَا أَوْسَعَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَاسِعٍ مَا أَجْوَدَهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جَوَادٍ مَا أَفْضَلَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُفْضِلٍ مَا أَنْعَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنْعِمٍ مَا أَسْیَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَیِّدٍ مَا أَرْحَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَحِیمٍ مَا أَشَدَّهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَدِیدٍ مَا أَقْوَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَوِیٍّ مَا أَحْكَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَكِیمٍ مَا أَبْطَشَهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَاطِشٍ مَا أَقْوَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَیُّومٍ مَا أَحْمَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَمِیدٍ مَا أَدْوَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ دَائِمٍ مَا أَبْقَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَاقٍ مَا أَفْرَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فَرْدٍ مَا أَوْحَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَاحِدٍ مَا أَصْمَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ صَمَدٍ مَا أَمْلَكَهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَالِكٍ مَا أَوْلَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَلِیٍّ مَا أَعْظَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَظِیمٍ مَا أَكْمَلَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ كَامِلٍ مَا أَتَمَّهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ تَامٍ‏ مَا أَعْجَبَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَجِیبٍ مَا أَفْخَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فَاخِرٍ مَا أَبْعَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَعِیدٍ مَا أَقْرَبَهُ

 وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَرِیبٍ مَا أَمْنَعَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَانِعٍ مَا أَغْلَبَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ غَالِبٍ مَا أَعْفَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَفُوٍّ مَا أَحْسَنَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُحْسِنٍ مَا أَجْمَلَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جَمِیلٍ مَا أَقْبَلَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَابِلٍ مَا أَشْكَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَكُورٍ مَا أَغْفَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ غَفُورٍ مَا أَكْبَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ كَبِیرٍ مَا أَجْبَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جَبَّارٍ مَا أَدْیَنَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ دَیَّانٍ مَا أَقْضَاهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَاضٍ مَا أَمْضَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَاضٍ مَا أَنْفَذَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ نَافِذٍ مَا أَرْحَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَحِیمٍ مَا أَخْلَقَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خَالِقٍ مَا أَقْهَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَاهِرٍ مَا أَمْلَكَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلِیكٍ مَا أَقْدَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَادِرٍ مَا أَرْفَعَهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَفِیعٍ مَا أَشْرَفَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَرِیفٍ مَا أَرْزَقَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَازِقٍ مَا أَقْبَضَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَابِضٍ مَا أَبْسَطَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَاسِطٍ مَا أَهْدَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ هَادٍ مَا أَصْدَقَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ صَادِقٍ مَا أَبْدَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَادِئٍ مَا أَقْدَسَهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قُدُّوسٍ مَا أَظْهَرَهُ [مَا أَطْهَرَهُ‏] وَ سُبْحَانَهُ مِنْ ظَاهِرٍ [مِنْ طَاهِرٍ] مَا أَزْكَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ زَكِیٍّ مَا أَبْقَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَاقٍ مَا أَعْوَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَوَّادٍ [مُعِیدٍ] مَا أَفْطَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فَاطِرٍ مَا أَرْعَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَاعٍ مَا أَعْوَنَهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعِینٍ مَا أَوْهَبَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَهَّابٍ مَا أَتْوَبَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ تَوَّابٍ مَا أَسْخَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَخِیٍّ مَا أَبْصَرَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَصِیرٍ مَا أَسْلَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَلِیمٍ مَا أَشْفَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَافٍ مَا أَنْجَاهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنْجٍ مَا أَبَرَّهُ

 وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَارٍّ مَا أَطْلَبَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ طَالِبٍ مَا أَدْرَكَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُدْرِكٍ مَا أَشَدَّهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَدِیدٍ مَا أَعْطَفَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتَعَطِّفٍ مَا أَعْدَلَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَادِلٍ مَا أَتْقَنَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتْقِنٍ مَا أَحْكَمَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَكِیمٍ مَا أَكْفَلَهُ

وَ سُبْحَانَهُ مِنْ كَفِیلٍ مَا أَشْهَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَهِیدٍ مَا أَحْمَدَهُ وَ سُبْحَانَهُ هُوَ اللَّهُ الْعَظِیمُ وَ بِحَمْدِهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ وَ لِلَّهِ الْحَمْدُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ دَافِعِ‏ كُلِّ بَلِیَّةٍ وَ هُوَ حَسْبِی وَ نِعْمَ الْوَكِیل‏

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

 

یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:سرور,همه,دعای,عالم,دعای,الصحیفه, :: 14:33 :: نويسنده : دوستدار علم

دعاهای مجرب ویژه ماه مبارک رمضان

 

 منبع عکس زیر وبلاگ http://5354.blogfa.com

بهترین زمان جهت انجام دعاهای مجرب، ماه مبارک رمضان است و دیگر زمانی از این نیکوتر نمی توان توصیه نمود.

رمضان

عزیزان روزهای مبارکی است و با شما ارتباط دارم چه ان ها که روزه دارند و چه آن هایی که عذری در روزه داری دارند اما حسرت روزه داری در دل آن هاست ضمیر تابناک و نورانی دارید و فضای مجازی را معطر کرده اید و در این روزهای معنوی همه ی ما می توانیم برکات و ثمرات و خیرات فراوان ببریم و سرمایه ی روحی عظیم برای آینده ی خویشتن بیندوزیم. از رمضان گذشته تا این رمضان نشیب و فراز بسیار بر همه ی ما بگذشته است و امیدوارم این حرکت ها همه رو به کمال باشد تحولات میمون و خجسته ای باشد و ما را در سبیل(راه) هدایت یاری کند و نشانه های رشد را به ما نشان بدهد. موضوع ما رمضان و پیامبر شدن است و نسبتی میان ماه رمضان و پیامبری هست. مقدمه ای را هم بر قرآن و رمضان سخن می رانم.

آشکار است که همه ی ما مسلمانان می دانیم که ماه رمضان به اصطلاح بهار قرآن است. وقتی که مومنان یکی از مهمترین عبادات خود را خواندن قرآن و تأمل بر قرآن می دانند اما ارتباط و نسبت قرآن و رمضان بسی بیشتر از این است و من می کوشم که پاره ای از آن زوایا را کاوش کنم و اشکار کنم و این ارتباطات چند گانه را بازنمایم و مهمتر از همه توضیح بدهم که برای امروز ما این ربط و نسبت چگونه معنا دارد و چگونه تعریف می شود و ما چرا باید علی الخصوص در این ماه به این کتاب مقدس آسمانی روی کنیم و از آن بهره بیندوزیم. قرآن در ماه رمضان نازل شده است تنها موردی که ماه رمضان در قران نام برده شده است همین جاست که: شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ اللّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ. از این آیه برمی آید که قران در ماه رمضان نازل شده و به همین دلیل برادران اهل سنت بعثت پیامبر را در ماه رمضان می گیرند و ما شیعیان در ماه رجب. اما این که چرا این چنین شده سخن بسیار است و دعوت می کنم که هر عزیزی تمایل دارد بداند سرچ نماید و به جواب برسد. پیامبر ما در ماه رمضان قبل از رسیدن به پیامبری در رمضان سال ها خلوت نشینی می کرد در غار حرا و در ماه های رمضان به اون غار پناه میبرد.

خدیجه همسر ایشان غذا و آب برای او میبرد. ما به درستی نمی دانیم که پیامبر چه عبادتی می کرد، چه ریاضتی می کشید و چه تأملاتی و مراقباتی با خود داشت اما نفس کناره گیری، گوشه گیری و کناره گیری از خلق و دست کم یک ماه تمام را در حالت انزوا و انعزال به سر بردن، مراقبه و تأمل کردن، جان او را شکوفا می کرد و پیداست که از این امر لذت میبرد و الا طالب ادامه دادن آن نبود و اجباری هم در این کار و جود نداشت، مختارانه و مشتاقانه به این کار می شتافت بیرون از شهر می رفت و ماه رمضان هم در اوقات بسیار گرم و داغ در عربستان واقع می شد ولی این گرما مانع آن نمی شد که پیامبر تجربه خلوت نشینی خود را فروبگذارد و ترک کند. همین خلوت گزینی ها بود همین مراقبه ها و تأملات انفرادی بود که رفته رفته چراغ و شعله ی جان او را شعله ور کرد و ضمیر او را آماده ی پذیرفتن الهام کرد و نهایتا هم نتیجه بخشید و در همین ماه بود که میوه ی نبوت رو از درخت خلوت نشینی چید و جان او و کام او به این میوه ی شیرین، شیرین شد. لذا ورود ایات نخستین ماه مبارک رمضان، امر محتملی است.

آمادگی های روحی پیامبر و آن انجزابی و طلبی که در او بوجود آمده بود، وقوع این حادثه رو بسیار عینی و محتمل می کرد و همین بود هم که نتیجه داد و او به مقصد رسید. ما نمی دانیم که انگیزه ی نخستین پیامبر برای رفتن به غار و خلوت نشینی چه بود؟ مسلما خبر نداشت که پیامبر خواهد شد، بدیهی ست که چنین قول و قراری را با او نگذاشته بودند. خداوند در قران به پیامبر می فرماید تو خبر از کتاب و ایمان نداشتی این جان که در تو بارور شده است این کشفی که صورت گرفته است و این حقایقی که نو به نو ، تازه به تازه برای تو کشف می شود اینها مقولاتی ست که تو پاک پیش از این از اونها بی خبر بودی و دسترسی به آنها نداشتی، نه جایی آنها را خوانده بودی، نه کسی به تو گفته بود و نه خودت انتظار داشتی که به این متاع برسی و از نردبان ریاضت بالا بروی و به آسمان بعثت و نبوت برسی.

بنا براین اونچه که انگیزه ی او بود یکی هدایت باطنی الهی بود نوعی الهام غریزی ناخودآگاه در جان او، او را به این راه می کشاند، ان مسیری که مقصد میمون و مبارکی داشت و نهایتا هم او را به یک نهایت خجسته ای رساند که پیامبری باشد. این ها همه در ماه مبارک رمضان بود. یک پیام بسیار مهم دارد و می خواهم آن را خدمت شما عرض بکنم که ماه رمضان برای همه ی ما می تواند چنین آمادگی را برای ما پدید بیاورد و ما می توانیم در پایان ماه روزه داری چنین میوه های آبدار و شیرینی رو از درخت جانمان بچینیم و کام مان را شیرین کنیم. در حقیقت پیامبر تجربه ی خود را در اختیار ما نهاد. آری در رمضان ضرفیت به پیامبری رسیدن ما. نردبانی که او با آن بالا رفته بود در اختیار ما گذاشت و به ما گفت که من از این راه رفتم و به این مدارج و پیامبری رسیدم، شما هم می توانید امتحان کنید. در حقیقت راهی که رفته بود آشکارا رایگان در اختیار ما نهاد و نردبان را کنار نگذاشت و از کسی نپوشاند که آسمان اگر چه بام بلندی دارد اما من راه آن را بر شما نشان دادم. مولوی گویی از زبان پیامبر این بیت را گفت:

اگر چه بام بلند است آسمان مگریز           چه غم خوری ز بلندی که نردبان کردیم

اگر تو دیوی ما دیو را فرشته کنیم             اگر تو گرگی ما گرگ را شبان کردیم

یعنی این یک راهی ست که گرگ ها را شبان می کند، دیوها را فرشته می کند. این کیمیا همین کیمیای خلوت گزینی ست همین کیمیای ریاضت کشی ست. مولانا عینا تجربه ی پیامبر را می گوید:

گر تو این انبان ز  نان خالی کنی         پر ز گوهرهای اجلالی کنی 

اگر این معده را از نان خالی کنی گوهرهای پنهان، جای آن می نشیند. همین روزه داری و همین گرسنگی کشی، ما را به گنج هایی خواهد رساند. شب های رمضان پیامبر به بیداری می گذراند و اگر ما دولت می خواهیم باید خواب را کم کنیم. هم سحرخیزی می کرد و هم به پیروانش می گفت که سحر خیزی کنید، فایده ها دارد، منافع دارد. هم روزه می گرفت گرسنگی می کشید، ریاضت میبرد و هم به پیروانش این راه را توصیه می کرد. در حقیقت می خواست بگوید که پیامبر شدن، به دروازه های آسمان رسیدن و به آستانه ی آن رسیدن و از نردبان معنویت بالارفتن، امر نهان و امر محالی نیست، چیزی ست که در اختیار همگان است.

آغاز کار در این ماه رمضان است. ماه رمضان خود به خودی ارزشی ندارد آنکه در ماه رمضان می نشید روزه می گیرد و گرسنگی و تشنگی رو در خودش جذب می کند، ریاضت می کشد و خلوت نشینی می کند، اوست که قرآن بر او نازل می شود و این شکوفایی در جان محمد(ص) بود و در جان امت پیامبر هم می تواند اتفاق بیفتد. پیامبر این را در خلوت تجربه کرد اما به ما گفت که شما این را در اجتماع تجربه کنید، جان های ما ضعیف است، قلوب را باید در کنار همدیگر بگذارید تا یک میدان مغناطیسی عظیم بشود و قدرت جذب معنویات و حقیقت ها رو بیشتر پیدا کند. اراده ها و دل ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و قدرتی که بدست می آید صدها برابر بیشتر از فضایی است که در خلوت به دست می آید، به همین سبب پیروان پیامبر، خلوت نشینی رو فرونهادند. پیامبر فرمود در اسلام رهبانیت نداریم رهبانیت امت من نشستن در مساجد و در کنار یگدیگر نشستن است. آنکه گفته شده است خلوت بگزینید این است که از بدان دوری بگزینید نه از خوبان. خوبان باید در کنار یکدیگر بنشینند پاکان باید با یکدیگر باشند و تجربه ها رو باهم قسمت کنند. وقتی که این طهارت ها، صفاها روی هم ریخته میشود و توده ی عظیم متراکمی پدید می شود آنگاه است که می شود نزول رحمت رو امید برد. آری دعا کردن در این فضاهاست که تاثیر خواهد کرد. اگر دعای مجرب را می خواهید تجربه کنید، دعا را در جمع بخوانید و اجابت ها را تجربه کنید. این روزهاست که دعاهای مجرب را می توان نیکوتر تجربه کرد. یک فرصتی است و یک امتیازی است که برای مقدمه ی زمان انجام هر دعای مجربی است.

نویسنده مقاله: حسین ربیعی   انتشار آزاد با ذکر نام و منبع بلامانع است

یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:دعاهای,مجرب,ویژه,ماه,مبارک,رمضان, :: 8:56 :: نويسنده : دوستدار علم

دعای ثروتمندی،ذکر پولدار شدن

با سلام این ختم بتوسط خود بنده نیز مجرب و تجربه شده است و بعد از هشت ماه تحولات بزرگی را به چشم شاهد بودم که باور کردنی نبود. نظریه ای دارم اما نمی توانم آن را ثابت کنم و آن اینست که ختم و دعاهایی که در سطح جامعه کمتر استفاده شده است و به عقیده ام ختم هایی که هنوز جزو اسرار بوده اند در کتب خطی و گنجینه ها بوده اند و به دست همه نیفتاده اند و کوچه بازاری و تجاری نشده اند قدرت بیشتری دارند ، زیرا مجرب بودن آن ها محدود به خواص انگشت شماری در تاریخ بوده است که همان تعدادِ اندک و معدودِ نیکان، میراث دارِ این گنجینه ها بوده اند و ما اکنون میراث خواران آن هستیم. (نظر حسین ربیعی)

 

گویند خواندن این دعا بجهت دولت عظیمه و قضا حوائج و اداء دین مفید است چنانچه حضرت
 
 رسول خدا ص ان را تعلیم یک اعرابی فرمودند و میراث بسیاری باو رسید و هفت خم زر
 
پیدا کرد از برکت آن .
 
  بسم الله الرحمن الرحیم
 

 

اللهمَ اِنّی اَسئَلُکَ یا فارِِجُ الهُمُومَ و یا کاشِفُ الغُمُوم و یا حَیُّ یا قَیُوم  یا رَحمَنَ الدُنیا و رَحیمِهُما
 
یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا فَردَ یا وِترَ یا ذالجلالِ و الاِکرام یا اللهُ یا رَبُّ یا مالِکُ یا  مَن لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ
 
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ یا رَبُّ الاَربابَ وَ یا مالِکَ الرِقابَ و یا مَنشِیَ السَحابَ  الثِقالِ یا مُسَبَبَّ
 
الاَسبابَ و یا مُفتَحُ الَابوَابَ  صَلِّ علی مُحَمَّد والِه اِفتَحَ لِیّ اَبوَابَ کَرامِتِکَ وَ  اَبوُابِ رَحمَتِکَ
 
و  اَبوُابِ فَضلِکَ وَ  اَبوُابِ نِعمَتِکَ واَبوُابِ خَیرِکَ و اَبوُابِ شُکرَک و اَبوُابِ عِنایَتِکَ وَ
 
اَبوُابِ عافِیَتِکَ و اَبوُابِ اِحسانِکَ و اَبوُابِ اَمنِکَ یا رَئوفَ یا رَحیمُ یا سَمیعَ الدُعاء یا لَطیفَاً
 
لِعِباِد صَلِّ  علی مُحَمَّد والِه اِسمَع کَلامِی وَاستَجِبُ دُعائی اللهُمَّ اِنِّی اَعُوذَ بِکَ مِن شَرِالجِنَ و
 
الاِنس  وَ اَعوذُ بِکَ مِن البُخْلِ وَ الجُبْنِ وَ اَعوذُ مِن غَلَبَهُ الدَینِ وَ قَهرَالرَجال بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ
 
 الرَاحِمین  وَ صَلِّ علی مُحَمَّد والِه.

 

 از روز جمعه هر روز 41 بار تا 41 روز بخواند بدون فاصله انداختن و اگر فاصله شود باید
 
از سر گیرد و هر روز بعد از ختم این دعا را 13 بار بخواند .
 
یا مُفَتِّح فَتِّح  یا مُفَرِّج فَرِّج  یا مُسَبِّب سَبِّب
 
 یا مُیَسِّر یَسِّر  یا مُسَهِّل سَهِّل یا مُتَمِّم تَمِّم و حَسبُنا الله ُ و نِعمَ الوَکیل
 
هر کسی این را با خلوص  و تقوی و حضور قلب  به جا آورد از توانگری به جایی رسد
 
که بیان نتوان کرد .
منبع : شفاء و درمان با قرآن
یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:دعای ثروتمندی،ذکر پولدار شدن , :: 8:42 :: نويسنده : دوستدار علم
راز عدم اجابت دعا
 

  پدید آورنده : مولی عبدالصّمد همدانی (قرن 12) ، صفحه 35

ای عزیز! سرّ عدم استجابت دعوات به درگاه قاضی حاجات، با وجود خصوصیّت اماکن و اوقات و با آنکه حضرت حق ـ جلّا و علی ـ می فرماید که «اُدْعُونی اَسْتَجِبْ لَکُمْ»، آن است که نقض عهد و عدم وفا از جانب ما است.

