فروشگاه ایرانیکان
برترین های دنیای مجازی
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

 

موفقیت رونالدو + عکس

Image result for ‫عکس زیبای  کریستین رونالدو‬‎

 

 

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید این روزها مرد اول دنیای فوتبال است. حالا گزارشی در روزنامه آ.اس منتشر شده که از رازهای موفقیت این ستاره پرتغالی در حفظ فیزیک بدنی ایده آلش خبر می دهد

«مهمترین راه بازیابی برای من در جلسات تمرینی است که بعد از بازیها انجام می دهم. استراحت واژه ای کلیدی در زندگی روزمره من است تا بتوانم درحرفه ام موفق بوده وعمر فوتبالی ام را طولانی تر کنم.» اینها جملات کریستیانو رونالدو هستند که در توصیف راز موفقیتش برزبان آورده. هنوز خیلی ها راجع به بازی 20 آوریل سال 2011 که کریس رونالدو توانست در مستایاخوش درخشیده و گل سرنوشت ساز تیمش در فینال جام حذفی اسپانیا بعد از 102 دقیقه بازی کردن را به ثمر رساند صحبت می کنند. خیلی ها می خواهند بدانند که کریس چطور توانسته در 59 بازی 69 گل به ثمر برساند. راز موفقیت او در تمرینات بازیابی ای است که بعد از انجام بازیها برگزار می کند

بعد از اتمام یک مسابقه، کریس مثل سایر بازیکنان برای صرف شام با خانواده یا قهوه خوردن با دوستان نمی رود ودر شهرک ورزشی تمرینات دیگری را دنبال می کند. او اول در داخل استادیوم غذا می خورد وچیزی می نوشد تا آب از دست رفته بدنش را بازیابی کند. کمی میوه، پیتزا و یا غذاهای حاوی کربوهیدرات برای کریس کافی است واو بلافاصله تمرینات بازیابی اش را آغاز می کند .

اگر بازی دربرنابئو برگزار شود، کریس مستقیما به خانه می رود و درجکوزی آب سرد و بلافاصله آب گرم عضلاتش را جان می دهد.طبق مطالعه ژورنال بین المللی پزشکی ورزش، این استفاده از جکوزی بهترین مدت برای بازیابی عضلات بعد از برگزاری یک بازی است.

کریس درابتدا 5دقیقه در جکوزی آب گرم (بین 38 تا44 درجه سانتی گراد)می رود و بلافاصله بعد از آن برای 3 دقیقه در جکوزی آب سرد قرار می گیرد. این پروسه برای نیم ساعت تکرار می شود تا بدین ترتیب گردش خون در عضلاتش به حالت عادی برگردد واز لخته شدن احتمالی خون و تورم عضلاتش جلوگیری کند و درعین حال با غذاهایی که قبل از بازی خورده، تمام مواد مغذی لازم و فیبر کافی به بدنش برسد.

بعد از آن رونالدو به استخر می رود و بیست دقیقه ای شنا می کندشنا یکی از ورزشهای مورد علاقه کریس است و او تقریبا هرروز دقایقی شنا می کند وبعد از بازیها حتما این کار را برای ریلکسیشن بیشتر انجام می دهد تا بتواند اتفاقات بازی را نیز فراموش کرده وذهنش را از ماجراهای پیشین خالی کند

آئورلیو پریه را، کاشف رونالدو در مورد یکی از کلیدهای موفقیت رونالدو گفته:« رونالدو می داند که هیچ برد یا باختی جاودانه نیست.» بعد از خروج از استخر، کریس رونالدو تقریبا پرونده اتفاقات قبلی را برای خودش می بندد ولی قبل از ترک شهرک ورزشی دوش هم می گیرد تا کاملا کارش را تمام کند.

ستاره پرتغالی عادت دارد تا روزی دست کم 8 ساعت بخوابد ولی مثل تمام ورزشکاران خوابیدن بعد از انجام یک بازی کار سختی است.به همین خاطر در ورود به خانه او برای 5 دقیقه دیگر در جکوزی آب گرم می رود تا بخار آن آرامش مضاعفی به او داده و سیستم عصبی بدنش را در آرامش فرو ببرد . با همین کارها رونالدو خیلی سریع خودش را برای بازی بعدی تیمش آماده می کند.

پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395برچسب:رونالدو,گریستین,راز, موفقیت,فوتبال, گل,تمرینات,عضله, :: 9:23 :: نويسنده : دوستدار علم
 
لذت کسب درآمد آسان در منزل
 
درآمد روزانه  ۱۷۵٫۰۰۰ تومانی
 

 

ماهیانه ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

 

سهم شما از 5000 لامپ چقدر است ؟

 

و ماهیانه ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان درآمد خالص بدون هیچ هزینه جانبی !!

حداقل درآمد ماهانه خالص پنج میلیون تومان

 

این کار صد در صد عملی است و درآمد آن به فعالیت شما بستگی دارد ولی درآمد آن تضمینی است

 

آموزش جامع و کامل تصویری در ۳ ساعت

 

درآمدزایی را از همین الان شروع کنید

 

با این روش یکبار برای همیشه بیکاری را فراموش کنید و خیلی راحت و آسان برای خودتان درآمدزایی کنید.

 

لینک دانلود فایل

 

 

نحوه ساخت انواع ماسک های پرکاربرد زنان

 

یکی از درخواست های مستمر خوانندگان، یادگرفتن نحوه ی ساخت ماسک های جدید پوستی است که قابل اعتماد باشد. در ادامه 7 شیوه ماسک های نوبرانه 2015 تقدیم تان می شود.

 

1-    ماسک کاکائو برای پوست خشک و آسیب دیده

مواد لازم

3/1 فنجان پودر کاکائوی کم چرب
4/1 فنجان عسل مایع
3 قاشق غذاخوری خامه
2 قاشق غذاخوری آرد جود دوسر

تمام مواد را در یک کاسه ی تمیز با هم مخلوط کنید تا خامه ای شکل شود ترکیب حاصل را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید تا اثر کند. سپس با یک حوله ی کاغذی، پوست را تمیز کنید و باقی مانده را با آب گرم بشویید. ماسک کاکائو برای پوست خشک و تحریک شده، بسیار مناسب است.

2-    ماسک هویج

نگران نباشید، این ماسک رنگ پوست شما را زرد نمی کند. این ماسک به طرز فوق العاده ای از پوست شما مراقبت می کند.

هویج، سرشار از ویتامین های A و E است که 2 ویتامین ضروری پوست به شمار می آیند و در ممانعت از پیری زودرس پوست موثر هستند.

مواد لازم

هویج متوسط یک عدد
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف آب یک عدد لیموی تازه

ابتدا هویج را خوب بپزید و بعد به شکل پوره درآورید. عسل و روغن زیتون را با آن مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را هم به آن بیفزایید. این ماسک برای پوست چرب کمک کننده است. البته اگر پوست خشکی دارد به جای 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 8 قطره آب لیمو اضافه کنید. ماسک را 15 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و بعد بشویید.

3-    ماسک پاپایا

مواد لازم

100 گرم پاپایا
1 قاشق چایخوری عسل
1 عدد زرده تخم مرغ
50 گرم آووکادو
1 قاشق چای خوری روغن زیتون

پاپایا و آووکادو را پوره کرده و با دیگر مواد مخلوط کنید. ماسک را روی پوست تمیز بگذارید و بعد از 15 دقیقه با دستمال پاک کنید. سپس صورت را با آب گرم بشویید. آنزیم پاپایین موجود در پاپایا یک طراوت بخش عالی برای پوست است. مانند پیلینگ عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. علاوه بر این، اسیدیته خفیف این میوه، پوست را صاف و سفت می کند.

4-    ماسک کدو حلوایی

پالپ کدو حلوایی علاوه بر ویتامین های A و C که اثر آنتی اکسیدانی دارد، حاوی زینک است. به علاوه حاوی اسید Alpha- Hydroxiy (محرک بازسازی پوست) است.