 

عهدها کرده ایم با شه خویش هیچ از آن عهدها وفا نکنیم

 

و مواثیقی که با آن جناب بسته ایم، بالمرّه فراموش نموده، در طاق نسیان گذاشته ایم.

 

در روز اَلَست بَلی گفتی امروز به بستر «لا» خفتی

 

قال اللّه تعالی: اُوفُوا بِعَهْدی اُوفِ بِعَهْدِکُم. پس شرط اجابت دعا وفا به عهد مولا است.

 

در یکی از کتب آسمانی آمده است: من به امت محمد صلی الله علیه و آله دو چیز داده ام که اگر به تمام فرشتگان و پیامبران می دادم، بخشش را به آنان تمام نموده بودم؛ یکی اینکه گفته ام: «مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم» و دیگر اینکه: «به پیمانی که با من بسته اید وفا کنید تا به پیمان خود با شما وفا کنم.» و نزدیک به همین معنا است فرمایش پیامبر صلی الله علیه و آله : «خدا را در نظر دار تا تو را در نظر دارد. خدا را در نظر دار، او را پیشاپیش خود می یابی.»

 

به ابراهیم بن ادهم گفتند: چرا هر چه خدا را می خوانیم، ما را اجابت نمی کند؟ گفت: زیرا خدا را شناخته اید، ولی فرمانش نمی برید و با قرآن آشنایید، ولی به دستورات آن گردن نمی نهید.

 

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمود: از رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره اسم اعظم پرسش شد، فرمود: همه اسماء خداوند، اسم اعظم است. تو دل از هر چه غیر او است، خالی دار؛ سپس به هر اسمی که خواهی او را بخوان؛ زیرا در حقیقت پاره ای از اسماء سوای دیگری ویژه خدا نیست بلکه او خدای واحد قهّار است (تفاوت در نام های الهی به اعتبار زیادی و کمی توجه است و تأثیر کردن و نکردن و اجابت و عدم آن وابسته به اختلاف مراتب توجه است).

 

گر انگشت سلیمانی نباشد چه خاصیّت دهد نقش نگینی

 

ابوالبرکات گفته است که هر کس که خواهد که دعای وی مستجاب شود، آداب دعا را باید نگاه دارد و آداب دعا آن است که دلش حاضر بود و طعام حلال خورد و لباس حلال پوشد.

 

در توحید صدوق از امام کاظم علیه السلام روایت است که فرمود: گروهی به امام صادق علیه السلام گفتند: چرا هر چه دعا می کنیم مستجاب نمی شود؟ فرمود: چون کسی را می خوانید که بدو شناخت ندارید.

 

* * *

 

خداوند به عیسی علیه السلام خطاب کرد: و مرا بخوان که من به تو نزدیکم و مرا جز با حالت تضرّع و زاری و حالتی که تمام همّ و غمّ تو یک چیز باشد، مخوان که هرگاه مرا در چنین حالتی بخوانی تو را اجابت کنم. ای عیسی! به ظالمان بنی اسرائیل بگو: تا آن گاه که مال حرام در دامن و بت ها در خانه دارید، مرا نخوانید. ای عیسی! مرا همچون کسی که در حال غرق است و فریادرسی ندارد، بخوان.

 

پس شرط اجابت دعوات، حصول معرفت قاضی الحاجات و فراغ قلب از همه مهمّات و اغراض است.

 

امّا ای عزیز! نه به استجابت دعا شاد باید بود؛ چه شاید که استدراج باشد و نه به عدم استجابت دلتنگ؛ زیرا که در حدیث وارد است که حق سبحانه و تعالی صدای بنده مؤمن را دوست می دارد و در حدیث دیگر است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند که چون شما مردی را می بینید که حق تعالی مرادش را می دهد و او در معصیت مقیم باشد، بدانید که آن استدراج است امّا با وجود آنچه ذکر شد، ترک دعا نباید کرد؛ زیرا در خبر آمده: ترک دعا اظهار بی نیازی از حضرت حق است و دعا کردن اظهار نیازمندی به او است نه حکم راندن و امر فرمودن به او.

 

اهمیت و لزوم دعا

 

و در کتاب روح الاحباب گوید: روایت شده است: هرگاه مردی دو رکعت نماز بگزارد و از خداوند حاجتی در مورد دین و دنیا نخواهد، خدای متعال به فرشتگان فرماید: گویا بنده ام از من بی نیاز است و چون برای خود دعا کند و برای برادران خود دعا نکند، خدای متعال فرماید: ملائکه من! بنده ام گمان برده که از شخص بخیلی درخواست می کند و چون برایِ خود و دیگر مؤمنان دعا کند. ملائکه گویند: خداوند از تو شروع کند.

 

و در کتاب شهات از پیامبر صلی الله علیه و آله روایت کرده که دعا خود، عبادت است و از این حدیث معلوم می شود که بخش بیشتری از ابواب عبادت را دعا اشغال می کند و آن بزرگ ترین چیزی است که بدان سبب از آفت ها جلوگیری می شود و جلیل ترین مقامات و درجات عبودیّت است و چنانکه گذشت، قرآن بدان ناطق و احادیث سرشار از ادعیه است و دعا راه و رسم پیامبران و فرستادگان خدا، بلکه بزرگ ترین مقامات اولیاء موحد و برترین درجات سالک است؛ زیرا دعا نشان گر نهایت خواری و شکستگی انسان در برابر خدا و نمایان گر صفت عجز و نیازمندی بنده است و این، منافات با قضا و قدر و راضی بودن به رضای حق ندارد.

 

* * *

 

اضافه می کنیم به این بیان روایتی را که عبدالعزیز از امام صادق علیه السلام نقل کرده که گفت: آن حضرت به من فرمود: دعا کن و نگو کار از کار گذشته (و سرنوشت قابل تغییر نیست)؛ زیرا که نزد خداوند منزلتی است که جز با دعا و درخواست به دست نیاید و چنانچه بنده ای لب فرو بندد و چیزی درخواست نکند، البته چیزی به او عطا نخواهد شد. پس درخواست کن تا به تو عطا شود. دری نیست که کوبیده شود جز اینکه امید می رود به روی صاحبش گشوده می گردد.

 

پس از این سخن امام علیه السلام ظاهر می شود که دعا خود یکی از اسباب حصول مطلوب است و اراده ازلی خداوند نیز بر این است که اشیاء را از راه به کارگیری اسباب ایجاد کند. بنابراین اگر حصول چیزی متوقّف بر اسباب آن باشد، منافات ندارد با اینکه خداوند حصول آن را مقدّر فرموده باشد؛ زیرا همان گونه که حصول آن را مقدّر فرموده، همین سبب و اینکه این چیز باید از چنین سببی حاصل آید را نیز مقدّر فرموده است.

 

به همین دلیل از پیامبر صلی الله علیه و آله روایت شده که در نزد خداوند چیزی از دعا گرامی تر نیست؛ زیرا وقتی دعا کننده خدا را می خواند و فقر و فاقت خویش را بر او عرضه می دارد، کرم خداوندی اقتضا می کند که او را نراند و خواسته اش را برآورده سازد. بنابراین نزد خداوند چیزی گرامی تر از این نیست که بنده با دعا و اظهار خضوع و خشوع و شکستگی به حضرت او نزدیکی جوید.

 

اسباب اجابت دعا

 

علما گفته اند که آن، فراهم شدن اسباب و عللِ آن است و آن اینکه دعا که خود یکی از اسباب است، در مورد درخواست مردی مثلاً که دعا می کند و نیز سایر اسباب تحقق و وجود این شی ء مجموعا و با هم طبق حکمت الهی مناسب قضا و قدر خداوند از جانب او باید فراهم گردد.

 

اینجا است که دعا واجب است و انتظار اجابت نیز واقع است؛ زیرا انگیزش ما به دعا کردن، خود یکی از آن اسباب است و دعای ما که یک سبب اجابت است و قرین شدن دعا با حدوث چیزی که برای آن دعا شده، هر دو معلول یک علّتند و گاهی یکی از این دو سبب به واسطه دیگری پیدا می شود و گاه چنین توهّم شود که سماویات از ارضیات تأثیر می پذیرند و آن، این است که وقتی ما دعا می کنیم، مستجاب می شود... ولی این مطلب درست نیست؛ زیرا بدون شک، معلول در علّت خود مؤثر نمی افتد.

 

هرگاه دعای دعاگو مستجاب نشود، هر چند به نظر خود او هدفی که از این دعا منظور داشته، دارای منفعت بوده است، علت عدم اجابت این بوده که آن غایت و هدف نافع چه بسا در واقع به حسب مراد او بلکه به حسب نظام کلی آفرینش نافع نباشد و به همین دلیل اجابت دعا تأخیر می افتد یا اینکه اصلاً دعا مستجاب نمی شود و کوتاه سخن اینکه: عدم اجابت دعا به جهت عدم و نبود یکی از شروط آن مطلوب، در وقت دعا کردن می باشد.

مقاله دعا

دست گیری... یا(((مرگ انسانیت)))
آنگاه که غرور کسی را له می کنی، آنگاه که کاخ آرزوهای کسی را ویران
می کنی، آنگاه که شمع امید کسی را خاموش می کنی، آنگاه که بنده
ای را نادیده می انگاری ، آنگاه که حتی گوشت را می بندی تا صدای خرد
شدن غرورش را نشنوی، آنگاه که خدا را می بینی و بنده خدا را نادیده می
گیری ، می خواهم بدانم،دستانت را بسوی کدام آسمان دراز می کنی تا
برای خوشبختی خودت دعا کنی؟
بسوی کدام قبله نماز می گذاری که دیگران نگذارده اند؟

شنبه 7 شهريور 1394برچسب:راز,عدم,اجابت,دعا, :: 9:7 :: نويسنده : دوستدار علم
 

چند دعای مجرب سفارشی از حضرت ولی عصر (عج)

 

دعاهایی که به توصیه حضرت امام زمان (عج) باید خواند  دعاهایی که به توصیه حضرت امام زمان (عج) باید خواندتوصیه به خواندن زیارت آل یاسین امام زمان (علیه‌السلام) در توقیع شریفی می‌فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله‌ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همان‌گونه که خداوند متعال فرموده است بگویید: ... سلامٌ علی آل یاسین ...» (1)

توصیه به خواندن زیارت آل یاسین

امام زمان (علیه‌السلام) در توقیع شریفی می‌فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله‌ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همان‌گونه که خداوند متعال فرموده است بگویید: … سلامٌ علی آل یاسین …» (1)

توصیه به خواندن دعای ندبه

یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه‌السلام) مشرف می‌شود و از ایشان می‌پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می‌فرمایند: «نزدیک است، به شیعیان ما بگویید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.» (2)

توصیه به خواندن دعای فرج

مرحوم شیخ طبرسی (ره) در کتاب «کنوز النجاح» نقل می‌کند: ابوالحسن محمد بن احمد بن ابی اللیث از ترس کشته شدن به قبر امام کاظم (علیه‌السلام) و امام جواد (علیه‌السلام) پناه آورد. در عالم رؤیا امام زمان (علیه‌السلام) را زیارت کرد. آن حضرت این دعا (دعای فرج) را به او تعلیم دادند و او به برکت خواندن آن، از کشته شدن نجات یافت.

توصیه به خواندن نماز شب، زیارت جامعه، زیارت عاشورا

در تشرف مرحوم سید احمد بن سید هاشم بن سید حسن موسوی رشتی (ره) که از مسافرت حج از قافله جدا می‌شود و راه را گم می‌کند، به او می‌فرمایند: «نافله (نماز شب) را بخوان تا راه را پیدا کنی.» او نماز شب را می‌خواند بعد به او می‌فرمایند: «زیارت جامعه را بخوان.» ایشان زیارت جامعه را از حفظ می‌خوانند. بعد می‌فرمایند: «زیارت عاشورا را بخوان.» او زیارت عاشورا را نیز از حفظ می‌خواند با تمام لعن و سلام و دعای علقمه، آنگاه او را سوار بر مرکب می‌کند و می‌فرماید: «چرا شما نافله نمی‌خوانید؟ نافله. نافله. نافله» و باز می‌فرماید: «چرا شما عاشورا نمی‌خوانید؟ عاشورا. عاشورا. عاشورا.» بعد می‌فرماید: «چرا شما زیارت جامعه نمی‌خوانید؟ جامعه. جامعه. جامعه.» سپس می‌فرماید: «این‌ها دوستان شما هستند که در کنار نهر آبی فرود آمده‌اند تا برای نماز صبح وضو بگیرند.» (3)

توصیه به خواندن صحیفه سجادیه

مرحوم مجلسی (ره) در کتاب «روضه المتقین» در شرح «من لا یحضره الفقیه» می‌گوید که در اوایل بلوغ در مسجد قدیم اصفهان میان خواب و بیداری حضرت صاحب‌الزمان (علیه‌السلام) را دیدم، گفتم: «مولای من! چون نمی‌توانم همیشه خدمت شما شرفیاب شوم کتابی به من عنایت کنید که همیشه به آن عمل کنم.» آن حضرت به واسطه شخصی نسخه ای از کتاب صحیفه سجادیه را به ایشان می‌دهند و بعد از مدتی به برکت وجود امام زمان (علیه‌السلام)، کتاب شریف صحیفه سجادیه اشتهار می‌یابد. (۴)

توصیه به خواندن زیارت امین الله

در تشرف مرحوم حاج علی بغدادی به محضر امام زمان (علیه‌السلام)، او می‌گوید: همراه با امام زمان (علیه‌السلام) داخل حرم مطهر امام کاظم (علیه‌السلام) و امام جواد (علیه‌السلام) شدیم و به ضریح مقدس چسبیدیم و بوسیدیم. بعد به من فرمود: «زیارت بخوان.» گفتم: «سواد ندارم.» فرمود: «برایت زیارت بخوانم؟» عرض کردم: «آری» فرمود: «کدام زیارت را می‌خواهی؟» گفتم: «هر زیارت که افضل است.» فرمود: «زیارت امین الله افضل است.» آنگاه مشغول به خواندن زیارت امین الله شدند. (۵)

دعا برای فرج امام زمان (عج)

آقا میرزا محمدباقر اصفهانی (ره) می‌گوید که شبی در خواب گویا مولایم، حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) را دیدم که به من فرمودند: «روی منبرها به مردم بگویید که توبه کنند و برای فرج حضرت حجت (عج) دعا نمایید و بدانید این دعا مثل نماز میت واجب کفایی نیست بلکه مانند نمازهای یومیه بر تمام مکلفین واجب است.» (6)

در تشرف مرحوم آیت الله حاج سید محمد فرزند آیت الله سید جمال‌الدین گلپایگانی، امام زمان (علیه‌السلام) فرمودند: «از علایم هور، فقط علامات حتمی مانده است و چه بسا آن‌ها نیز در مدتی کوتاه به وقوع بپیوندند شما برای فرج من دعا کنید.»(7)

اسناد:

(۱) نجم الثاقب، ص ۴۱۱

(۲) ملاقات با امام زمان (عج)، ص ۴۵

(۳) نجم الثاقب، ص ۶۶۴

(۴) نجم الثاقب، ص ۴۵۵

(۵) نجم الثاقب، ص ۴۵۵

(۶) ملاقات با امام زمان (عج)، ص ۸۷

(۷) ملاقات با امام زمان (عج)، ص ۸۷

منبع : پایگاه عرفان

شنبه 7 شهريور 1394برچسب:چند,دعای,مجرب,سفارشی,حضرت,ولی,عصر,عج, :: 9:3 :: نويسنده : دوستدار علم

در خصوص دعا

منبع   http://www.nooralquran.net/persian/pages/news.php?nid=222

مقدمه: دعا چیست؟
ـ دعا کلیدی است که با آن گنجینه بخشایش الهی را می‌توان گشود.
ـ دعا وسیله قرب الی الله و مغز عبادت الهی است.
ـ دعا زنگ در رحمت رحیمیّه خداوند، و سبب ریزش برکات الهی است.
ـ دعا ره توشه سالکان طریق وصال، و شعار عاشقان قبله جمال دوست است.
ـ دعا سیر شهودی و کشف وجودی اهل کمال و بهترین رابطه انسان با خدای متعال است.
ـ دعا معراج عروج نفس ناطقه به اوج وحدت، و ولوج به ملکوت عزّت است.
ـ دعا یاد دوست در دل راندن و نام او به زبان آوردن و در خلوت با او جشن ساختن و در وحدت با او نجوی گفتن و شیرین زبانی کردن است.
ـ دل بی‌دعا بهاء ندارد، و دل بی‌بهاء، بهاء ندارد.[1]
پس با توجه به این ارزش و منزلت دعا است که در متون دینی درباره آن اصرار فراوان شد. خدای سبحان فرمود: «قل ما یعبؤبکم ربّی لولا دعاؤکم»؛[2] یعنی بگو اگردعای شما نباشد، پروردگارم هیچ اعتنایی به شما نمی‌کند. و در برخی روایات آمده: هر عمل عبادی اندازه و حدّی خاص دارد، مثلاً نماز در شبانه‌روز پنج مرتبه تعیین شده، روزه یک ماه رمضان، و حج یک بار در عمر، زکات نصاب خاصی دارد و مانند آن، امّا برای دعا حدّی معین نشده.[3]
جلوه‌ای از اسرار استجابت دعا
یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل درباره دعا، اسرار اجابت آن است، یعنی چه طور و چگونه ممکن است با دعا جلو وقوع یک حادثه ناگوار گرفته می‌شود و یا خواسته مورد علاقه ونیاز یک فرد برآورده می‌گردد؟
گرچه این بحث نیازمند طرح مسایل فراوان است، امّا به اندازه ظرفیت مقاله به چند نکته اشاره می‌شود:
نکته اول: حکیم ژرف‌اندیش بوعلی سینا به نکته ظریفی درباره سرّ استجابت دعا اشاره نموده، می‌گوید: «نسبت دعا و تضرّع به خواست و استدعا نسبت تفکر و اندیشه به درک یک مسأله علمی است».[4] از توضیحی که در ادامه این کلام بوعلی آمده معلوم می‌شود که به نظر ایشان همان طور که با تفکر واندیشیدن زمینه افاضه صور علمی از مبادی عالیه (مثلاً عقل فعّال) برای نفس انسانی پدید می‌آید آن گاه علم و معرفت برای انسان حاصل می‌شود. با دعا و تضرّع در پیشگاه الهی انسان مستعد می‌شود که صورت سلامتی و صحت و یا صور دیگر به انسان افاضه شود، ‌پس دعا زمینه‌ساز افاضه الهی برای برآورده شدن خواست‌های انسان است. بنابراین گرچه خداوند «دائم الفیض علی البریّه» است. امّا زمینه پذیرش و دریافت فیض باید در قابل فراهم شود و دعا نقش زمینه‌سازی برای پذیرش فیض دائمی الهی را دارد.
نکته دوم: برخی از بزرگان در تحلیل اسرار استجابت دعا حقایق ارزشمندی را عنوان کرده‌اند که در فرازی از این سخنان آمده است: دعا و ذکر و حضور و مراقبت در ذات انسان بلکه در بیرون از ذاتش آثار عجیب و غریبی دارد، چنان که اگر کسی به طور پیوسته و مستمر فکر و توجه خود را به عالم قدس و جبروت معطوف نماید،‌انوار حقایق بر او اشراق می‌شود، و آن کسی که مصاحب با ملکوتیان را اختیار کند، صاحب عزم و همت و اراده می‌شود و با توجه و ذکر و دعا به اخلاق ملکوتیان و اوصاف عقول قدسی متصف گردیده و صاحب رتبه ولایت تکوینی می‌شود که می‌تواند در همه چیز تصرف کند. پس استجابت دعا امری برخلاف سیره و سنّت الهی نیست، بلکه یکی از علل و اسباب تحوّل و تبدّل در عالم است.[5]
پرتویی از شرایط اجابت دعا
برای استجابت دعا و برآورده‌شدن خواست انسان به وسیله دعا، شرایط متعدد و مختلف در روایات مطرح شده که در این جا به طور خلاصه به چند مورد اشاره می‌شود:
1. یکی از شرایط مؤثر در اجابت دعا آن است که انسان در همه حال اهل دعا و مناجات با خدا باشد، امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمود: جدّم می‌فرمود: در دعا پیش‌دستی کنید (پیش از آن که گرفتار شوید دعا کنید) زیرا چون بنده‌ای بسیار دعا کند و بلائی به او برسد و دنبالش دعا کند، گفته شود: صدای آشناست، و اگر همواره اهل دعا نباشد، و بعد از پیش‌آمد ناگوار دعا نماید، بدو گفته شود: تاکنون کجا بودی؟[6]
2. یکی از شرایط استجابت دعا طهارت و پاکی انسان از هرگونه آلودگی ظاهری و باطنی است،[7] لذا گفته‌اند: شرط بسیار مهم تأثیر اذکار و ادعیه و اوراد و نظائر آنها، طهارت انسان است که صرف لقلقه زبان سودی نبخشد، بلکه مبادا موجب قساوت و دوری هم بشود، زیرا که ذکر عاری از فکر است یعنی قلب بی‌حضور است و قلب بی‌حضور چراغ بی‌نور است و شخص بی‌نور از ادراک حقایق دور است و مَثَل ذکر بی‌حضور مثَل کوری است که در دست او مشعل نور است.[8]
3. از شرایط مؤثر دیگر که در روایات فراوان مطرح شده صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ و ائمه اطهار ـ علیهم السّلام ـ ، قبل از دعا و بعد از دعا است، به گونه‌ای که دعا در لفّافه صلوات قرار گیرد. امیرمؤمنان علی ـ علیه السّلام ـ در کلام دل‌انگیزی دراین باره فرمود: هر گاه از خدای سبحان درخواستی داری، ابتدا بر پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ درود بفرست، سپس حاجت خود را بخواه، زیرا خدا بزرگوارتر از آن است که از دو حاجت درخواست شده، یکی را برآورده و دیگری را باز دارد.[9]
4. مسأله دیگر که در اجابت دعا مؤثر است و در روایات بر آن اصرار شده، دعای دسته‌جمعی است، امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمود: هر گاه پیش‌آمدی پدرم را غمناک می‌کرد، زنان و کودکان را جمع می‌کرد، سپس دعا می‌نمود و آنها آمین می‌گفتند.[10] و هم چنین فرمود: هیچگاه چهارنفر با هم اجتماع نکرده‌اند که برای مطلبی به درگاه خدا دعا کند، جز این که با اجابت آن دعا از هم جدا شده‌اند.[11]
یکی از بزرگان اهل معنا در این باره گفته است: به طور اصل کلّی نفوس مجتمع متحد را اثر یک نفس کلیّ الهی قوی است، و یکی از فضیلت‌های نماز جماعت و حلقه ذکر و مجتمع دعا این است که هر انسانی یک صفت یا بیشتر از اوصاف خوب و کمالات انسانی را دارد و به فرض اگر یک انسان کامل باشد تا چه اندازه واسطه نزول برکات خواهد بود، انسان‌های گرد آمده در صلوات و ذکر دعا، کانّ یک انسان کامل و یا ظلّ و مثال او را تشکیل می‌دهند که آن مجتمع نزول برکات خواهد بود.[12]
برخی از موانع اجابت دعا
گرچه بر اساس روایات هیچ دست نیازمندی، وقتی به سوی خداوند دراز شود، خالی بر نمی‌گردد و به گفته بعضی از بزرگان لااقل یکی از فواید دعا اصلاح جوهر نفس ناطقه و زبان استعداد است که در سایه دعا و تقرّب به خدا نصیب انسان می‌شود.[13] امّا اگر حاجتی موردنظر باشد و با دعا حاصل نشود، سبب عدم اجابت را انسان باید در اعمال و کارهایش جستجو نماید، ‌چون پیش‌آمدها و حوادث و یا عدم پذیرش دعاهای انسان بدون ارتباط با عمل انسان نیست، گرچه به گفته برخی بزرگان در بعضی از موارد نسبت بین عمل و جزاء انسان ممکن است درک کند و یا بعضی موارد را به طور اندک آگاهی پیدا کند، امّا در بسیاری از موارد از درک ارتباط عمل با حوادث نظیر عدم استجابت دعا انسان عاجز است.[14] امّا ارتباط قطعی میان آنها برقرار است، لذا در دعای کمیل در این زمینه آمده: «اللهم اغفرلی الذنوب التی تغیّر النعم، اللهم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعاء،‌اللهم اغفرلی الذنوب التی تنزل البلاء»؛ خدایا بیامرز برایم گناهانی که دگرگون می‌سازد، نعمت‌ها را، خدایا بیامرز برایم گناهانی که از اجابت دعا جلوگیری می‌کند، خدا بیامرز گناهانی را که سبب نزول حوادث ناگوار می‌شود.
و هم چنین در برخی روایات آمده: «الذنوب التی تردّ الدعا و تظلم الهواء عقوق الوالدین»؛[15] گناهانی که سبب رد شدن دعا و باعث تشویش فکر می‌شود عاق والدین (نارضایتی پدر و مادر) است.
خلاصه اینکه ادب اقتضا می‌کند که در محضر خداوند متعال آداب و شرایط ظاهری و باطنی دعاکردن را رعایت کنیم و اگر با مراعات عوامل مؤثر در استجابت دعا، دعایمان مستجاب نشد، گذشته از مصلحت‌ها و حکمت‌های الهی، حق این است که علت مهم و اساسی را در خودمان جویا شویم چرا که در اکثر اوقات گناه و معصیت، ایجاد حجاب نموده و مانع استجابت دعا می‌گردد که این گناهان در قالب‌های مختلف بوده و آثار منفی و مخرّب خود را همواره به دنبال دارند.

 


 

[1] . علامه حسن زاده آملی، رساله نور علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور‌، ص 9، نشر تشیع، چ 2، سال 1371 ش.
[2] . فرقان، 77.
[3] . اصول کافی، ج 4، کتاب الدعا، ص 257، نشر بنیاد رسالت.
[4] . ابن سینا، ‌الهیات شفاء، مقاله عاشر، فصل اول، ص 438، نشر مکتبه آیت الله مرعشی نجفی، قم، 1404 ق.
[5] . حسن زاده آملی، رساله ذکر،‌ذاکر و مذکور، ص 101، نشر انتشارات تشیع، سال 1371 ش.
[6] . اصول کافی، ج 4، کتاب دعا، باب التقدم فی الدعا، ص 220، نشر بنیاد رسالت با ترجمه جواد مصطفوی.
[7] . حسن زاده آملی، رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم، ص 42، نشر فجر، سال 1362 ش.
[8] . حسن زاده آملی، رساله ذکر،‌ذاکر و مذکور، فصل 6، ص 62، نشر انتشارات تشیع، سال 1371 ش.
[9] . نهج البلاغه، حکمت، 361، ترجمه محمد دشتی.
[10] . اصول کافی، ج 4، کتاب دعا باب اجتماع فی دعا، ص 241، نشر بنیاد رسالت، با ترجمه جواد مصطفوی.
[11] . همان.
[12] . حسن زاده آملی، رساله نور علی نور، ص 107، انتشارات تشیع، سال 1371 ش.
[13] . همان، ص 111.
[14] . همان، ص 100، 102.
[15] . اصول کافی، ج 2، کتاب ایمان و کفر، باب 197 (فی تفسیر الذنوب)، ص 421، نشر دار التعارف للمطبوعات، بیروت، سال 1413 ش

 

شنبه 7 شهريور 1394برچسب:در,خصوص,دعا, :: 9:2 :: نويسنده : دوستدار علم

دعای بسیار قوی مهر و محبت

 

منبع وبلاگ    http://www.faribaa9999.blogfa.com/post-1754.aspx

افزایش عشق شوهر به زن تا لحظه مرگ ( مجرب‌)

بنا به هر دلیلی  اگر سردی میان خود و شوهرتان احساس کردید مشروط بر اینکه بقصد تسخیر شوهر و گرفتن آزادی مطلق از او اینکار را نکنید این دستور را می توانید استفاده کنید در غیر اینصورت اگر قصد سوء‌ استفاده داشته باشید مطمئن باشید نتیجه نخواهید گرفت 

دستور این است : 

بر روی یک مقدار شربت شیرین از هر نوعی که باشد ولی حتما باید شیرین باشد یک بار سوره یاسین خوانده و ۷۱ مرتبه این آیه را بخوانید 

اَلْقَیْت عَلَیْکَ مَحَبَّة‌ً مِنّی ٬ سپس ۷ مرتبه بگویید 

اَقْسِمُ عَلَیْکُم یا خُدّام سورةِ یس بِعِزَّة‌ِ اللهِ و جَلالِهِ و هَیْبَتِهِ اَلّا وَ جَعَلْتُمْ مَحَبَّتی فی قَلبِ زَوجی ثابتَة کَما تَثْبِت الاَصابِع فی راحَة‌ِ الْیَد و بعد شربت را به او بخورانید .

 

 

افزایش عشق زن به شوهر تا لحظه مرگ (‌ مجرب ) 

 

۴۴۴ مرتبه این دعا را بر قطعه ای نبات خوانده و به زنتان بخورانید مطمئن باشید تا اخر عمر دوستتان خواهد داشت و از شما اطاعت خواهد کرد 

یا مُقَلِّبَ القلوب قَلِّب قَلبَها و روحَها و جَسدَها علیٰ مَحبَّتی و عشقی و اُنْسی و اُلفَتی و مَوَدَّتی و قبولِ قَوْلی بِحَقِّ یا بَدوح و یا وَدود اَجِب دَعوتی یا وَصْلائیل 

 

دستور دوم :

در دو دستور قبلی یکی از طرفین مایل به ایجاد محبت بود ولی حالا فرض کنید زن و شوهر با هم دعوا کرده اند و روی دیدن همدیگر را ندارند و هر دو بر موضع خود لج بازی و پافشاری میکنند ودر این مواقع باید شخص سومی واسطه شود و این دستور را انجام داده و به خوردشان دهد که دو دستور هست

 

دستور اول : 

۱۰۰۱ مرتبه ذکر یا وَدود  را بر دو عدد شیرینی یا قند یا آب نبات یا زولبیا بامیه یا مقداری شربت شیرین بخواند و به خوردشان دهد 

 

دستور دوم :

بر روی دو شیرینی یا اب نبات یا زولبیا بامیه یک بار سوره واقعه را بخوانید و بلافاصله بعد از آن این را بخوانید و به خوردشان دهید 

 

تَوَکَّلوا یا خُدّام هذهِ السُّورَه بِالاُلفَه و المَحَبَّه بَینَ فلان بن فلان و فلانه بنت فلانه بحق هَهْطُوبْ هَهْطُوب لُهوبْ اَجِب یا صَمْتُون ذُوبَهاء و جَمال تَوَکَّلوا یا خُدّام هذهِ السّورَةِ الشَّریفَة بِالمَحبَّة الدّائِمَه وَالوِداد بین فلان بن فلانة و فلانه بنت فلانه بِحَقِّ هذهِ السُّورَةِ عَلَیکُم و طاعَتَها لَدَیْکُم 

 

نکات مهم :

۱- بجای فلان بن فلانه اسم شوهر و مادرش و بجای فلانه بنت فلانه اسم زن و مادرش را بگویید 

 

۲- در این دستور دوم نمیتوان آن را بر شربت و چیزهای مایع خواند ولی در دستور اولی می توانید بر روی مایعات و شربت شیرین نیز بخوانید 

 

 

دستور آشتی کردن و صله رحم (‌ مجرب )

دستور اول :

 آیه  هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب و الشهادة‌ هو الرحمن الرحیم ( سوره حشر آیه ۲۲ ) را سه بار خوانده و به کسی که با شما قهر کرده یواشکی بدمید 

 -------------------------------------------------------

دستور دوم :

آیه «‌ و تمّت کلمت ربک صدقا و عدلا لامبدل لکلماته و هو السمیع العلیم (‌ سوره انعام آیه ۱۱۵ ) را مثل دستور اول سه بار خوانده و به طرف بدمید ( فوت کنید )

-----------------------------------------------------------------------------------

نماز جلب محبت ( بسیار بسیار مجرب ) 

این نماز برای جلب محبت و آرام کردن شخص عصبانی از دستتان ٬ مجرب است و بارها توسط بنده ( نویسنده کتاب مجربات باقر) تجربه شده و نتایج عالی داده است 

دستور نماز این است :

دو رکعت نماز خوانده و در هر رکعت بعد از حمد بیست مرتبه این آیه را بخوانید 

عسی الله ان یجعل بینکم و بین الذین عادیتم منهم مودة والله قدیر و الله غفور رحیم ( سوره ممتحنه ایه ۷ )

رکعت دوم را هم دقیقا مثل رکعت اول بجا آورید سپس بلافاصله بعد از سلام نماز ٬ هفتاد مرتبه این دعا را با صدای نسبتا بلند بخوانید 

 

اللهمَّ یا مُلَیِّنَ الحَدید لِداوودَ علیه السلام لَیِّن لی قَلبِ فلان بن فلانه و صَلَّ اللهُ علی محمدٍ و آلهِ و لاحَولَ و لاقُوَّةَ الّا بالله ِ العلی ِ العظیم 

 

نکات مهم : 

۱- بجای فلان بن فلانه اسم شخص و مادرش یا لقب و کنیه او را بگویید و اگر اسم او و اسم مادرش را نمیدانید باید بجای فلان بن فلانه او را تصور کنید و هر چه تصورتان قویتر باشد نتیجه کار بهتر است 

۲- بهتر است دعای آخر نماز را با صدای بلند بخوانید چون تجربه نشان داده که در این حالت بهتر نتیجه میدهد .

برگرفته از کتاب مجربات باقر

شنبه 7 شهريور 1394برچسب:دعای,بسیار,قوی,مهر,محبت , :: 8:57 :: نويسنده : دوستدار علم

سه روش قوی برای ابطال سحر و جادو

منبع: http://www.askdin.com/thread25337-2.html

روش اول :

سه تا مهر کربلا که تربت امام حسین باشد را تهیه کنید.روی هر کدومشون ۷ بار ایه الکرسی بخونید .و با هر بار خوندن روی مهر فوت کنید.هر بار که آیه الکرسی میخونید وقتی به قسمت(یشفع عنده) که رسیدید.بین (دوتا عین) که به رنگ قرمز دراوردم,در آن قسمت نیت باطل سحر کنید. یعنی بگویید(باطل کردم هر گونه سحر و جادو از هر عنصری ,در هر مکان و هر زمان در حق “نام خود زاییده نام مادر خود” را و به خودشان برگردان)و بعد ایه را ادامه دهید.
پس در واقع روی هر مهر ۷ بار آیه الکرسی را تلاوت میکنید.با هر بار خواندن آیه الکرسی وقتی که به قسمت یشفع عنده که رسیدید بین دو تا عین نیت باطل سحر میکنید و بعد ایه را ادامه میدهید.بعد هر بار تلاوت هم روی مهر فوت میکنید.
سپس هر کدام از این مهر ها را در مسجدی هدیه کنید.مسجدی که در آنجا همیشه نماز جماعت خوانده میشود.(در واقع سه تا مهر را در سه مسجد هدیه کنید و در قسمت جامهری مسجد قرار دهید)اگر یکی از مهر ها را در مسجدی که اسم مسجد سجادیه باشد قرار دهید بهتر است.اگر هم گیر نیاوردید هیچ موردی ندارد.هر بار که نماز گزار پیشانی خود را روی مهر شما قرار دهند دعای باطل سحر شما روز به روز قوی تر میشود.




و اما زمان انجام این عمل:بهترین زمان اولین یکشنبه یا پنج شنبه ماه قمری است.بعد نماز صبح.قبلش غسل کنید و بعد از نماز صبح در حالی که روی سجاده نشسته اید سه مهری که تهیه کرده اید را بردارید و شروع به تلاوت ایت الکرسی کنید.و همان روز مهر ها را در مساجد ها قرار دهید.توجه کنید که فقط شخص سحر زده باید این عمل را انجام دهد.اگر هم شخص به سن تکلیف نیست.میتوان شخص دیگری برای او این کار را انجام دهد.

 

 

روش دوم :

خواندن نماز سر وقت
خواندن نماز سر وقت به صورت منظم باعث باطل شدن سحر و جادو میشه.