مواد لازم

2 قاشق چای خوری کدو حلوایی پخته
نصف قاشق چای خوری عسل
4/1 قاشق چای خوری شیر (اگر پوست خیلی خشک دارید خامه اضافه کنید)

تمام مواد را با هم مخلوط کنید. ماسک را با حرکت دایره ای بر روی صورت قرار دهید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

5-    ماسک آووکادو برای پوست خشک

مواد لازم

1 عدد آووکادوی رسیده
1 قاشق چای خوری ماست ساده
نصف قاشق چایخوری عسل

آووکادو را به شکل پوره در آورید، 1 قاشق چای خوری پوره حاصل را با ماست و عسل ترکیب کنید و خوب هم بزنید. ترکیب حاصل را 10 دقیقه روی پوست قرار دهید تا اثر کند.

6-    ماسک موز

موز نه تنها خوشمزه است بلکه برای پوست هم مفید است. موز، حاوی روی و ویتامین های A، B و E است. ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک به ویژه برای پوست خشک و بالغ، مسبب زیبایی است.

مواد لازم

1 عدد موز کوچک رسیده
2 قاشق غذاخوری خامه شیرین
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذخوری آرد جو دوسر
4 قطره گلاب
آب معدنی به میزان کم

موز را با چنگال له کنید، خامه، عسل و آرد را بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید تا یک توده چسبناک همگن به دست آید. اگر ترکیب خیلی سفت بود کمی آب و اگر رقیق بود کمی آرد بیشتر بیفزایید تا غلظت مناسبی برای قرار دادن روی پوست پیدا کند. ترکیب را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد بشویید.

7-    ماسک جعفری برای جوش

3 قاشق غذاخوری جعفری خردشده
1 قاشق عذاخوری روغن زیتون
1 قاشق چایخوری بلغور جو دوسر
100 میلی لیتر آب
1 عدد سفیده تخم مرغ

شاخ و برگ گیاهان سبز، دارویی عالی برای منافذ مسدود است. صد میلی لیتر آب گرم را با جعفری خردشده، یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری بلغور جو دوسر ترکیب کنید. اجازه دهید کمی خنک شود و مدت 20 دقیقه رویپوست قرار دهید سپس به آرامی بشویید. حالا در آینه نگاه کنید؛ گونه های قرمز و چهره ای تازه خواهید دید.

 

 ****************

استفاده از فوم‏هاي پاك كننده و شيرپاك‏كن‌ها در كنار مزايايي كه دارد، معايبي هم دارد كه از جمله آنها خشكي، ايجاد حساسيت و از بين رفتن لايه اسيدي مفيد در پوست است كه عملكرد طبيعي پوست را با مشكل مواجه مي‌كند.

در اين صورت پيدا كردن يك لوسيون پاك كننده مناسب، ضروري به نظر مي‌رسد. آيا مي‌دانستيد خيلي از مواد طبيعي اطراف ما قابليت تبديل شدن به يك پاك كننده سالم و بدون ضرر را دارند؟ سركه سيب، آب، ليموترش و عسل نمونه‌هاي قابل دسترسي هستند كه احتمالا همين حالا در آشپزخانه شما منتظر تبديل شدن به يك پاك‌كننده طبيعي هستند.

در مورد استفاده از پاك كننده‌هاي طبيعي پوست با دكتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي  و دكتر فاطمه حسين‌زاده، متخصص پوست و مو صحبت كرديم تا نظر آنها را در مورد هريك از آنها بدانيم. پس اگر به پوست خود و طراوت و زيبايي آن اهميت مي‌دهيد، مطلب زير را در مورد پاك‌كننده‌هاي طبيعي از دست ندهيد.


گلاب، خوشبوي پرخاصيت

گلاب به تنهايي يك پاك كننده خوب به حساب مي‌آيد. گلاب مي‌تواند باعث نرمي و صافي پوست تحريك شده شود. اين مايع شگفت‌انگيز چربي پوست را پاكسازي مي‌كند و باعث جواني و زيبايي پوست‏تان مي‌شود. همچنين گلاب به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان‌ها و ويتامين‌هاي گوناگون، مي‌تواند از بروز علايم پيري پيشگيري و پوست را تغذيه كند.

از طرفي داراي خواص ضدعفوني كننده طبيعي، ضد التهابي و ضد باكتري نيز هست. گلاب براي پوست‌هاي خشك خاصيت نرم كنندگي دارد. بنابراين، افراد با پوست‌هاي خشك بهتر است براي نرم و ملايم كردن پوست خود، از گلاب استفاده كنند. يك پد پنبه‌اي را به گلاب آغشته كنيد و روي پوست خود ماساژ دهيد، به اين ترتيب هم مواد آرايشي را از پوست خود پاك مي‌كنيد و هم طراوت و شادابي طبيعي را به صورت‌تان هديه مي‌دهيد.

براي داشتن پاك كننده آرايش بهتر و موثرتر، مي‌توانيد يك پد پنبه‌اي را با گلاب مرطوب كرده و سپس در كمي روغن نارگيل قرار دهيد تا با هم مخلوط شوند. اين يك محصول طبيعي مراقبت از پوست و پاك‌كننده آرايش عالي محسوب مي‌شود. از اين تركيب مي‌توانيد براي پاك كردن آرايش چشم هم استفاده كنيد، به شرطي كه اين كار را به آرامي انجام دهيد. گلاب به پوست آبرساني مي‌كند و درخشندگي فوق‌العاده‌اي به آن مي‌بخشد. براي درخشش پوست خود و زيبايي هرچه بيشتر آرايش، گلاب را روي آرايش خود، اسپري کنند.

متخصصان چه مي‌گويند؟

دكتر عباسيان از گلاب به عنوان يك پاك‌كننده خوب و خوشبو نام مي‌برد و مي‌گويد استفاده از گلاب به خصوص براي افرادي كه پوست چرب دارند يا تعريق پوست‌شان زياد است، بسيار مفيد است. گلاب خاصيت ضد ميكروب هم دارد و در واقع از عفوني شدن جوش‌ها جلوگيري مي‌كند. نكته خوب ديگر در مورد گلاب اين است كه از آنجايي كه قوام گلاب همانند آب است، روي پوست حساسيت ايجاد نمي‌كند و فرد مي‌تواند پس از پاكسازي، صورت خود را با آب شست‌وشو ندهد.

سفيدآب، لايه‌بردار طبيعي

اگر تاكنون از سفيدآب هم استفاده نكرده باشيد، حتما اسم آن به گوش‌تان رسيده است. سفيدآب يا روشور، نوعي لايه‌بردار طبيعي پوست بدن بر پايه چربي حيواني است كه به‌طور سنتي در ايران، معمولا به شكل قرص‌هاي سفيد رنگ گرد توليد و در عطاري‏ها عرضه مي‌شود. اين ماده معمولا هنگام استحمام به كار گرفته مي‌شود. اين فرآورده با ماليده شدن بر سطح پوست به جمع آوري و از بين رفتن سلول‌هاي مرده كمك مي‌كند و باعث پاكيزگي و روشن ديده شدن رنگ پوست مي‌شود. استفاده از سفيدآب يا چيزي مشابه آن، مختص به ايران نيست و در فرهنگ ساير ملل نيز سابقه استفاده از اين پاك كننده غير شيميايي ديده مي‌شود.

سفيدآب محصول پيچيده‌اي نيست. در واقع تركيب گل سفيد و نخاع برخي جانوران است و اين عامل يعني داشتن روغن آن هم از نوع حيواني، گاه نقطه قوت آن و گاه نقطه ضعف و موجب مردود دانستن استفاده اين فرآورده شمارده مي‌شود.

متخصصان چه مي‌گويند؟

سفيدآب قلع از بقيه انواع سفيدآب مشهورتر است. سفيدآب پاك‌كننده‌اي است كه مي‌تواند اجرام سخت را هم از روي پوست پاك كند. نكته مثبت سفيدآب اين است كه مي‌تواند در مقابل سوختگي‌ها اثر محافظتي داشته باشد. به عبارت ديگر افرادي كه پوست سوخته يا ملتهب دارند، با كمك سفيدآب مي‌توانند به ترميم پوست‌شان كمك كنند. كساني كه مدت طولاني در آفتاب بودند، مي‌توانند با سفيدآب پوست خود را التيام ببخشند اما به‌طور كلي سفيدآب در افرادي كه مزاج خشك دارند اثر بهتري دارد.