اگر به وسیله خواندن نماز بخواهید سحر خودتان را باطل کنید باید هم سر وقت باشد.هم حداقل تا چهل روز سر وقت نمازتان را بخوانید.که بعد چهل روز هر سحری که در شما باشد باطل میشود.البته اگر بعد چهل نمازتان را ادامه دهید دیگر هیچ سحر و جادویی در شما کارساز نیست

روش سوم :

بعد نماز مغرب پنج شنبه یک کاسه آب تمیز(آب چشمه یا آب باران یا اب زمزم) را کنار سجاده قرار دهید.
بعد نماز مغرب اب را جلوی خود قرار دهید و سوره جن را بخوانید.با خواندن هر آیه در آب فوت کنید.حتی وقتی بسم الله را شروع کردید در اب فوت کنید.سپس در نهایت این اب را هنگام خواب بالای سر خود قرار دهید و بخوابید. بعد نماز صبح به حمام بروید این اب را به تمام اعضای تن خود بمالید و یک قلوپ از اب را هم بخورید.مابقی آب را روی سر خود بریزید.(در هنگام ریختن آب به اعضای تن نیت باطل سحر که در بالا ذکر کردم را هم انجام دهید) این عمل را تا ۴ تا شب جمعه انجام دهید.


امید وارم با انجام این کار همه مشکلات شما برطرف شود و در زندگیتان هیچ سحر و جادویی بر شما کار ساز نباشد.و خواهشا خواهشا انقدر برای این کارها به دکونهای دعانویسها نروید.همین عمل بزرگترین باطل سحری بود که قدرت آن را هیچ دعانویسی نمیتواند برای شما به وجود بیاورد.

موضوعات مرتبط: باطل کردن سحر قویترین نسخه با دعای بسیار بسیار مجر
شنبه 7 شهريور 1394برچسب:سه,روش,قوی,برای,ابطال,سحر,جادو, :: 8:52 :: نويسنده : دوستدار علم

دعای برآورده شدن حاجات غیرممکن

جهت هر حاجت وگرفتاری

 ملا محسن فیض کاشنی (ره)در الئالی المخزونه                                                                

   نقل می نماید که اگر کسی را حاجتی به درگاه خداوند(جل جلاله) باشد ومطلبی را از خداوند (عظم شانه )    بخواهد از حیث ثروت - علم وعمل وغیر ذالک یا انکه به بلایی گرفتار باشد از قبیل فقر - بدبختی -هلاکت  –ناخوشی جسمانی یا نا راحتی روحی باید  سه شب جمعه بعد از گذشتن دو ثلث از شب جمعه  تقریباساعتی قبل از اذان صبح) بیدار شودو وضوی کاملی بعمل اورد به نیت قربت وسپس  دو رکعت نماز حاجت بخواند به حمد وهر سوره ای که خواست وبعد از ان صد مرتبه صلوات بفرست   وهزار ویک مرتبه بگوید :

(( بسم الله الرحمن الرحیم بحق بسم الله الرحمن الرحیم))

وبعد از ان دوباره صد مرتبه صلوات بفرستد ومطلب خودرا از خداوند (عز ذکره) بخواهد که انشا الله بر اورده است واگر دفعهء اول بر اورده نشد شب جمعه دوم انجام   دهد واگر نشد شب جمعه سوم انجام دهد که انشاء الله تخلف ندارد . (نظر ربیعی: البته الله اعلم)

همچینین در اللئالی فیض کاشانی (ره) است که گاه شخصی دچار سختی بشود یا حاجتی داشته باشد که هیچ جای امیدی برای بر اوردن ان نباشد در اخر شب واگر ثلث سوم جمعه باشد بهتر است بر خیزد و وضو بگیرد ودو رکعت نماز حاجت بخواند وبعد از نماز هفتاد بار این دعا را بخواند به اذن خدا مطلب حاصل شود و بسیار مجرب است.

((یا ابصر الناظرین یا اسرع الحاسبین یا اسمع السامعین     یا اکرم الاکرمین یا ارحم الراحمین ویا احکم الحاکمین))

بعد از دعا دست خود را بلند کند واز قاضی الحاجات حاجت  خود را بخواهد که روا است انشاء الله تعالی

پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:دعای,برآورده,شدن,حاجات,غیرممکن , :: 7:58 :: نويسنده : دوستدار علم

دعای قبولی در کنکور، ذکر موفقیت در کنکور

 

برگرفته از کتاب مجربات باقر

 

قبل از خروج از منزل و رفتن به امتحان اینها را بخوانید

1- ایت الکرسی 5 مرتبه

2- (بسم الله لا حول و لا قوه الا بالله ) 6 مرتبه

سپس این ذکر را تا رسیدن سر جلسه امتحان یا کنکور و گرفتن ورقه امتحان مرتبا تکرار کنید

یا صمد انت ثقتی و رجایی یا صمد

عزیزان یک نذری هم بکنید که بعد از قبولی یک مبلغی را به این سایت کمک کنید. متعلق به شماست

 دستورات تقویت حافظه، دعای مجرب برای حافظه و معجون های بسیار بسیار مجرب و بسیار موثر را عزیزان می توانند از طریق ایمیل درخواست کنند.

چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:دعای,قبولی,کنکور,ذکر,موفقیت,کنکور, :: 12:46 :: نويسنده : دوستدار علم

 

               سه تاثیر فوق العاده دعا

روایت از پیغمبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) است که حضرت فرمود: «مَنْ قَالَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ مُؤْمِنٍ خَلَقَهُ اللَّهُ مُنْذُ خَلَقَ اللَّهُ آدَمَ إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ حَسَنَةً وَ مَحَا عَنْهُ سَيِّئَةً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً».[2] در این روایت آمده که اگر کسی برای مؤمنین و مؤمنات طلب مغفرت کند، خداوند به عدد هر مؤمنی که از هنگام خلقت آدم تا قیامت خلق می‌کند، برای او سه چیز در نظر می‌‌گیرد؛ برایش حسنه می‌نویسد و از گناهانش می‌کاهد و بر مقامش می‌افزاید.

من این روایت را که خواندم، تعجب کردم. می‌دانید تعجب ما برای چیست؟ چون ما مخلوقیم، محدودیم و تَنگ نظریم؛ لذا تعجب می‌کنیم که چگونه اگر یک نفر بگوید: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَات» به عدد تمام انسان‌های مؤمنی که خدا از زمان حضرت آدم تا به قیامت خلق کرده، خداوند در نامه عمل او به عدد همه آن‌ها حسنه می‌نویسد! تازه این اولین چیزی است که خدا در عوض این دعا به داعی می‌دهد. دوم، «وَ مَحَا عَنْهُ سَيِّئَةً»؛ خداوند به ازای این کاری که کرده، یک گناه هم از او پاک می‌کند و او را از آلودگی معصیت تطهیر می‌کند. سوم، «وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً»؛ از آن طرف نسبت به مقامات معنویه‌، یک درجه او را بالا می‌برد. دعای برای دیگری این سه اثر را دارد. هم پاداش بسیار دارد، هم تطهیر دارد و هم ترقیع مقام و درجه دارد.

بنابر این تأکید بر دعا برای غیر به این جهت است که اثر این دعا برای داعی بیشتر است نسبت به تاثیری که برای مدعوٌّ له دارد. تو با این دعا، بیشتر به دست می‌آوری؛ هم از نظر پاداش و حسنه، هم از نظر تطهیر از گناه و هم از نظر مقامات معنویه و ترفیع درجه. این بحثی بود که جلسه گذشته داشتیم و می‌خواستم این را تکمیل کنم.

- تقدم و تأخر در حاجت‌ها

حالا دو مطلب دیگر را می‌خواهم مطرح کنم. اول اینکه انسان که دعا می‌کند و از خدا طلب می‌کند، نسبت به اموری که طلب می‌کند، آیا «تقدم و تأخر» هم باید در نظر گرفته شود یا نه؟ این خودش بحثی است که اول از خدا چه بخواهم؛ با چند مقدمه این سؤال را جواب می‌دهم.

انواع نیازهای انسان

اولاً این‌که انسان تقاضاهایی را که از غیر می‌کند، در ربط با مایحتاج و آن چیزهایی است که به آن‌ها احتیاج دارد. یعنی آنچه که مورد نیازش هست را درخواست می‌کند. من تا نیازمند نباشم، تقاضا نمی‌کنم. دوم؛ نیازمندی‌های انسان و مایحتاجش به طور کلی، بر دو قسم است؛ نیازهای «موقت» و نیازهای «دائم». اگر بخواهیم این را با واقعیت تطبیق کنیم، باید بگوییم نیازهای انسان تقسیم می‌شود به «مادی» و «معنوی». می‌توانیم از آنها به نیازهای «جسمی» و «روحی» هم تعبیر کنیم.

ما سه نشئه و سه عالم داریم؛ نشئه دنیا، نشئه برزخ، نشئه قیامت. نیازهای مادی نیازهای موقت است و فقط در این نشئه دنیا مورد نیاز است. مثلاً خانه، ماشین، پول و امثال این‌ها، همه اموری است که هر طور حساب کنیم، بعد از مرگ به درد نمی‌خورد. اگر بخواهی این چیزها را با خود به قبر -که همان نشئه برزخ است- ببری، اولاً نشدنی است و ثانیاً به هیچ دردی نمی‌خورد. پس مایحتاج تو در نشئه برزخ و قیامت این چیزها نیست.

نیازهای مادی، موقت است

لذا اینکه ما می‌گوییم مایحتاج انسان موقت و دائم است، منظور این است؛ نه اینکه کسی گمان کند احتیاج دنیایی و مادی مورد نظر است. نیاز موقت نسبت به امور مادی است و دائم نسبت به امور معنوی است که مربوط به روح است. احتیاجات و لوازم روح، در هر سه نشئه همراه روح خواهد بود.[3] این احتیاجات برای قالب دنیایی انسان – یعنی جسم او- است و مخصوص این‌جا است.

تقدم عقلایی «نیازهای معنوی» بر «نیازهای مادّی»

حالا با توجه به این دو مقدمه، از شما سؤال می‌کنم؛ انسان عاقل در موقع دعا و درخواست از خداوند، اول سراغ نیازهای موقت می‌رود یا دائم؟ نیروی خودش را کجا مصرف می‌کند؟ قطعاً سراغ احتیاجات دائم می‌رود، نه آن حوائج موقت. در دعا از نظر تقدم و تأخر، حوائج دائم بر خواسته‌های زود گذر و موقت مقدم هستند. بحث من درباره تقدم و تأخر در تقاضا است. یک انسان عاقل که به این نشئه‌ها اعتقاد دارد –دنیا، قبر و قیامت[4]- می‌داند که آن حاجت‌ها و نیازها تقدم دارد. در این مطلب هیچ شکی نیست که امور دائمیِ معنوی و روحی، مقدم بر امور موقت دنیایی است. لذا این بحث مطرح است که انسان آن‌چه را که باید در دعاهایش خیلی به آن اهمیت دهد، مایحتاج و نیازهای دائمی او است که در تمام نشئات با او همراه است. آن نیازهای روحانی و معنوی‌اش را باید برطرف کند.

البته این اصلاً با این منافات ندارد که انسان نیازهای مادی و موقتش را هم تقاضا کند. یک وقت اشتباه نکنید! من بحثم راجع به «اهمیت» و «تقدم و تأخر» است. من بحث کلی کرده‌ام که کسانی که می‌خواهند دعا کنند، دائماً مادیات را نخواهند. نه اینکه مادیات را نخواه! حوائج مادی‌ات را هم از خدا بخواه! در روایت دارد که خدا به حضرت موسی (علیه‌السلام) فرمود که نمک آشَت را هم از من بخواه! همه چیز را از او بخواه ولی این را بدان که آن‌چه اهمّ است و باید مقدم شود و نیاز تو به او بیشتر است، امور معنوی و دائمی است که باید در دعاهایت بیشتر مورد نظرت باشد. مایحتاجی را که در تمام نشئات به او احتیاج داری، چه دنیا، چه برزخ، چه قیامت، آن را پیش از هر حاجتی بخواه.

- تقدم و تأخر در مدعوٌّ له‌

بحث دوم این است که با توجه به این مطالبی که درباره دعا برای غیر گفتیم، آیا باز هم تقدم و تأخری مطرح است یا نه؟  بحث قبلی «تقدم در خواسته‌ها» بود؛ این‌جا بحث از «تقدم نسبت به خود و غیر» است. اول دیگران را دعا کنم و بعد خودم را، یا اول برای خودم دعا کنم بعد برای دیگران؟

دو دسته روایت در باب

ما در اینجا دو دسته روایات داریم که جمع کردن بین این‌ها چه بسا ممکن است برای بعضی مشکل باشد. یک دسته از روایات هست که این‌ها به دعا کردن برای غیر ترغیب می‌کند و می‌گوید غیر را بر خودت مقدم بدار! یک دسته از روایات هم هست که می‌بینیم عملاً، خود حضرات معصومین (علیهم‌السلام) در دعاهایشان اول برای خودشان دعا می‌کنند، بعد برای غیر. حالا کدام یکی از این شیوه‌ها درست است؟[5]

جلسه گذشته من این روایت را خواندم و امشب فقط اشاره می‌کنم که امام صادق (علیه السلام) فرمود: «كَانَ أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ فِي دُعَائِهِ رَبِّ أَصْلِحْ لِي نَفْسِی».[6]  پدرم این‌گونه دعا می‌کردند که اول برای خودشان اصلاح نفس را طلب می‌کردند. «فَإِنَّهَا أَهَمُّ الْأَنْفُسِ إِلَیَّ». حتی جهت آن را هم می‌فرمودند که نزد من بهترین جان‌ها، جان خودم است. خودم را خیلی دوست می‌دارم. اول رفتند سراغ خودشان و بعد فرمودند: «رَبِّ أَصْلِحْ لِي ذُرِّيَّتِی»؛ بعد بقیه اهل بیت و جماعت إخوان و... را دعا کردند.یعنی اول خودشان را دعا کردند بعد دیگران را.

از آن طرف ما روایات متعدده داریم که به دعا کردن برای دیگران پیش از دعا برای خود سفارش کرده‌اند. خیلی مفصل است. روایات زیادی هم هست که ترغیب می‌کند اول برای دیگران دعا کن، بعد برای خودت. حالا به کدام یک از این دو دسته روایت باید عمل کرد؟

تقدم دعا برای خود در امور معنوی

با توجه به آن نکته اولی که من عرض کردم، انسان در ربط با امور معنوی -که برای او اهم امور هست و در تمام نشئات وجودی هم همراه او است- خودش مقدم است. باید در این امور اول برای خودش دعا کند. من می‌خواهم به جهنم نروم، وظیفه من اولاً و بالذات حفظ خودم است؛ اول خودم مطرح هستم بعد دیگری. لذا اینجا اوّل برای خودم دعا می‌کنم.

تقدم دعا برای غیر در امور مادی

اما نسبت به مسائل مادی، درست قضیه عکس است. اول دیگری را باید دعا کرد، بعد خودم را. اگر کار دنیایی من لنگ است، باشد؛ من برای تو دعا می‌کنم که کار تو راه بیافتد. این‌ها جزء معارف ماست.[7] لذا آن دعایی را که می‌بینید امام صادق (علیه السلام) از امام باقر (علیه السلام) نقل می‌کند که پدرم این‌طور دعا می‌کرد که «أصلِح لِی نَفسِی» مرا اصلاح کن! در ارتباط با جنبه معنوی بود.

تقدم دعا برای «امور معنوی غیر» نسبت به «امور مادی او»

اینجا نکته‌ای را هم در باب امور معنوی عرض کنم که چون این امور اهم امور است، لذا انسان باید وقتی که دیگری را دعا می‌کند، اول به امور معنوی او بپردازد و آن‌ها را از خدا بخواهد و بعد حاجات مادی او را طلب کند. بحث در اینجا دیگر موردی است و نسبت به اشخاص و مشکلات مادی و معنوی خاصی که دارند، متفاوت می‌شود. لذا تو هم باید به صورت موردی عمل کنی.

اگر طرف مقابل را می‌شناسی و می‌ببینی انحراف فکری دارد، برای برطرف شدن انحراف فکری‌اش دعا کن. برایش دعا کن که خدا هدایتش کند. در اینجا برای دنیای او دعا نکن. چه بسا اگر برای امور دنیایی او دعا کنی، این به ضرر او باشد. ممکن است مشکلات نَفسانی‌اش بدتر شود و کار خراب‌تر شود. اینجا باید مورد را بررسی کرد و متناسب با آن دعا کرد. آنجا که بحث کردم، مسأله کلی بود. این‌ها را با هم خلط نکنید. اما یک جایی است که من می‌دانم از نظر دنیایی گرفتاری دارد؛ آنجا برای امور دنیایی‌اش دعا می‌کنم. مثلاً اگر مریض است، می‌گویم خدایا شفایش بده! این‌ها موردی است. آن بحث کلی بود. این‌ها را با هم خلط نکنید!

تازه! این هم خودش بحثی دارد که در امور معنوی اگر خودم در یک حدی نیستم، نباید بالاتر از آن را برای دیگری بخواهم. چون معنای این کار بی‌توجهیِ من است که خودم نسبت به امری دائمی و معنوی محتاج هستم، آن‌وقت در عین حال احتیاج و بیچارگی، آن را برای دیگری طلب می‌کنم. پس از نظر معنوی در همان حدی که ساخته شده‌ای و دیگری کمبود دارد، بخواه که کمبود او رفع شود. این خودش یک بحثی است که من فقط اشاره  کردم.

الجار ثُمّ الدار!

من می‌خواستم این روایت را در آخر کار بخوانم و آن این است که امام حسن (علیه السلام) نقل می‌کند: «رَأَيْتُ أُمِّي فَاطِمَةَ قَامَتْ فِي مِحْرَابِهَا لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ فَلَمْ تَزَلْ رَاكِعَةً سَاجِدَةً حَتَّى انْفَجَرَ عَمُودُ الصُّبْحِ». مادرم فاطمه (سلام‌الله‌علیها) را دیدم که در محرابش ایستاده است و مرتب رکوع و سجود می‌کند، تا اینکه صبح دمید. «وَ سَمِعْتُهَا تَدْعُو لِلْمُؤْمِنِينَ وَ تُسَمِّيهِمْ». برای مؤمنین دعا می‌کرد و حتی اسم‌هایشان را هم ذکر می ‌کرد. زهرا (سلام الله علیها) گرفتاری‌هایشان را می‌دانست و برایشان -با نام- دعا می‌کرد و از خدا می‌خواست. «وَ تُكْثِرُ الدُّعَاءَ لَهُمْ». برای آن‌ها خیلی زیاد دعا کرد. «وَ لَا تَدْعُو بِشَيْ‌ءٍ لِنَفْسِهَا». اما برای خودش هیچ دعا نمی‌کرد.[8] «فَقُلْتُ يَا أُمَّاهْ!» به مادرم عرض کردم مادر جان! «لِمَ لَا تَدْعِينَ لِنَفْسِكِ كَمَا تَدْعِينَ لِغَيْرِكِ». چرا همان‌طور که برای دیگران دعا کردی، برای خودت دعا نکردی؟ این جمله معروف از زهرا (سلام الله علیها) اینجا صادر شد که «فَقَالَتْ يَا بُنَيَّ الْجَارُ ثُمَّ الدَّار».[9] پسرم، اول همسایه بعد خانه!