لوسيون پاك‌كننده عسل و ليمو

لوسيون عسل و ليمو مخصوص پوست‌هاي جوش‌دار و داراي لك است. براي درست كردن آن، آب يك عدد ليموترش تازه، يك قاشق عسل و يك فنجان آب مقطر را با هم مخلوط كنيد و در يك ظرف تيره رنگ شيشه‌اي در بسته نگهداري كنيد. يك تكه پنبه را به اين تركيب آغشته كنيد و روي صورت خود بماليد. شما مي‌توانيد جهت طراوت، شفافيت و روشني پوست صورت و از بين رفتن جوش‌ها از اين لوسيون استفاده كنيد. به توصيه پزشكان، بهتر است بعد از پاك كردن پوست خود براي طراوت بيشتر و تقويت پوست، از يك تونيك مناسب با نوع پوست استفاده كنيد.

متخصصان چه مي‌گويند؟

 تركيب عسل و ليمو يك تركيب بسيار ايده‌آل براي انواع پوست است. دكتر عباسيان مي‏گويد هم عسل و هم ليمو خاصيت جلا‏دهندگي و صيقل بخشيدن به پوست را دارند و كساني كه صورت‌هاي جوش‌دار دارند با اين تركيب مي‌توانند پوست‌شان را پاكسازي كنند. در كل ميوه‌هاي ترش مثل ليمو، نارنج و سركه خاصيت لايه‌برداري دارند. ويژگي مثبت اين تركيب اين است كه پوست‌هايي كه مستعد جوش هستند و نمي‌توانند از مواد چرب استفاده كنند، به راحتي مي‌توانند از اين تركيب معتدل بهره ببرند. توجه داشته باشيد اگر مزاج‌تان گرم است، ميزان آبليمو را بيشتر كنيد و اگر طبع سردي داريد مقدار عسل بيشتر باشد.

سركه سيب و عرق رازيانه

تركيب سركه سيب و عرق رازيانه يك تركيب فوق‌العاده براي پاكسازي پوست است.سركه سيب چربي‌هاي مفيد در پوست را حفظ مي‌كند و «PH» آن را متعادل مي‌سازد؛ علاوه بر اين به كاهش لكه‌ها و دانه‌هاي قرمز روي پوست كمك مي‌كند. رازيانه نيز سرشار از هورمون‌هاي زنانه (استروژن) است و طبيعتي گرم دارد. رازيانه روي پوست اثر پاك كنندگي، ضد عفوني‌كننده و روشن كنندگي دارد و باعث از بين رفتن كبودي دور چشم مي‌شود. كافي است مقدار مساوي از سركه سيب و عرق رازيانه را با هم مخلوط و در يك ظرف شيشه‌اي در بسته نگهداري كنيد. اگر پوست شما حساس است، مقدار سركه را كمتر كنيد. فراموش نكنيد از اين تركيب به دليل وجود سركه در اطراف چشم استفاده نكنيد و پنبه آغشته به ترکیب را چند بار روی صورت بمالید.

متخصصان چه مي‌گويند؟

 تركيب سركه سيب و عرق رازيانه به دليل جلابخش بودن سركه و اسانس خوب عرق رازيانه تركيب مناسبي است. عرق رازيانه به ترشح هورمون زنانه كمك مي‌كند و مي‌تواند باعث شادابي پوست شود. اين تركيب پتانسيل خشك كردن پوست را دارد، پس فراموش نكنيد كه حتما بعد از استفاده، از مرطوب‌كننده‌هايي مثل روغن بادام شيرين، روغن كنجد يا روغن زيتون تازه استفاده كنيد.

فراموش نكنيد كه:

- در انتخاب پاك‌كننده دقت كنيد تا با نوع پوست و طبع شما سازگاري داشته باشد و به آن حساسيت ندهيد.

- پاك‌كننده بايد حداقل 30 ثانيه روي پوست بماند تا ناخالصي و چربي‌ها را پاك كند.

- توجه داشته باشيد كه پوست آرايش شده را با آب و صابون نشوييد چون پوست حالت اسيدي دارد و صابون قليايي است، قليا رشته‌هاي اسيدي روي پوست را مي‌شكند و به پوست آسيب مي‌رساند.

- بهترين نوع پاك كننده، حاوي روغن است كه بتواند ناخالصي را از روي پوست پاك كند.

استفاده از تونيك بعد از پاك‌كننده

بعد از استفاده از پاك‌كننده، از تونيك‌هاي گياهي استفاده كنيد. تونيك هاگردش خون را در ناحيه‌اي كه به كار مي‌رود، تحريك مي‌كنند و باعث تازگي و طراوت پوست مي‌شود.

 تونيك سيب:

يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با 5/1 فنجان آب مخلوط كنيد و با پنبه روي صورت خود بماليد و بعد از چند دقيقه با آب بشوييد.

 تونيك گوجه:

 يك تكه گوجه فرنگي خام را روي پوست خود بماليد و بعد از چند دقيقه بشوييد. توجه داشته باشيد كه طبع شما به گوجه فرنگي حساس نباشد.

 تونيك خيار:

آب دو عدد خيار را بگيريد و بجوشانيد. كف حاصله را‌برداريد و پس از سرد شدن آن را روي صورت خود ماساژ دهيد.

تبیان

شیوه درست کردن لوسیون سفید کننده پوست

 

فید کردن پوست به صورت سنتی، توسط متخصصان زیبایی و با استفاده از درمان های شیمیایی سخت انجام می شود. سفید کننده ها به صورت بالقوه، دارای عوارض جانبی خطرناکی هستند که می توانند در افرادی که پوست حساسی دارند، باعث واکنش های شدید شود.

شما می توانید خودتان به راحتی در خانه، و با موادی که در آشپزخانه تان دارید، لوسیون سفید کننده درست کنید. با نگه داشتن لوسیون در تایم مشخصی روی صورت تان و شستن آن، و سپس تکرار این مراحل، می توانید به صورت تدریجی و بدون مواد شیمیایی خشن، پوست تان را سفید و روشن کنید.
 
مواد لازم
آردنخود چی ۲قاشق چایخوری
زردچوبه
آب لیمو
خامه پر چرب

۲ قاشق چایخوری آرد نخود را داخل کاسه بریزید. آرد نخود را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. زرد چوبه را به آن اضافه کنید.

۵ تا ۱۰ قطره آب لیمو به مواد اضافه کنید. اگر پوست تان خیلی حساس است، از آب لیموی کمتری استفاده کنید؛ چرا که آب لیمو می تواند باعث تحریک پوست های حساس شود. مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید.

به آرامی خامه را اضافه کنید؛ هر دفعه یک قاشق چایخوری اضافه کنید. وقتی آن را اضافه کردید مواد را هم بزنید. اضافه کردن خامه را تا جایی که مواد به غلظت لوسیون برسند، ادامه دهید.

لوسیون را روی صورت تان یا هر جای دیگری که می خواهید سفید شود بمالید. بگذارید روی پوست تان بماند تا خشک شود، سپس آن را بشویید. می توانید زدن لوسیون را هر روز تکرار کنید.

 

نکات و هشدارها :


اگر از آرد نخودچی استفاده می کنید باید از نوع بی نمک آن باشد.

سرخاب سفیداب

                         به یاد حضرت امیرالمومنین علی (ع)

 

هنگامی که فرق علی ابن ابی طالب این تندیس حق و حقیقت با شمشیر جهل و جهالت شکافت و ما بدن علی ابن ابی طالب علیه السلام را از دست دادیم اما درس هایش را به خاک نسپردیم بدن شریفش به خاک رفت اما اندیشه و الگویش در مغز آدمیان ماند. ای عزیزان ای دینداران و ای دینمداران، هنگامی که شب ها وقت آزاد دارید به اطراف شهر بروید، خانه های فقرا را نگاه کنید، خانه هایی که از شدت فقر و نداری، درب خانه ندارند و یک پتوی پاره درب خانه شان است. می توانید یکی دوبار به بهزیستی تشریف ببرید و با مسوولین آنجا کمی مشورت کنید و از نیت های خیرخواهانه تان سخن بگوئید و آنها نیز شما را راهنمایی می کنند و در ان جی او ها شرکت کنید، گروه های مردم نهاد که هم به خود یاری می دهند و هم به دیگران و در این راه تجربه ها می آموزید و یاد می گیرید چگونه درست کمک کنید. بله الگوی علی ابن ابی طالب پیش روی شماست ببینید و عمل نمائید. او شب ها نان جلوی خانه های فقرا می گذاشت. آرام در را می زد و می رفت. از شب گردی های علی ابن ابی طالب الگو بگیرید. البته عرض کردم که اول باید شناسائی کنید و خودتان در دایره امنیت باشید. الحمد لله الان ما نیازمند به نان، به آن معنای کلمه نداریم. اما می توانید شام ببرید. فرزندتان را همراه خود ببرید که روش های شما را ببیند و یاد بگیرد و شیعه و پیرو علی ابن ابی طالب باشد نه فقط بر بدن از دست رفته ی او گریه کند بلکه فکر علی ابن ابی طالب را عمل کند.