حضرت افراد و مشکلاتشان را می‌شناختند؛ یکی‌یکی اسمشان را هم می‌بردند. مشکل معنوی داشتند یا مشکل مادی، برای همان دعا می‌کردند. می‌خواستم بگویم این روایت جزء آن روایاتی است که مفادش تقدّم دعا کردن برای دیگران است. با این رفتار خود درس‌هایی به ما دادند؛ ما می‌بینیم که این امر در تمام این خاندان و در تمام مراحل زندگی‌شان سریان دارد.


اثر دعا برای دیگران و پشت سر آنها

درباره دعا کردن هم بگویم که در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که حضرت فرمودند: سریعترین دعایی که به هدف اجابت می‏ رسد، دعایی است که یک برادر مؤمن، برای برادر مؤمن دیگرش می‏ کند و پشت سر او برایش از خدا خیر می‏ خواهد؛ نه در حضورش. یعنی هرکس برای دیگری دعا کند، به سرعت به اجابت می رسد. وقتی این شخص شروع می‏ کند به دعا کردن برای برادر مؤمنش و پشت سر او، آن فرشته ‏ای که برای گرفتن دعاها موکل شده است، جواب می‏ دهد: این چیزی که برای برادرت خواستی، برای خودت دو برابرش برآورده شد. یعنی همین که برای دیگری خیر خواستی و دعایش کردی، برای خودت دو برابرش منظور و مستجاب می‏ شود.

 منبع سایت تبیان

چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب: سه,تاثیر,فوق,العاده,دعا , :: 12:36 :: نويسنده : دوستدار علم

تاثیر دعا بر رفع بیماری اعتیاد

 

از پیشینیان دعایی به این عنوان نداریم ولی به هر حال تعدادی از مردم جامعه گرفتار این بیماری اند. آری فرزندانشان، این جگرگوشه ها و بخصوص خانم هایی که شوهرانشان در مرداب بیماری اعتیاد در حال فرورفتن و غرق شدن و مردن هستند. آری وقتی که خانواده ها عنوان می کنند که روز به روز بچه ما یا بابای بچه ها دارند آب می شوند، ضعیف می شوند، دیگر نمی توانند درس بخوانند، یا شوهران دیگر نمی توانند سرکار بروند و خرج خانه را تأمین کنند، نمی توانند ذره ای پول پس انداز کنند، فقیر و فقیرتر می شوند، حقیر و حقیرتر میشوند، اعضای خانواده از بیماری اعتیاد عزیزانشان در جامعه سرافکنده و فراری از روابط با دیگرانند، نمی خواهند کسی درباره عزیزشان سوال کند، نمی خواهند درباره عزیز معتادشان توضیح دهند، از دروغ گفتن خسته شده اند، از پنهان کاری بیماری اعتیاد او خسته شده اند، هنوز نمی دانند که این عضو بیمار خانواده آیا خواهد توانست برای همیشه در زندگی از اعتیاد خلاص و رها شوند.

آری دوست دارند روزی برسد که عزیز معتادشان، مثل بقیه افراد جامعه سرحال، بانشاط و خوش چهره و خوش قیافه، مرتب و منظم، مسلط و استوار، سربلند و شادان و خندان در جامعه ظاهر شود، سرکار برود، به میهمانی بیاید، شربت و شیر و ترشی و میوه بخورد، با همه بخوابد و با همه بیدار شود، و از همه مهمتر متعادل باشد.امان و امان از روانگردان ها که عزیزان معتاد خانواده را تبدیل به افرادی وحشتناک و قبیح و کریه می کند آری او دیگر حسن یا حسین نیست او یک روانی و حرکات غیر طبیعی اش آبرویش را و آبروی خواهر دم بختش، آبروی مادر پاکش، آبروی پدر زحمت کشش، یا سرپرستی ست که آبروی همه را میبرد و غیر طبیعی بودنش غیر قابل تحمل و شیب سقوطش شدید گشته و تا چند سال دیگر اثری هم از او نخواهد بود.باید دعا کرد، باید تا آخرین لحظه برای این بیماران و خانواده های قربانی شده در بلای اعتیاد دعا کرد. آنقدر دعا می کنیم که خداوند قلم تغییر به تقدیر او بزند.

آری از رهاشدگان زیادی از بیماری اعتیاد صحبت شنیده ایم و همه آن ها بدون استثناء عقیده داشتند که پس از رسیدن به آخر خط زندگی، درمانشان را مدیون دعای خود و اطرافیانشان میدانستند. آری همه آنها معتقد بودند که رهایی از بیماری اعتیاد و بازگشتشان به جامعه را کار خدا و اثر دعا دانسته اند. پیشنهاد این است که آن ها  قبل و بعد از مصرف دارو باید دعا بخوانند که این دعا ها همگی باید دارای مضامین و مفاهیم درخواست شفا و درخواست عافیت و سلامتی از خدا باشد که وقتی دعا را بر شربت داروی خود می خواند حاضرم قسم بخورم که اثر شفابخشی خواهد یافت و تاثیرات معجزه آسایی را بنماید.  چندتا ذکر مثل یاشافی یا شافی بخوانند.  یعنی ای شفادهنده شفایم بده ای عافیت دهنده یا سلامت دهنده به من سلامتی و عافیت بده. می توان اذعان داشت نیمی از کار درمان اعتیاد، بخش معنوی و روانی  می باشد.

 

special prayer for healing the patient دعای مخصوص برای شفای بیمار

 

حالا شما را به صحبت های چند پزشک درباره تاثیر دعا بر بیمار دعوت می کنم

  روزنامه رسالت، شماره 6126 به تاريخ 2/2/86، صفحه 19 (فرهنگي)

 اثرات دعا از نظر فيزيولوژي:

    دکتر سيد صمدآقاميري - دکتر رضا حبيبي - دکتر سهيلا صادقي - فاطمه رمضاني
    نه تنها انسانها سر تعظيم به درگاه خداي توانا فرود مي آورند بلکه هر جنبنده اي به ستايش يزدان مشغول است. (قرآن، سوره جمعه)
    دکتر آلکسيس کارل، مي گويد: دعا و نماز قوي ترين نيرويي است که انسانها مي توانند ايجاد کنند؛ نيرويي است که چون قوه جاذبه وجود حقيقتي دارد. در حرفه پزشکي خود من مرداني را ديده ام پس از اينکه تمام معالجات در ايشان موثرنيفتاد و مايوس از داروي پزشکي شدند به نيروي دعا و عبادت از بيماري ماليخوليا رهايي يافته اند. دعا ونماز چون راديوم يک منبع نيروي مشعشعي است که خود به خود توليد مي شود.
    از راه دعا بشر مي کوشد نيروي محدود خود را با متوسل شدن به منبع نامحدودي چون خدا افزايش دهد،
    وقتي که ما دعا مي خوانيم خود را به قوه محرکه پايان ناپذيري که تمام کائنات را به هم پيوسته است متصل و مربوط مي کنيم، ما دعا مي کنيم که قسمتي از آن نيرو به حوائج ما اختصاص داده شود.
    به صرف همين استدعا، نواقص ما تکميل مي شود و با قدرتي بيشتر و حالتي بهتر از جاي بر مي خيزيم.
    هر وقت با شور و حرارت خود را در دعا و نياز، غرق مي سازيم، هم روح و هم جسم خود را به وجهي احسن تغيير مي دهيم. غيرممکن است مرد يا زن تنها به برتري يک لحظه، به دعا بپردازد.
    انسان هميشه از دعا و نماز نتيجه مفيدي مي گيرد.


    دنياي علم از دنياي نيايش متفاوت است اما با آن متباين نيست، لکن نتايج دعا و نيايش را مي توان از روي علم دريافت؛ زيرا نيايش نه تنها بر روي حالات عاطفي بلکه بر روي کيفيات بدني نيزاثر مي کند و گاهي براي مدتي بيماري را بهبود مي بخشد. اين کيفيات هرچه قدر، غيرقابل درک باشد، اما بايد به واقعيت آنها معترف بود. نيايش به آدمي نيروي تحمل غم ها و مصائب را مي بخشد وانسان را اميدوار مي نمايد.
    در موقع دعا کردن آدمي احساس مي کند که شريک غمي دارد و با او درد دل مي کند و احساس مي کند و احساسي به او دست مي دهد که با گوش دل مي شنود، که مي گويد “به تو کمک خواهم کرد” اين نداي ملکوتي و آسماني است که انسان را پشت گرم مي نمايد و اين اميد باعث پيدايش نيرويي در انسان مي شود که سبب کاميابي و موفقيت او را فراهم مي کند. گاهي اوقات آدمي نمي تواند اسرار زندگي خود را با کسي بگويد يا ناکامي هايش را براي کسي بازگو نمايد. اما هرچه بخواهد مي تواند به درگاه معبود خود اظهار نمايد و با او راز و نياز کند.
    روانشناسان معتقدند؛ اگر کسي غم يا اندوهي يا نگراني خاطر داشته باشد بايد افکاري را که موجب پريشاني حالش شده با ديگري در ميان بگذارد. آيا بهتر از درگاه خدا و بخشش و کمک هاي او جاي ديگري را سراغ داريد؟ چه کسي از همه بهتر مي تواند به انسانها کمک کند؟
    اسماء گويد رسول خدا(ص) فرمود: هر کسي با غم يا اندوه يا ناراحتي رواني و پريشاني خاطر روبرو شد اين دعا را بخواند: الله ربي و لااشرک به شيئا توکلت علي الحي الذي لا يموت.


    داروي ترنکي ليزان يا آرام بخش، اعتماد به نفس و اعتقاد به خداي يکتا است و نيز توکل در امور (قدرت ايمان است که با تلقين به نفس بتواند آرامش خاطر را فراهم سازد) همينطور که داروها اثر شيميايي دارند و با اثر کردن خود روي عضو آسيب ديده موجب بهبودي مي گردند و همين گونه که ناراحتي خارجي روي روان اثر کرده، جسم را متاثر مي سازد از همين راه هم توکل، ايمان و دعا که اثر روان بخش دارد، موثر است.
    ابن سينا مي گويد: شايد اخباري از عرفا که دگرگون کردن عادات را در بر دارد به تو ابلاغ نشود و تو با سرعت آن را تکذيب کني، مانند اينکه گفته مي شود عارفي از خدا باران خواست و باران آمد يا طلب شفا نمود، بيمار شفا پيدا کرد يا نفرين کرد، زمين مردم را فرو کشيد و مانند اينها، تو که براي امتناع صريح راهي در دست نداري توقف کن و شتاب زدگي به خود راه مده، زيرا براي همه اينها اسبابي در اسرار طبيعت است.
    اگر اتومبيلي از حرکت باز ايستاد تنها سازنده و متخصص آن به نحو احسن مي تواند به نواقص آن راه يابد، زيرا به تمام جهات آن وارد است، لذا خدايي که بندگان را آفريده و به تمام شئونات زندگي آنها آگاه است بهتر از همه مي تواند به نابساماني هاي بشريت کمک کند. درباره آفرينش انسان، قرآن کريم مي فرمايد:
    و همانا آدمي را از گل خالص آفريديم پس آنگاه او را نطفه گردانيده و در جاي استوار قرار داديم. آنگاه نطفه را علقه و علقه را گوشت پاره و باز آن گوشت را استخوان و سپس بر استخوان ها گوشت پوشانيديم (پيکري کامل کرديم) و پس از آن (به دميدن روح پاک مجرد) خلقتي ديگر انشا نموديم. فتبارک الله احسن الخالقين. (آفرين بر قدرت کامل بهترين آفريننده ( )سوره مومنون آيات 12-13-14) قرآن درباره دعا مي فرمايد:


    و قال ربکم ادعوني استجب لکم ان الذين يستکبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين. (سوره مومن آيه 59)
    خداي شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانيد تا دعاي شما را مستجاب کنم و آنان که از دعا و عبادت من اعراض و سرکشي کنند خيلي زود با ذلت و خواري وارد دوزخ شوند.
    سخنان پيامبر اعظم(ص)
    حضرت محمد (ص)، همانند ديگر پيامبران خدا، ذکر نام خدا را در اکثر مواقع يادآور مي شدند. از سخنان مشهور ايشان مي توان به موارد ذيل اشاره کرد:
    1- “هرچيزي که ممکن است زنگ بزند آن را جلا (صيقل) مي دهند، و صيقل قلب زنگ زده، (ذکر) ياد خداست.”
    2- به ايشان گفته شد، چه کساني پرهيزکار بوده و قدر و منزلت آنها نزد خداوند در روز قيامت بالا است؟ پيغمبر خدا پاسخ داد: “آنهايي که خداوند را بسيار ياد مي کنند”.
    3- در حديث قدسي آمده است که: خداوند مي فرمايد؛ من همان طور که بنده ام فکر مي کند، مي باشم. زماني که مرا ياد کند، با او هستم. اگر او نام مرا ببرد، من، خودم او را ياد مي کنم. اگر او در جمعي مرا ياد کند، من اورا در جمعي بهتر از آن، ياد مي کنم. اگر او (انسان) به من به اندازه يک وجب دست نزديک شود، من به اندازه درازاي بازو به او نزديک تر مي شوم، اگر او به سمت من بيايد (راه رود)، به سوي او مي دوم.
    بنابراين، تفکر وتذکر، تمريني براي تمام افراد اهل حقيقت مي باشد. (تفکر و ذکر ياد خدا) انسان را خشنود کرده، نيروهاي پليد را شکست داده و از خود دور مي کند، معاش را افزايش داده، شخصيت ها را بالا برده، قلب ها را پاک کرده، خطاها را از بين مي برد و زبان را از دروغ، بدگويي، غيبت باز مي دارد.
    درخواست کمک با دعا و راز و نياز
    طبق گفته هاي غزالي، بيماري ايمان را افزايش مي دهد و انسان را به خدا نزديکتر مي کند. با دانستن اين موضوع، در قرآن به ما خطاب مي شود. يا ايها الذين آمنوا استعينوا بالصبر و الصلاه. ان الله مع الصابرين. “اي کساني که ايمان آورده ايد، با صبوري و دعا کمک بخواهيد، زيرا خداوند با کساني است که در صبر ثابت قدم هستند.”
    حضرت محمد(ص) زماني که بيماري را مي ديدند، دعاي ذيل را قرائت مي کردند:
    “اي خداي بزرگ سختي را برطرف کن، اين خالق بشر، بزرگترين درمان شما، شفا است. هيچ درماني جز از سوي شما نيست، علاجي که پشت آن هيچ بيماري نيست.”
    همچنين، دعاي زير را براي سلامتي بيان مي کردند:
    “اي خدايي که جسمم را مداوا مي کني قلبم را درمان کن و بينايي ام (بينش) را از هر بيماري دور ساز. (3 مرتبه تکرار شده است)
    آيا نماز (راز و نياز) کاري انجام مي دهد؟
    الف) و عن حديفه قال: کان رسول الله(ص) اذا حزبه امر فزع الي الصلاه.
    ترجمه: حديفه مي گويد: شيوه رسول خدا چون مشکلي براي او پيش مي آمد به نماز پناه مي برد و از آن استعانت مي جست.
    ب) و عن النبي(ص) قال: کانوا يعني الانبياء يفزعون اذا فزعوا الي الصلاه
    و از رسول خدا(ص) روايت شده که فرمود: پيامبران خدا چنان بودند که چون دچار نگراني مي شدند به نماز پناه مي بردند.
    دکتر “لاري دوسي” )larry Dossey( در کتابش با عنوان “کلمات شفا دهنده” اثرات شفاي نماز گزار را استناد کرده است. در اين کتاب نمونه اي از تحقيق توسط دکتر Byrd در بيمارستان دولتي سانفرانسيسکو در سال 1988، ذکر شده است و در آن 393 بيمار قلبي تحت معالجه شديد در بيش از 10 ماه قرار گرفتند و آنها را به دو گروه تقسيم کردند. بيماران گروه (الف) تا زماني که بيمارستان را ترک کنند، نماز مي خواندند. آنهايي که در گروه (ب) بودند نماز نمي خواندند. نتيجه خيلي جالب بود. آنهايي که نماز مي خواندند، زودتر بيمارستان را ترک کردند و ايست قلبي کمتري داشتند و تقريبا دو برابر کمتر دچار ناراحتي قلبي شديد شدند و تا 5/1 برابر کمتر به آنتي بيوتيک نياز پيدا کردند. تيم تحقيقي همچنين مشاهده کردند که راز و نيازي که با مراقبت هاي دوستانه و محبت آميز همراه شود، حتي بهتر تاثير مي گذارد. گزارش ها نشان مي دهد؛ افرادي که دچار گلودرد (آنژين) بودند و تحت مراقبت همسر قرار گرفتند و عشق و محبتي نيز بر آنها حاکم بود، تا 50 درصد در کاهش گلودرد آنها نسبت به افرادي که مجرد بودند يا طلاق گرفته بودند تفاوت حاصل شد.
    دعا و راز و نياز حتي زماني که خواب هستيم، تاثير مي گذارند. حضرت محمد(ص) به ما توصيه مي کنند که قبل از خوابيدن آياتي از قرآن (سوره اخلاص، فلق، ناس و آخرين بخش سوره بقره) را قرائت کنيم.
    تمرين ما
    در تمام اوقات فراغتم، فکر مي کنم، بويژه در حال رانندگي، و براي خودم، خانواده ام، دوستانم و بيماراني که نامشان را مي دانم دعا مي کنم و مي دانم که شفادهنده اصلي تنها خداست.
    زماني، مريض بدحالي را که تومور غدد فوق کليوي داشت و دچار شوک شده بود عيادت کردم. از او پرسيدم، مي خواهي چه کاري برايت انجام دهم، ايشان باتوجه به گفته هاي دکترها که احتمال خوب شدنش ضعيف است بدون نااميدي گفت دعا کنيد. من دستم را بر روي تومور قرار دادم و دعاي مربوط به پيامبران خدا را خواندم و آنجا را ترک کردم. روز بعد، زماني که به آنجا رفتم، با کمال تعجب ديدم که آن شخص برروي تختش نشسته و لبخند مي زند. ايشان گفت ديروز مجددا از بدن او عکسبرداري کردند، ولي هيچ اثري از غده در بدنش نديدند.
    