اینگونه است که علی ابن ابی طالب ها زنده اند. اگر او فقط و فقط پول در صندوق بیندازد و فقط با دستگاه خودپرداز پول صدقه را به حساب جائی بریزد، او معنا و مفاهیم واقعی کمک کردن را یاد نخواهد گرفت عزیزان. بنده از زحمات کلیه ی مسوولین کشور تشکر می کنم که وقت شان در جلسات مهم و مذاکرات و تصمیم گیری های کلان است اما برای شب هم حتی شده هفته ای یک ساعت برنامه ای داشته باشند زیرا وقتی استاندار یا شهردار که همچون علی ابن ابی طالب شب ها در کوچه های فقیر نشین کوفه قدم می زد، چنین حرکت های زیبایی کنند آنوقت می توانیم از ثروتمندان محترم شهرهایمان انتظارهای بهتری هم داشته باشیم و حتی به آنها هم نیازی نباشد و بالأخره کار خوب را از یکدیگر یاد می گیرند و ایده پردازی هم می کنند و بهتر و بهتر خواهد شد. بنده به آینده خوش بین هستم.

در پایان این مقاله شما را دعوت می کنم به ترجمه ی چند آیه ی آخر سوره مدثرکه گفتگوی بین اهل بهشت و اهل جهنم است و ببینید که اهل جهنم چه جواب می دهند: اهل بهشت از اهل جهنم می پرسند:

چه چيز شما را به دوزخ وارد ساخت‏؟!) «42» مى‏گويند: (ما از نمازگزاران نبوديم‏، «43» و اطعام مستمند نمى‏كرديم‏، «44» و پيوسته با اهل باطل همنشين و همصدا بوديم‏، «45» و همواره روز جزا را انكار مى‏كرديم‏، «46» تا زمانى كه مرگ ما فرا رسيد!) «47» از اين رو شفاعت شفاعت‏كنندگان به حال آنها سودى نمى‏بخشد. «48» چرا آنها از تذكّر روى گردانند؟! «49» گويى گورخرانى رميده‏اند، «50» كه از [مقابل‏] شيرى فرار كرده‏اند! «51» بلكه هر كدام از آنها انتظار دارد نامه جداگانه‏اى [از سوى خدا] براى او فرستاده شود! «52» چنين نيست كه آنان مى‏گويند، بلكه آنها از آخرت نمى‏ترسند! «53» چنين نيست كه آنها مى‏گويند، آن [قرآن‏] يك تذكّر و يادآورى است‏! «54» هر كس بخواهد از آن پند مى‏گيرد؛ «55» و هيچ كس پند نمى‏گيرد مگر اينكه خدا بخواهد؛ او اهل تقوا و اهل آمرزش است‏! «56»

ملاحظه فرمودید که اطعام مسکین نکردن ما را به جهنم می فرستد

و پيوسته با اهل باطل همنشين و همصدا بوديم‏: همین که شب ها همه اش پای ماهواره هستیم همنشینی و همصدایی با چه کسانی است؟

از اين رو شفاعت شفاعت‏كنندگان به حال آنها سودى نمى‏بخشد. «48»

بله وقتی که غذا به مسکینان نمی دهیم و همه اش پای ماهواره نشستیم همین است که باعث می شود شفاعت نه پیامبر و نه امام حسین و نه امام رضا و نه حتی امام زمان حتی دیگر به ما سودی نبخشد و به ما کمک نکند. 