    
    
    دکتر سيد صمدآقاميري - دکتر رضا حبيبي - دکتر سهيلا صادقي - فاطمه رمضاني

   روزنامه رسالت، شماره 6126 به تاريخ 2/2/86، صفحه 19 (فرهنگي)

چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:تاثیر,دعا,بر,رفع,بیماری,اعتیاد, :: 8:46 :: نويسنده : دوستدار علم

            دانلود کتاب سریع ثروتمند شدن

 

  آنچه در این کتاب می آموزید :


- فرمولی 7 مرحله ای برای جذب فوری پول و ثروت به زندگی شما
- چگونه بر باورھای مخفی ای که پول و ثروت را از شما دور می کند غلبه کنید و آنھا را
برای ھمیشه حذف کنید
- چگونه از فرمول تضمین شده "جذب فوری ثروت" استفاده کنید تا ثروت و پول در
زندگی تان جاری شود
- سود مرکب، بزرگترین راز ثروتمندان که می تواند زندگی مالی شما در زمان کوتاھی
دگرگون کند
- چگونه می توانید تنھا با یک میلیون تومان سرمایه اولیه پس از بیست سال بیش از
120 میلیارد تومان سرمایه داشته باشید
- تفاوت ذھنیت ثروتمند و ذھنیت فقیر و تحلیل عقایدی که باعث ثروتمند شدن افراد می
شود
- دو شیوه منحصر به فرد برای درخواست افزایش حقوق که در ھر شرایطی جواب می
دھد
- درآمد غیر فعال، رازی که تنھا ثروتمندان پیشتاز با آن آشنایی دارند
- تکنیکی قدرتمند که ھمواره پول بیشتری را به زندگی تان وارد می کند

-29 روش ویژه و منحصر به فرد برای جذب فوری پول ثروت به زندگی

            فقط 2500 تومان


اگر ھر راھی رفته اید جواب نگرفته اید، این کتاب
تحولی بزرگ در زندگی مالی تان ایجاد خواهد کرد.

 

این کتاب برای اولین بار در فروشگاه iran60  با قیمت بسیار پایین ارائه می شود و تو دوست خوبم اولین کسی باشی که با خواندن دستورالعملهای آن ثروتمند مرفه بشی.

 

        لینک دانلود

تعبیر خواب استخوان


می دانیم که استخوان تشکیل دهنده اسکلت و قوام بدن آدمی و حتی حیوانات بر اسکلت است و لاجرم استخوان. معبران در مورد استخوان عقاید متفاوت دارند ولی غالبا آن را (مال) تعبیر کرده اند یعنی ثروتی که قوام زندگی شما بر آن است. به دارائی و اندوخته خویش متکی هستید و هر چه بیشتر باشد در خواب به صورت استخوان های محکم تر مجسم می شود. (نفایس الفنون) استخوان را (مال حرام) دانسته و ابن سیرین فقط مال شناخته لیکن مجموعا معاش آدمی در خواب به صورت استخوان ظاهر می شود. یافتن استخوان به دست آوردن مال است. بخصوص اگر گوشی به آن چسبیده باشد.

اگر سر سفره نشسته بودید و کسی قطعه استخوانی همراه با گوشت از ظرف خودش برداشت و در بشقاب شما نهاد خواب شما می گوید بوسیله کسی پولی به دست می آورید که تقریبا بدون زحمت و تلاش به چنگ شما می افتد. داشتن استخوان در جیب، تامین مالی است و اندازه آن به اندازه استخوان مربوط می شود. بزرگ باشد تامین بیشتر است و کوچک باشد تامین کمتر. دادن استخوان به دیگران گویای کمک و مساعدت است از سوی شما. اگر شما به کسی استخوان می دهید که گوشتی بر آن چسبیده کمک و مساعدت شما سبب می شود که آن شخص به سود و خیر و برکت برسد و چنان چه گیرنده استخوان در خواب ناشناس باشد عمل شما یک کار خیر عمومی است.

چنانچه در خواب دیدید استخوانی در راه افتاده و شما آن را با نوک پا زدید و دور انداختید موردی پیش می آید که منع خیر می کنید. نه سودی به شما می رسد و نه راضی می شوید که دیگران از آن بهره مند شوند. اگردر خواب ببینید که استخوانی چرب است به طوری که دست و انگشتان و آستین شما را آلوده کرد خواب شما می گوید از طریق غیر مجاز نفعی می برید که بعد ها و جدانتان احساس ناراحتی می کند و خودتان رااز انجام آن کار سرزنش می کنید. حالا اگر درخواب دیدید که استخوان شما شکسته در امر معاش شما خللی پیش می آید. اگر کاسب هستید به علتی که چندان مهم و زیاد نیست ضرر می کنید و اگر کارمند و حقوق بگیر هستید از حقوق شما کسر می شود ولی اگر دیدید که محل شکستگی را بسته و احتمالا گچ گرفته اید یا چوب نهاده و باند پانسمان کرده اید برای شما حادثه ای پیش می آید که صرفا مالی است و احتمال ضرر و زیان هست که چنانچه هشیاری به خرج دهید میتوانید یا آن را جبران کنید و یا از پذیرفتن زیان برهید. بستن استخوان دیگران نیکو کاری است که از جانب شما انجام می گیرد.

 

تعبیر خواب استحمام  


1ـ اگر شخصیجوان خواب ببیند حمام میکند ، نشانةآن است که به جنس مخالفیدل داده است

، و در هراس است که مبادا در اثر تبلیغات منفیدیگران نسبت به فرد مورد نظر عقیده اش تغییر یابد .

2ـ اگر زنیحامله خواب ببیند استحمام میکند ، دلالت بر آن دارد که سقط جنین خواهد کرد . و اگر مردیدر خواب خود را در حال استحمام و شستشو ببیند ، به این معناست که مورد بیوفاییخواهد شد . بعد از چنین خواب یهر نوع معامله ایباید با احتیاط و محافظه کاریانجام شود .

3ـ اگر همراه دیگران در خواب خود را مشغول شستشو و استحمام ببینید ، نشانة آن است که باید از دوستان شرور دوریکنید ، این خواب بدنامیو رسواییبه دنبال دارد .

4ـ اگر خواب ببینید با آبیگل آلود در حال استحمام هستید ، دلالت بر آن دارد که دشمنان در نزدیکیشما هستند .

5ـ اگر بیوه زنیخواب ببیند استحمام میکند ، نشانة آن است که از پیمانهایقبلیخود دست برداشته است و در انتظار شوهریدیگر است .

6ـ اگر دختران خواب ببینند در حال استحمام هستند ، باید از گرفتن دوست بپرهیزند .

7ـ استحمام با آب گرم معمولاً نشانة آن است که وقایع بدیدر انتظار شماست .

8ـ استحمام با آب سرد و پاکیزه نشانة آن است که در مدتیطولانیسلامت خواهید بود . و با شادمانیزندگیخواهید کرد .

9ـ آب تنیو شستشو در آب دریا ، نشانة آن است که بعد از کسب دانش ، شغلیمورد علاقه به دست خواهید آور

تعبیر خواب اسباب سفر


لوک اویتنهاو میگوید :

دیدن : از دست دادن شغل شما را تهدید میکند
سفر کردن با بار بسیارزیاد : غم و غصه و یا خرج بیهوده

 اگر خواب ببینید فردیاز اسارتگاه آزاد میشوید ، علامت آن است که سرانجام از شر بدبختیو نومیدیخود را آزاد خواهید ساخت .

تعبیر خواب اسارتگاه


1ـ دیدن اسارتگاه در خواب ، علامت آن است که به بدبختیدجار خواهید شد .

2ـ  اگر خواب ببینید فردیاز اسارتگاه آزاد میشوید ، علامت آن است که سرانجام از شر بدبختیو نومیدیخود را آزاد خواهید ساخت .

 

 

 

تعبیر خواب ازدواج -تاهل


لوک اویتنهاو میگوید :

ازدواج -عروسی: رسیدن به هدف
ازدواج کردن : سود ، خوشبختی، در برخیموارد میتواند به معنایاختلافات نیز باشد
اگر خواب ببینید با فردیخارجیازدواج میکنید ، نشانة آن است که با دیگران به دعوا ومشاجره خواهید پرداخت .

دیدن شوهر : امیدهایواهی
دیدن زن : در آمد خوب و پشت سرگذاشتن یک موقعیت مشکل به خیر و خوشی

1ـ اگر دختریخواب ببیند با پیرمردیازدواج میکند ، علامت آن است که با مشکلات فراوانیروبرو خواهد شد . اما اگر خواب ببیند در هنگام جشن ازدواح مردیبا لباس سیاه از مقابلش میگذرد و نگاه ملامت آمیزیبه او میکند نشانة آن است که سردی بیتقاوتییکیاز دوستان او را ناامید میسازد .

2ـ دیدن مراسم ازدواج دیگران در خواب با میهمانانیشادمان که لباسهاییزیبا بر تن کرده اند ، علامت آن است که از زندگیلذتهاییعالیخواهید برد . اما اگرمیهمانان لباسهاییسیاه بر تن کرده باشند ، علامت آن است که در آینده به سوگ کسیخواهید نشست .

3ـ اگر خواب ببینید با کسیپیمان ازدواج میبندید ، نشانة آن است که خبرهاییناگوار خواهید شنید .

4ـ اگر خواب ببینید در جشن ازدواج کسیشرکت کرده اید ، نشانة آن است که امور شغلیبه طرز باور نکردنیامید بخش خواهد شد . و از فکر کردن به افراد مورد علاقةخود لذت زیادیخواهید برد .

5ـ اگر خواب ببینید در جشن ازدواح واقعه ایناگوار رخ میدهد ، علت آن است که به بیماریمبتلا خواهید شد . یا از مرگ یکیاز اعضایخانوادة خود رنج خواهید کشید .

6ـ اگر دختریخواب ببیند عروس شده است اما هیچ احساس خوشحالینمیکند ، علامت آن است که در زندگیبه نومیدیدچار خواهد شد ، و در امور عاطفیشکست خواهد خورد .

 

خاصیت سوره شمس+ محبوبیت در قلوب مردان

(يك خانمي ایمیل زد و گفت 3850000 تومان داده به فلان استاد دكتراي علوم ماواريي و احضارات، اسمش مستعاره كلاهبردار كه قرار بوده پسري رو به اين خانم برسونه! آخرش هم هيچي به هيچي! عزيزان اين پول هارو چرا نمي رويد هديه كنيد به همان عشقتان؟ كه خيلي تأثيرات نيكوتري داشت!) در اين جا باز با دقت و تمركز بهتري در اين باره خلاصه و مفيد نظرم را مي دهم. ببينيد بزرگواران، ما نبايد همه چيز را از دعا بخواهيم و به عهده دعا واگذاريم، بلكه دعا در كنار تلاش هاي ما معني و نتيجه بهتري مي دهد. بنده يك قطع نخاعي دين دار و معتقد سراغ دارم كه بدون هيچ توان حركت دادن دست و پا و بدنش توانست مدرك دكتري بگيرد! كتاب را همسرش جلويش باز نگاه مي داشت و ورق مي زد.

هر شب سوره شمس بخوانيد خاصيت محبوبيت در قلوب  مردان را دارد و مهمتر از همه:

فعاليت در عرصه هاي اجتماعي بشردوستانه با نهادهاي مردم نهاد خيريه نسخه بي بديلي است. آري فعاليت هاي اجتماعي چه شغلي و چه خيريه باعث مي شود تا بيشتر ديده شويد و بيشتر هم پسنديده شويد و از محدود شدن به چهارتا فاميل و آشنا خارج مي گرديد. با نيت خير كار كنيد كه خداوند به چنين بنده اي عنايت دائم خواهد داشت و خداوند به فرشتگان خواهد گفت كه او را بنگريد و بر او سجده كنيد و او را تسبيح كنيد. به نظر بنده از نظر علوم جديد نيز اين مسأله قابل قبول است زيرا كه آقايان ديگري كه در همين راستا فعاليت دارند، براي انتخاب يار و همراه دائم زندگيشان به دنبال كسي مي گردند كه هم فكر، هم عقيده و همكار(كه مي شود هم ايدئولوژيكي) آن ها باشد و در تصميم گيري شان حتما محاسبه خواهيد شد. روزي خانمي بیان داشته اند که بختم بسته شده است بنده هم همين ها را گفتم انجام دهد، ايشان روانشناس بود و خودانگيخته با ابتكاري به كمپ هاي ترك اعتياد رفت و رايگان مشاوره مي داد. بنا به نوشته اش يك جوان مؤدب و ثروتمند كه براي درمان آن جا بود متوجه شرافت اين انسان شد و پيشنهاد ازدواج داد. قانون جذب هم همين را مي گويد خوب خوب را جذب مي كند.

چه خوب است شما هم دست به ابتكار بزنيد و سرمنشأ نيكوكاري و كارپرداز و كارگزار گروه هاي خيريه شويد. خود نيز مايلم يك هيأت دليكيشن (نمايندگي) تشكيل دهم و به ديدار خانواده هايي برويم كه عزيزي از آن ها خودكشي كرده است پيام تسليت بدهيم اين كار با هدف جلوگيري از افسردگي منجر به خودكشي بازمانده قربانيان مي باشد و يا به منزل رهاشدگان از بيماري اعتياد برويم و به نمايندگي از جامعه به ايشان تبريك بگوييم و هم عيادت است و ثواب دارد و هم او به اين فكر خواهد رفت كه اين ها آمده اند و حتما كار بزرگي كرده ام و درمانم مهم بوده و از اين به بعد بيشتر مراقب سلامتي اش باشد. اميدوارم ابتكارات بشردوستانه شما عزيزان نيز روزي تبديل به نهادهاي جهاني و مجموعه هاي موفق با اهداف بزرگ گردد. عرض ديگه اي ندارم موفق باشيد.

نویسنده ی مقاله حسین ربیعی    انتشار با نام و یا بی نام آزاد است. از انتشاردهندگان متشکرم

دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:خاصیت,سوره,شمس,محبوبیت,در,قلوب,مردان, :: 13:53 :: نويسنده : دوستدار علم

فضیلت خواندن سوره ياسين و سوره واقعه

 

نسخه موفقيت

تشريف آوردن شما به اين وبلاگ تصادفي نبوده است و به نظر بنده قرار بوده است كه مطالب خاصي به دانش شما افزون شود. امروز تنها مطلبي كه بطور خلاصه بايد خدمت شما عرض كنم اين است كه هر شب سوره واقعه را بخوانيد و هر روز صبح اول وقت سوره ياسين بخوانيد زيرا كه موكلين (فرشتگان) قدرتمندي دارد و شما را از نيروهاي شيطاني و شرّاني محافظت مي كنند و مي توانيد انرژي مثبت بيشتري از محيط پيراموني خود دريافت كنيد. در شبانه روز چهار قل (براي جلوگيري از چشم و حسد شياطين انس و جلوگيري از شر شياطين جن) و آيه الكرسي را بخوانيد.  كه اين خود يك نسخه موفقيت است. 

ادامه مطالب برگرفته از کتاب کلیات اسرار و رازهای موفقیت

چگونه ختم ياسين را انجام دهيم؟

سوره ياسين را مي توان به طريق ها و روش هاي زير ختم كرد. يكي از قويترين كارهايي كه شما مي توانيد براي رسيدن به حوائج مشروعه خود از آن استفاده كنيد و قدرت خداوند را بنگريد كه چگونه درهاي رحمتش را براي شما مي گشايد.

ختم 1-

روز جمعه با وضو و لباس سفيد رو به قبله بنشينيد و عودي را بسوزانيد زيرا ملائك از بوي خوش شادمان مي شوند، در حالتي كه كسي اطراف شما نباشد و شما در حالت خلسه (خود هيپنوتيزمي) قرار بگيريد و تمام افكار روزانه خود را به كنار بگذاريد و با جامه اي ترجيحا سفيد و بوي خوش عطر بدهيد. رو به قبله بنشينيد و طبق دستور زير بدون كم و كاست عمل كنيد.

شما از اين طريق با موكلين (فرشتگان) سوره ي ياسين ارتباط برقرار مي كنيد و آن ها نزد شما صف زده حاضر مي شوند و مطيع اوامر شما خواهند شد. مراقب باشيد كه شيطان به هر نحوي مي خواهد شما را از حالت تمركز بيرون آورد و دست اندازي كند، لذا سعي كنيد كسي مزاحم شما نشود. يكي از كارهايي كه شيطان در اين حالت انجام مي دهد اين است كه تلفن شما زنگ مي زند تا شما ارتباط خود را قطع كنيد، لذا تمام اسبابي كه باعث مي شود كسي مزاحم شما شود را از خود دور كنيد.

1. رو به قبله بنشينيد در آرامش كامل .

2. 100 مرتبه صلوات بفرستيد و سعي كنيد نور الهي شما را فرا گيرد .

3. شروع به تلاوت سوره ياسين كنيد و حاجت خود را سه نوبت از خدا بخواهيد. 

الف) يكي بعد از (امام مبين) آخر آيه ي 12 در اين جا حضور ملائك را با مورمور شدن بدنتان احساس مي كنيد. لحظه اي است بسيار حساس و به شما حالتي عجيب دست خواهد داد. حاجت خود را عنوان كنيد.

ب) شروع شروع به تلاوت بقيه ي ايات كنيد تا به (فلك يسبحون) آخر ايه 40 برسيد. مجددا حاجت خود را از خداوند بخواهيد.

ج) شروع به تلاوت بقيه آيات كنيد تا به (سلم قولا من رب رحيم) آخر آيه 58 برسيد، 34 مرتبه بدون كم و كاست تكرار كنيد:(سلام قولا من رب رحيم) و سپس حاجت خود را از خداوند بخواهيد. در عدد 34 اسراري نهفته است: دقت كنيد دقيقا 34 مرتبه آن را تكرار كنيد.

د) شروع به تلاوت آيات باقيمانده تا آخر سوره بكنيد و چون از سوره فارع شديد بگوييد:

سبحانَ المفرِّجِ عن كل محزون

سبحان المخَلِّصِ عن كلّ مَسجون

سبحانَ المنفِّسِ عن كلِّ مديون

سبجان العالم عن كل مكنون

سبحان من جعل خزائنهُ بين الكاف و النّون

سبحان من إذا أرادَ شيئا أن يقولَ لهُ كن فَيَكون

فسبحان الذي بِيَدِهِ ملكوتُ كُلُّ شَئ و اليه تُرجَعون

سپس بگوييد:

اللهم افتح لي ابواب رحمتك و ابواب خزائنك بحق

سوره يس و تَفَضُلِكِ و كرَمِك يا ارَحَمَ الرّاحِمين 

سپس دقيقا 101 بار بگوييد:

يا مُفَرِّجَ الهَمِّ فَرِّج     (مراقب تلفظ درست اعرابش باشيد).

و قدرت خداوند را بنگريد.

ختم 2-

برگرفته از كتاب كليات اسرار و رازهاي موفقيت

خداوند حس و حال عبادت را بايد به شما عطا فرمايد تا شما از درگاهش چيزي بخواهيد. به كساني كه مشكل حادي داشته اند توصيه كرده ام كه يك دوره چهل روزه ياسين بگيرند. يعني 40 روز پشت سر هم بدون وقفه سر ساعت خاصي شروع به خواندن ياسين نمايند، يادتان باشد ممكن است در روز هفتم ختم، شما به حاجات خود برسيد، مبادا بعضي از آن ها به دست نااهلان بيفتد و با آن كارهاي خلافي انجام دهند. بايستي بعضي از مسائل از دست نامحرم اين اسرار به دور باشد.

در  اين جا از شما مي خواهم به تعداد مشخصي آن ها را بخوانيد. بدانيد كه در تعداد آن ها اسراري نهفته است كه مطابق عدد ابجدي خودشان مي باشد. دقيقا مثالي براي شما مي آورم. اگر يكي از دانه هاي كليد شما كم باشد يا زياد باشد، قفل در شما باز نخواهد شد. اين مطلب در اين جا نيز صدق مي كند، سعي كنيد به دقت طبق اعدادشان آن ها را بخوانيد.

1- جهت آمرزش و شفاعت 142 بار بگوييد: {يس} (يس/1)

2- جهت زيادي نعمت هر روز 100 بار بگوييد {وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ} (يس/2)

3- به ديوانه يا مصروع 131 بار بدميد: {إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ} (يس/3)

4- جهت دوستي با خداي تعالي بعد از نماز صبح 100 بار بگوييد: {عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ} (يس/4)

5- جهت خوف از دشمن بخوانيد و همراه خود داشته باشيد:{لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ } (يس/6)

6- جهت تسخير اين آيه را نقش انگشتر كنيد {إِنَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلًا فَهِيَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ} (يس/8)

7- جهت دفع شر دشمنان و ديده نشدن توسط دشمن بخوانيد: {وَجَعَلْنَا مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ} (يس/9)- در زمان جنگ با عراق، بعضي از افراد صالح رزمنده اين آيه را با حضور قلب مي خواندند و عمليات برون مرزي (يعني داخل كشور عراق) خود را پيش چشمان دشمنان انجام مي دادند. به اذن خداوند در نظر عراقي ها ديده نمي شدند اين كار بارها براي آن هايي كه ايمان داشته اند، تجربه شده است.

8- جهت عزت در نظر امرا و ملوك اين آيه را با مشك و زعفران بنويسيد (با رعايت قواعد ذكر شده در آداب دعانويسي مثل رعايت ساعت سعد و روزي كه قمر در عقرب نباشد و شب ننويسيد و الي آخر)  همراه خود داشته باشيد، هر جا كه برويد به شما احترام خواهند گذاشت:{ إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ} (يس/12)

9- دختران جوان جهت گشايش بخت خود اين آيه را با زعفران بر روي كاغذ سفيد بدون خط بنويسند (با رعايت قواعد ذكر شده در آداب دعانويسي مثل رعايت ساعت سعد و روزي كه قمر در عقرب نباشد و شب ننويسيد و الي آخر)  و با گلاب آن را بشويند و بخورند:{وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءهَا الْمُرْسَلُونَ} (يس/13)

10- جهت پسر شدن زني كه حامله نشود آيه ي 20 را با مشك و زعفران
(با رعايت قواعد ذكر شده در آداب دعانويسي مثل رعايت ساعت سعد و روزي كه قمر در عقرب نباشد و شب ننويسيد و الي آخر) نوشته با خود نگاه دارد.

11- جهت بي خوابي اطفال آيه 29 را (با رعايت قواعد ذكر شده در آداب دعانويسي مثل رعايت ساعت سعد و روزي كه قمر در عقرب نباشد و شب ننويسيد و الي آخر) بنويسيد و با خود داشته باشيد.

12- جهت جن زده آيه ي 32 را (با رعايت قواعد ذكر شده در آداب دعانويسي مثل رعايت ساعت سعد و روزي كه قمر در عقرب نباشد و شب ننويسيد و الي آخر) بنويسيد و با خود داشته باشيد.

13- جهت ديدن پيغمبر(ص) در خواب آيه 42 را سه شب هر شب 30 بار بخوانيد.

14- هر كه آيه ي 46 را ورد زبان خود كند، هرگز محتاج نشود.

15- جهت كشف اسرار عجيبه آيه ي 50 را بخواند و مداومت نمايد.

16- هر كه آيه ي 56 را با خود داشته باشد محتاج و به ظالم گرفتار نشود.

17- هر كه آيه ي 57 را با خود داشته باشد در عمر و مال او بركت آيد.

18- جهت برآمدن حوائج آيه ي 83 را مداومت نمايد.

مطالب فوق از زاد المعاد مجلسي است، خواص ياسين و عظمت آن بيش از اين مطالب است. امام صادق ع فرمودند: ياسين قلب قرآن است خواندن آن موجب رزق و دخول به بهشت و حفظ از هر آفتي مي باشد. همچنين اين سوره بهترين هديه براي اموات مي باشد. بقيه مطالب سوره يس را تا آخر اين هفته تكميل خواهم كرد باز هم سربزنيد به وبلاگ . متشكرم

__________________________________

بعد از چند ماه شما چه بخواهي و چه نخواهي به سوي موفقيت بيشتري هدايت مي شويد و حتي ممكن است يك تغييري رخ دهد كه خوشايند شما نباشد اما بعد متوجه خواهيد شد كه لازم بوده است از يك مسير خاصي عبور مي كرديد. حتي اگر بعد از يك سال به دستاوردهاي خوبي برسيد ارزش دارد كه اين ختم را انجام دهيد. زيرا شخصا سابقا اين را تجربه كرده بودم و ترديدي در تاثيرگزاري آن ندارم و چه خوب است كه شما هم انجام بفرماييد. در فرصت بعد همين پست را با مطالب بيشتري كه شرح خواص اين دو سوره است پر خواهم نمود. هر روز خواندن چهار قل و يك بار آيه الكرسي هم كه فراموش نشود. دختر خانم ها هر شب قبل از خواب سوره شمس بخوانند براي زيبايي صورت و ازدواج.

دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:فضیلت,خواندن,سوره,ياسين,سوره,واقعه, :: 13:49 :: نويسنده : دوستدار علم

فضیلت و خاصیت نماز شب

اگر خواندن 11 رکعت نماز شب برای شما مشکل است، در مفاتیح بیان شده است که یک رکعت نماز وتر بخواند یک حمد و 7 توحید و در قنوت اسم چهل نفر را ببرد و برای شان طلب آمرزش کند. این نماز معادل 11 رکعت ثواب دارد و قبول می گردد.  می شود از اسامی خانواده شروع کنید زیرا الاقربون اولی بالمعروف از پدرو مادر و خواهر و برادر شروع کنید یک تکه کاغذ به اندازه ی کف دست که اسامی بر روی آن نوشته شده باشد کمک می کند که اسامی را در یک دقیقه بخوانید و نیازی به یادآوری نیست خوب است هر چند مدت در بخشی از اسامی تغییر و جایگزینی هایی را انجام دهید یک پیشنهاد دارم خدمت شما  و البته یک کار فوق العاده اخلاقی ست و مقامات عالیه برای شما به بار خواهد آورد در پایان یک یا چند دشمن و بدخواهی که دارید نیز یاد کنید برای آنها طلب آمرزش و هدایت نمایید که در ترفیع درجات شما اثری عظیم دارد. یکی از ایده آفرین هایی که منجر به این وبلاگ شد همین دعای عملی در نماز شب برای دیگران بود که مرا آماده کرد.

 

 فوايد نماز شب

1) باعث خشنودي خدا و دوستي ملائكه است.
2) باعث مباهات خداوند بر فرشتگان است.
3) باعث درخشش براي اهل آسمان همانند ستارگان است.
4) باعث روشني دل است.
5) باعث استجابت سريع دعا است.
6) باعث پزيرش توبه و پاك شدن از گناهان از جانب حضرت حق است.
7) باعث كفاره گناهان است.
8) باعث زيبايي صورت و شادابي چهره و نوراني شدن آن در طول روز است.
9) باعث سلامتي و تندرستي و رفع انواع بيماريهاي جسمي و روحي است.
10) باعث از بين رفتن غم و اندوه و تقويت نور چشم است.
11) باعث تمسك يافتن به اخلاق انبياء و اولياي خداوند است.
12) باعث انجام دادن سنّت پيامبران و صالحان است.
13) باعث تابش نور خدا به او مي‌شود.
14) باعث مهر و محبت و محبوب القلوب شدن بين مردم است.
15) باعث افزايش عمر است.
16) باعث جلب رزق و روزي فراوان و اداي قرض است.
17) باعث نوعي صدقه است.
18) باعث نوشته شدن چهار ثواب بزرگ براي خود است.
19) خداوند نه صف از ملائكه پشت سر نمازگزار قرار مي‌دهد.
20) كليد رفتن به بهشت و جواز عبور از پل صراط است.
21) زينت آخرت و نور مؤمن در آخرت است.
22) نماز شب همچون سايباني در روز قيامت است بر سرش.
23) نماز شب لباس بدن نمازگزار است در روز قيامت درحاليكه همه عريانند.
24) نماز شب در روز قيامت همچون نوري در برابرش است و چشم نمازگزار نماز شب در روز قيامت شادمان است.
25) نماز شب ميان شخص نمازگزار و آتش جهنم همچون حائلي فاصله مي‌گذارد.
26) ميزان اعمال خوب نمازگزار در روز قيامت سنگين است.
27) نماز شب همچون تاجي در روز قيامت است بر سرش.
28) چراغي است براي تاريكي قبر و برطرف كننده وحشت تاريكي قبر است.
29) نماز شب همچون مشعلي نوراني است در تاريكي قبر
30) نماز شب، نمازگزار را از عذاب قبر ايمن مي‌كند و برات آزادي از آتش جهنم است.

دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:فضیلت,خاصیت,نماز,شب, :: 13:48 :: نويسنده : دوستدار علم

كاملترين نسخه شفاي بيماران از طرف خداوند

 
آب نيسان

 

حاجتمندان گرامي توجه كنيد! وارد ماه نيسان شديم كه از 23 فروردين تا 23 ارديبهشت است. جهت شفاي بيماري هايي كه سالها به دكتر مراجعه كرده ايد و نتيجه نگرفته ايد اين فرصت را از دست ندهيد. مي توانيد سيني در حياط بگذاريد كه هر وقت باران آمد آن را جمع كنيد. راه بهتر اين است كه سفره يك بار مصرف را با چسب پهن به دو ديوار بزنيد مساحت بيشتري بتواند آب را جمع كند. در دين ما اسلام، براي بيماران اين نسخه شفابخش از طرف خداوند مي باشد و از پيامبر به ما رسيده است و جناب جبرئيل عليه السلام دستورات را آوردند و سند اين حديث به استثناي يك نفر قوي است. باز هم عرض مي كنم اب نيسان را از همين امروز شروع به جمع كردن كنيد. ما در منزل مان سيني هاي كوچك بود، كوشه هاي سفره يك بار مصرف را به ديوار زده ام.

انجام دعاهاي آن هم در موضوعات وب قرار دارد. باز اينجا نقل مي كنم. روزى جمعى از اصحاب نشسته بودند حضرت رسالت پناه‏ صلى الله علیه وآله و سلم داخل شد و بر ایشان سلام فرمود و ایشان جواب سلام گفتند پس حضرت صلی الله علیه و آله فرمود که مى‏خواهید دوائى را که جبرئیل به من یاد داده تا محتاج به دواى اطبّا نباشم، به شما یاد دهم؟
 
پس حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و سلمان و دیگران سؤال نمودند که آن دوا چیست؟
 
حضرت رسول‏ صلى الله علیه وآله و سلم به حضرت امیرالمؤمنین ‏علیه السلام خطاب نمود و فرمود که در ماه نیسان رومى آب باران مى ‏گیرى و
 
هفتاد مرتبه سوره «فاتحة الکتاب» و
هفتاد مرتبه «آیةالکرسى» و
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ» و
هفتاد مرتبه سوره «سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلى‏» و
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» وَ
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ» و
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ هُوَاللَّهُ اَحَدٌ» و
هفتاد مرتبه «لااِلهَ اِلاَّ اللَّهُ» و
هفتاد مرتبه «اللَّهُ اَکْبَرُ» و
هفتاد مرتبه «اَللّهُمَّ صَلّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ» و
هفتاد مرتبه «سُبْحانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ للَّهِ‏ِ وَلا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ اَکْبَرُ» بر آن می‌خوانی وهفت روز (در برخی از روایات چهل روز آمده) در بامداد و شامگاه از آن آب مى‏آشامى.
 
حقّ تعالى بر شما از آسمان آبى براى آنکه پاک گرداند شما را به آن و ببرد از شما وسوسه شیطان را و دلهاى شما را محکم گرداند و ثابت گرداند
 
به حقّ آن خداوندى که مرا براستى بر خلق مبعوث گردانیده است سوگند یاد مى‏کنم که جبرئیل گفت که حق تعالى بردارد از کسى‏که این آب را مى‏آشامد هر دردى را که در بدنش باشد و او را عافیت بخشد؛ و درد‌ها را از بدن او و استخوانهاى او بیرون کند و اگر در لوح دردى براى او مقدّر شده باشد محو نماید.
 
و به حق پروردگارى که مرا به حقّ فرستاده اگر فرزند نداشته باشد و فرزند خواهد آب نیسان را به آن نیّت بیاشامد او را فرزند روزى گردد و اگر زن عقیم باشد وفرزند نیاورد واز این آب با نیّت بیاشامد فرزند از او بوجود آید و اگر مرد و زن پسر خواهند یا دختر از آن آب بیاشامند مقصودایشان به‏عمل آید چنانچه‏حق‏تعالى مى‏فرماید: یَهَبُ لِمَنْ یَشآءُ اِناثاً وَیَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ الذُّکُورَ اَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْراناً وَاِناثاً وَیَجْعَلُ مَنْ یَشآءُ عَقیماً یعنى حق تعالى مى‏بخشد هر که را خواهد دختران و هر که را خواهد پسران یا جُفت مى‏گرداند براى ایشان پسران و دختران یعنى هر دو را به ایشان عطا مى‏کند و هر که را خواهد عقیم و بى‏فرزند گرداند.
 
پس حضرت فرمود که اگر کسى سردرد داشته باشد و از این آب بیاشامد صُداع و سر درد او به قدرت الهى ساکن گردد و اگر درد چشم داشته باشد و در چشمهاى خود قطره‏اى از این آب بچکاند و بیاشامد و چشمهاى خود را از آن آب بشوید به اذن خداى تعالى شفا یابد و آشامیدن از آن آب بُن دندان‌ها را محکم گرداند و دهان را خوشبو کند و لعاب بُن دندان‌ها را کم کُند و بلغم را کم کُند و تُخَمه و اِمْتِلا به سبب خوردن طعام و آشامیدن آب به هم نرساند و از بادهاى قولنج و غیر آن متأذّى نگردد و درد پشت و درد شکم بهم نرساند و از زُکام آزار نکشد و درد دندان بهم نرساند و درد معده و کرم معده را زایل گرداند و محتاج به حجامت نگردد و از مرض بواسیر و خارش بدن و آبله و دیوانگى و خُوره و پیسى و رُعاف و قَىّ نجات یابد و کور و لال و کر و زمینگیر نشود و آب سیاه در دیده‏اش نزول نکند و دردى که موجب افطار روزه و نقصان نماز او باشد او را عارض نگردد و از وسوسه‏هاى جنّیان و شیاطین متأذّى نگردد.
 
هر که از این آب بیاشامد و به جمیع دردهائى که در مردم مى‏باشد مبتلا باشد موجب شفا از جمیع آن‌ها گردد پس جبرئیل گفت به حقّ خداوندى که تو را به راستى فرستاده هر که این آیات را بر این آب بخواند و بیاشامد حقّ تعالى دلش را مملوّ گرداند از نور و روشنى و الهام خود را در دل او وارد سازد
 
پس حضرت رسول‏صلى الله علیه وآله و سلم فرمود که جبرئیل گفت هر که از این آب بیاشامد و به جمیع دردهائى که در مردم مى‏باشد مبتلا باشد موجب شفا از جمیع آن‌ها گردد پس جبرئیل گفت به حقّ خداوندى که تو را به راستى فرستاده هر که این آیات را بر این آب بخواند و بیاشامد حقّ تعالى دلش را مملوّ گرداند از نور و روشنى و الهام خود را در دل او وارد سازد و حکمت بر زبان او جارى گرداند و پر کند دل او را از فهم و بینائى و به او عطا کند از کرامت‌ها آنچه به احدى از عالمیان عطا نکرده باشد و هزار مغفرت و هزار رحمت بر او بفرستد و غش و خیانت و غیبت و حسد و بَغْى و کبر و بخل و حرص و غضب را از دل او بردارد و از عداوت و دشمنى مردم و بدگوئى ایشان نجات یابد و موجب شفاء جمیع امراض او گردد.
 
واگر در زندان باشد و از آن آب بیاشامد از حبس نجات یابد و سردى بر طَبع او غالب نگردد و آب باران مطلقاً مبارک است و منفعت دارد خواه در نیسان ببارد و خواه در غیر آن چنانچه در حدیث معتبر از حضرت امیرالمؤمنین‏علیه السلام منقول است که بیاشامید آب آسمان را که پاک کننده بدن شما است و درد‌ها را دفع مى‏کند چنانچه حق تعالى مى‏فرماید: وَیُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّمآءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَیُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَلِیَرْبِطَ عَلى‏ قُلُوبِکُمْ وَیُثَبِّتَ بِهِ الأقْدامَ یعنى مى‏فرستد حقّ تعالى بر شما از آسمان آبى براى آنکه پاک گرداند شما را به آن و ببرد از شما وسوسه شیطان را و دلهاى شما را محکم گرداند و ثابت گرداند به آن قدمهاى شما را و در عمل نیسان بهتر آن است که اگر جمعى خوانند هر یک مجموع آن سوره‏‌ها و اذکار را هفتاد مرتبه بخوانند و از براى آن‌ها که مى‏خوانند فایده  ‏اش عظیم‌تر و ثوابش بیشتر است.

دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:كاملترين,نسخه,شفاي,بيماران,طرف,خداوند, :: 13:43 :: نويسنده : دوستدار علم
بررسی عوامل خواستگاری

 چرا خواستگاران عقب نشینی می کنند؟ اين مشكل از دو قسمت جداگانه است. يكي عوامل فيزيكي و ديگري عوامل متافيزيكي. هر كدام هم به تنهايي مي تواند باعث شود كه طرف هاي شما براي قدم هاي بعدي ازدواج پاپيش نگذارند.

1- عوامل فيزيكي : مثلا عوامل فيزيكي مي تواند از قبيل عدم رسيدگي به ظاهر و يا گذاشتن شرايط سخت گيرانه براي پسر است كه وقتي از پيش شما مي روند كمي فكر كرده و اشكالاتي ذهن آن ها را چنان مشغول مي كند و مشكلات ازدواج با شما را آنقدر بزرگ مي بينند كه ديگر براي مراحل بعدي پيگيري نمي كنند. رسيدگي به ظاهر و زيباكردن خود در حد شرعي و عرف خوب است و البته سركار رفتن هم براي تقويت حضور فيزيكي در جامعه و براي بيشتر ديده شدن و بيشتر پسنديده شدن نيز يك راهكار فوق العاده خردمندانه است. (حتي فعاليت هاي بشر دوستانه.)


2- اما عوامل متافزيكي هم مثل نفوذ شياطين به مغز مرد است كه جهت تخريب آشنايي مي باشد. شياطين از بهم زدن ازدواج بين انسان ها لذت عجيبي ميبرند، مراحل 28 روزه را مي توانيد انجام دهيد اما باز بعضي از دختر خانم ها هستند كه بعد از مراحل هنوز حدود يك سال است كه ازدواج نكرده اند اما  چه كنيم كه حتما بخت ما باز شود. خب حتما در اينترنت زياد سرچ كرده ايد و هنوز نتيجه نگرفته ايد، حتما خسته شده ايد و وقتي هم كه يك ذكر به شما پيشنهاد شود يا يك ختم فرقي نميكند، شما ديگر رغبت به انجام آن  نداشته باشيد زيرا آنقدر جواب نگرفته ايد كه نااميد شده ايد و نسبت به اثر گذاري اين دعاها مأيوس شده ايد. بله تقريبا همه همينطور هستند و همه دختران به تكاپو افتاده اند كه خلاصه به هر طريقي با دعا نويسان آشنا شوند شماره بگيرند و تماس و حتي ملاقات بگيرند كه به آرزوي هر جوان يعني ازدواج ، دست يابند.

برخي مراجعات به دعانويسان به دليل انجام علوم غريبه از راه هاي شيطاني باعث ميشود كه براي دختر سنگيني ايجاد شود. برخي زنان و یا خواستگاران سابق يا حسودان فاميل كه  دست به سحر مي زنند و در كار و امر ازدواج يك دختر ايجاد اختلال مي كنند. اما سوال اين كه يك دختر چه كند كه از مسائل متافيزيكي و شياطين ضربه نخورد و بتواند با حل مشكلات فيزيكي ظاهري به اساني و شيريني ازدواج كند؟ آيا اگر شر شياطين را كم كند، خواستگاران زياد خواهند ؟ و در آخر اينكه خواستگار خوب چه؟ كسي كه جوان شايسته، خوش سيما، خوش آخلاق و با وضع مالي خوب باشد چگونه به خواستگاري من بيايد؟

آري. تلاش مي خواهد و صبر.

در آخر يك پيشنهاد هم دارم. انجام يك نذر قوي و خداپسندانه مي تواند راهگشا باشد. ببينيد يك پسر ايده آل را خداوند خيلي دوست دارد. همچنين يك دختر خوب را. در نظر بگيريد كه خداوند بخواهد به آن پسر خوب يك همسر خوب راهنمايي كند خب آن دختر چه ويژگي مهمي بايد داشته باشد؟ بله قصد و نيتش خدمتگذاري به مردش باشد و مراقب او باشد. هميشه به او احترام بگذارد. پيشنهاد و نظرم اين است كه نذر كنيد: خدايا اگر حاجت من را بدهي، من نذر مي كنم كه خدمتگذار همسرم باشم هيچ گاه به او بي احترامي نكنم حتي اگر او عصباني شود من هميشه او را تعظيم و تكريم مي كنم. اگر واقعا چنين نيتي داشته باشيد خداوند هر پسري را كه خيلي دوست داشته باشد به طرف شما مي فرستد زيرا مي خواهد كه او هميشه محترم و با عزت زندگي كند. برخي دختران كلان شهرها كه رفتار مشمئز كننده ارائه مي دهند و آقاي بيچاره از سر كار كه خسته مي آيد به او رسيدگي نمي كنند، دوست دارند كه شوهرشان در ماشين را برايشان باز كنند يا و اگر اين كار را نكند نق ميزنند كه تو منو دوست نداري ببين فلاني رو ببين اينو ببين اونو ببين همش ببين ببين! بايد عرض كنم كه هر چه به شوهر شخصيت بدهيد او اين احترام را از شما دريافت مي كند و با قدرت روحي و رواني بيشتري در اجتماع ظاهر مي شود.

البته بنده به آقايون هم پيشنهاد مشابهي ميدهم كه عهد كنيد و نذر كنيد: خدايا اگر حاجت من را دادي هميشه به همسرم احترام مي گذارم و دل همسرم را هرگز نمي شكنم و واحب است روزي يك بار به او بگويم دوستت دارم با يك بوسه محبت آميز كه ارادت در آن حس شود. از بسياري اختلافات هم مي توان پيشگيري كرد كه اگر هر دو به كارگاه ها (كلاس) و كارگروه هاي (لژيون يا نشست) مهارت هاي عملي زندگي بروند مي توانند از بوجود آمدن تعدادي مشكلات بكاهند و درست تر باهم رفتار كنند. خداوند پسر يا دختري كه به همسرش صميمانه از جان و دل خدمت مي كند بيشتر از برخي مذهبي هايي كه بداخلاق هستند دوست دارد. زيرا مذهب آمد كه ما را خوش اخلاق كند و پيامبر گفت كه من آمده ام كه مكارم اخلاق را تمام كنم. يعني اين نماز و روزه و حج و زكات و آئين هاي مذهبي هدفشان اين است كه آدم خوبي بشويم و خوش اخلاق گرديم. اما برخي فقط آئين هاي يك دين را انجام مي دهند به تصور اين كه اين ها بهشت را برايشان مهيا مي كند حتي اگر با همسرشان بداخلاقي كنند.

به نظر بنده دين يعني پاكيزگي روحي و رواني، دين يعني خوش اخلاقي.  جاي بسي تعجب است كه نمي خواهيم اخلاقمان را خوب كنيم بعد توقع داريم با يك دعا بهترين اتفاقات برايمان رخ دهد. برخي مي روند فقط دعاهاي جديد تست مي كنند اما نمي روند اخلاق خوب جديد تست كنند. در كتاب هاي قديمي فقط به دنبال پيدا كردن و ابتكار زدن در دعاهاي جديدتري هستند، اما در اخلاق شان به دنبال ابتكار در نيكي كردن نيستند. فقط مي خواهند هويي كنند و همه چيز تغيير كند. فقط مي خواهند به خواسته دلشان برسند. خدارا شكر اين همه موسسات خيريه هست مي توانيم برويم وقت اضافي خودمان را آنجا بگذرانيم و به ديگران كمك كنيم. اري انجام كارهاي بشر دوستانه آثار و بركات و محصولات فوق العاده اي براي زندگي ما همراه خواهد داشت. كاري را كه بلد هستيم انجام دهيم. علمي كه بلد هستيم را به فقيران بياموزيم. معلم شويم. پيغمبر شويم.


آقايان و برادرانم لطفا با خانمتان مهربان باشيد. قدر گرماي وجودش را بدانيد. صبح جمعه كه چند ساعتي اوقات فراغت داريد بهترين زمان براي گرم كردن عشق مي باشد. با خانم تان صحبت كنيد و بگوييد همسر عزيزم از اين كه تو يار و همراه زندگيِ من هستي افتخار مي كنم اگر قبلا يكوقتهايي حرف هاي نامناسبي بين ما رد و بدل شده از اين به بعد كلمات زيباتري به تو مي گويم و مي خواهم به تو بيشتر رسيدگي كنم و هميشه وسيم و با لبخند باشيد. دادن گل هر يكي دوماه فراموش نشود دو سه هزار تومان بيشتر هزينه ندارد اما به اندازه يك كادوي گران، احساسات خانم را محترم و شعورش را ارضا مي دارد.
 
به همسرتان عزت بدهيد سر مسائل كوچك و بي ارزش بحث راه نيندازيد كه جشن شيطان و اعوان و انصارش را فراهم مي كند شيطان از اين اتفاقات لذت مي برد و موقعي كه مي خواهيد گل از گلفروشي بخريد از طريق امواج آلفا وارد مغز شما مي شود و اين جمله را ميگويد:(توقعش زياد ميشود) شما اين جمله را با او تكرار نكنيد و بگوييد(پناه مي برم به خدا از شر شيطان رانده شده). آقايان و برادرانم بنده سراپا تقصير بيشتر از شما مي دانم كه خانم ها چقدر به مردشان عشق و علاقه دارند. برخي خانم ها حاضرند طلايشان را به دعانويس نماها بدهند دعا بگيرند كه شما كمي به آن ها محبت كنيد. انتظار نداشته باشيد كه به شما بگويند مرا نوازش كن يا جملات عاشقانه بگو، خودتان ابراز كنيد، ابتكار كنيد و غافلگير كنيد تا زندگي شيرينتر بشود. خانم تان هيچوقت بازنشستگي ندارد و تا آخر عمر خدمتگذار منزل شماست پس لطفا حقوقش را كه محبت است بدهيد.
دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:بررسی,عوامل,خواستگاری, :: 13:37 :: نويسنده : دوستدار علم
دعای چهل کلید بخت گشایی و ازدواج مجردها
 

منبع   http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=494466

دعای ۴۰ کلید:

دعای چهل کلید هزاران خواص دارد از قبیل:

 

گشایش بخت

گشایش کار

اصلاح زن و شوهر

محبت و جلب معشوقه

باطل سحر و جادو

دفع مشکلات

و…

طریقه عمل این طور است که شما در روز جمعه این دعا را بر روی ظرف آبی بخوانید با طهارت و نیت پاک و صاف و با توکل بر خدا سپس با این آب غسل می کنید به هر نیتی که انجام دهید روا میگردد برای گشایش کار و بخت از این طریق می توان انجام داد برای محبت نیز آن آب را یا با شربت یا با چای و … به طرف بدهید بخورد …

شرح دعا این چنین است :

 

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِینًا 2بار سَلَامٌ عَلَیْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ  3 بار لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْكُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ 4 بار  رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ  5 بار  وَتِلْكَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاء  6 بار  إِنَّ رَبَّكَ حَكِیمٌ عَلِیمٌ  7 بار  وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا   8 بار  وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا   9 بار یَا نَارُ كُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِیمَ 10 بار  وَأَرَادُوا بِهِ كَیْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِینَ  11 بار فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ 12 بار وَلَا تُمْسِكُوا بِعِصَمِ الْكَوَافِرِ 13 بار وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ  14 بار  وَمِنَ النَّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً یُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِینَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِیعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعَذَابِ 15 بار وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ 16 بار  إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ 17 بار بحق محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم  18 بار و بحق جبرائیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل 19 بار  یا حنان یا منان یا دیان یا برهان  20 بار

 

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 21 بار

نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ 22 بار وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ 23 بار  یس وَالْقُرْآنِ الْحَكِیمِ 24 بار قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ 25 بار  لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ 26 بار لَیْسَ كَمِثْلِهِ شَیْءٌ وَهُوَ السَّمِیعُ العلیم 27 بار  قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِن شَرِّ مَا خَلَقَ  28 بار قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ مَلِكِ النَّاسِ 29 بار  قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَكُمْ 30 بار َقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا 31 بار قُلْ یَجْمَعُ بَیْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ یَفْتَحُ بَیْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِیمُ 32 بار  قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَهْلَكَنِیَ اللَّهُ وَمَن مَّعِیَ أَوْ رَحِمَنَا فَمَن یُجِیرُ الْكَافِرِینَ 33 بار قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا 34 بار قُلْ یَا أَیُّهَا الْكَافِرُونَ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ 35 بار  قُل كُونُواْ فردة خاشعین 36 بار قُلْ سِیرُواْ فِی الأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ كَیْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِینَ 37 بار قُلْ مَن یَكْلَؤُكُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ  38 بار قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا

الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ  39 بار قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ 40 بار سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا یَصِفُونَ وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِینَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ و به نستعسن و صلوات و السلام علی سیدنا نبینا ابوالقاسم المحمد اللهم صل علی محمد و اله محمد و الطاهرین

یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله

یا شکیکفی یا قاهرو

————————————-
دعای چهل كلید

 

 دعای مخصوص بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  به نیت مشکل بر گلاب خوانده شود اگر مریض است بخورد و اگر به نیت حاجت است گلاب را به صورت خود بمالد و اگر به نیت مهر و محبت بین  زن و شوهر خواهد به نبات و گلاب خوانده و هر دو بخورند انشاءالله  محب هم شوند خواص این چهل کلید زیاد است و در این اندک  نمی گنجد هر کسی به نیت مهم خود بخواند انشاءالله به اجابت نزدیک است

 

۱- بسم الله الرحمن الرحیم
2- فتح آیه اول (( انا فتحنا لك فتحا مبینا ))

3- زمر آیه 73 (( سلام علیكم طبتم …. خالدین ))
4-  توبه آیه 128 (( لقد جاءكم رسول … رؤف رحیم ))
5- آل عمران 191 ((رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ ))
6- انعام 83 ((وَتِلْكَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاء ))
7- انعام 83 ((إِنَّ رَبَّكَ حَكِیمٌ عَلِیم ))
8- اسراء ۸۱(( َقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ))
9- اسراء 82 (( وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَار ))
10- انبیاء 69 ((یَا نَارُ كُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِیم ))

11- انبیاء 70 ((وَأَرَادُوا بِهِ كَیْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِین ))
12- انبیاء 87 ((فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَك ))

13- جزء 28 سوره الممتحنة آیه 10 (( وَلَا تُمْسِكُوا بِعِصَمِ الْكَوَافِرِ ))
14- جزء 9 سوره الاعراف آیه 120 (( وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِین ))
15- جزء 2 سوره البقرة آیه  165(( وَمِنَ النَّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ

أَندَاداً یُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِینَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ

ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِیعاً وَأَنَّ اللّهَ  شَدِیدُ الْعَذَاب ))
 16- جزء 24 سوره غافر آیه 44 ((أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَاد ))
17- جزء 2 سوره البقرة آیه 156 ((إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعون ))
18- بحق محمد المصطفی صلی الله علیه وسلم
19- و بحق جبرائیل و میكائیل واسرافیل و عزرائیل
20- یا حنان یا منان یا دیان یا برهان
21- بسم الله الرحمن الرحیم
22- جزء 28 سوره الصف آیه 13 ((نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِین ))
23- جزء 2 سوره البقرة آیه 223 ((وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِین ))
24- یس 1و2 (( یس والقران الحكیم ))
25- دو آیه اول سوره اخلاص
26- سوره اخلاص آیه 3و4
27- لیس كمثله شیء و هو السمیع البصیر
28- سوره ناس دو آیه اول
29- سوره فلق دو آیه اول
30- جزء 13 سوره الرعد آیه 43 (( قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَكُمْ ))
31- جزء15 سوره الاسراء آیه 81 ((قُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ

كَانَ زَهُوقًا  ))
32- جزء 22 سوره سبا آیه 26 ((قُلْ یَجْمَعُ بَیْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ یَفْتَحُ بَیْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ

الْفَتَّاحُ الْعَلِیم ))

33- جزء 29 سوره الملك آیه 28 ((قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَهْلَكَنِیَ اللَّهُ وَمَن مَّعِیَ أَوْ

رَحِمَنَا فَمَن  یُجِیرُ الْكَافِرِینَ ))

34- جزء 29 سوره الملك آیه 30 ((قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا ))
35- سوره كافرون دو ایه اول
36- جزء1 سوره البقرة آیه 65 ((فَقُلْنَا لَهُمْ  كُونُواْ قِرَدَةً خَاسِئِین(( در نسخه

خطی اشتباه رقم خورده بود  ((
37- جزء 7 سوره الانعام آیه 11 ((قُلْ سِیرُواْ فِی الأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ كَیْفَ كَانَ

عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِین ))
38- جزء 17 سوره الانبیاء آیه 42 (( قُلْ مَن یَكْلَؤُكُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ)
39- جزء 16 سوره الكهف آیه 103 + آیه 104 سعیهم
40- جزء 23 سوره الصافات آیه 180 + 182   وبه نستعین

دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:دعای,چهل,کلید,بخت,گشایی,ازدواج,مجردها, :: 12:42 :: نويسنده : دوستدار علم

فضیلت سوره یاسین

 

 

سوره یاسین نیز دارای خواصی است که در کتاب کلیات اسرار و رازهای موفقیت با شرح کامل درج شده است اما با توجه به این که این سوره قلب قرآن نامیده شده است و دارای موکلین بسیار نیرومندی می باشد، زمانی که این سوره خوانده می شود، موکلینش احضار می شوند (اگر چه شما آن ها را نمی بینید) و با توجه به حضورشان هر نوع بستگی و انرژی منفی راخنثی می کنند در نتیجه هر شخصی که هر روز خود را با خوانده این سوره آغار کند چنان مورد حمایت و حفاظت این موکلین قرار می گیرد که هیچ چیزی نمی تواند به او آسیب برساند و خود به خود کانال های انرژی که باعث رسیدن رزق وسیع می شوند، باز خواهند شد از امام رضا (ع) سئوال شد که آیا سحر و جادو حقیقت دارد و ضرر می رساند؟ ایشان فرمودند: بله و موجب خسران است. در قرآن ایات متعددی به این موضوع اشاره می کند از جمله : آیه ۱۰۲ سوره بقره.

برای آنهایی که از وضعیت موجودشان خسته شده اند و خواهان تغییر در زندگیشان هستند.

 

دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:فضیلت,سوره,یاسین, :: 10:38 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1