چرا آنها از تذكّر روى گردانند؟! «49»

این آیه هم به این معناست اگر کسی ما را تذکر بدهد و دعوت به اطعام به مساکین و دوری از ... کند روی مان را برمی گردانیم. به راه خودمان می رویم و خوشمان نمی آید.

موفق و سرافراز باشید.

سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب: به,یاد,حضرت,امیرالمومنین,علی,(ع), :: 8:31 :: نويسنده : دوستدار علم

دعا بهترین وسیله رسیدن به خواسته ها

 

     سلام عرض می کنم خدمت دوستان و عزیزان و هموطنان. به سایت دعا تشریف آورده اید و تا کنون در عمر گرانمایه ی خود دعاها خوانده اید و در نظر دارید که از طریق دعا به خواسته ها و آرزوهای خود برسید. امر بسیار نیکو و مبارک و مطلوبی است.

     باری بسیاری عزیزان در تماس های خود بیان دارند که ما زیاد دعا می خوانیم و ذکر فراوان می گوییم، اما نتیجه نمی گیریم و دیگر خسته شده ایم و دیگر علاقه ای به ادامه ی دعا خواندن نداریم و برخی عزیزان می گویند که انگار خدا با ما قهر کرده است یا بالعکس می گویند که ما با خدا قهر کرده ایم و مدتی است که حتی نماز هم نمی خوانیم زیرا او جواب ما را نمی دهد و خاطری پرملال و پرگلایه دارند. می گویند که ختم های زیادی گرفته ایم و هیچ تغییری و هیچ تحول و بهبودی حاصل نکرده ایم. جان کلامشان و هدف تماس شان این است که اگر یک دعایی دارید که 100 در 100 نتیجه می دهد و تضمینی هم باشد به ما معرفی کنید و گرنه ما سراغ دعانویسان زیادی رفتیم و پول های زیادی خرج کردیم و بهتر نشده است که هیچ بلکه بدتر هم شده است. حقیقت امر این است که بسیار زیاد به این مسائل فکر می کردم که چرا عزیزان قهر می کنند و حق دارند بالأخره ده سال یا بیست سال شاید بیشتر خواسته هایی داشته است و حاجت خود را نگرفته است پس این قهر و دوری و جدائی بین بنده و خدایش حاصل می شود بهتر است از کلمه ی کدورت استفاده کنم در اینجا زیرا این عزیزان همه دینداران و دین مداران خوبی هستند و خود را از خداوند جدا نمی دانند.

وقتی ناراحت می شویم، که چیزی خوب عمل نکرده است، وقتی از بی فایده بودن دعا ناراحتیم یعنی از نظرِ ما، خدا خوب عمل نکرده است یا دست کم به نفع ما عمل نکرده است و ابزار خوبی نبوده و این ابزار را کنار می گذارند و می خواهند ابزار دیگری را بیابند. مثل اینکه این کلید این قفل را باز نمی کند و کلید یک ابزار است. آیا راه حلی هم وجود دارد که بنده با خدا قهر نکند؟ آن، چه راهی است و چه روشی است که ما بتوانیم از این آفت فوق العاده آسیب رسان و مخرب، که همان کدورت با خداست در امان باشیم؟ از ابتدا و ریشه، باید جستجو کرد که این کدورت چگونه شکل می گیرد و بزرگ می شود و دل و دامانِ انسانِ دیندار و دینمدار را می گیرد؟ بله خداوند ابزار خواسته هایمان شده است و همه انکار می کنیم که نه ما اینطور نیستیم و خدا را ابزار نمی دانیم. سوال بنده این است که آیا در زندگی با خداوند قهر نکرده ایم؟ پس این سابقه ی نادرخشانِ ما در کدورت ها چیست؟ پس چرا خاطرمان گاهی وقت ها از آفریننده ی این کائنات و نظام عظیم خلقت، مکدر می شود؟ عرفای ما در ادبیات کهن به بیان های بسیار مختلف در قالب داستان های حکمت آموز، کوشیدند که ما را با مفهوم گسترده ی رضا آشنا کنند و از ابتدا این دیدگاهِ معامله گر و سودخواهِ ما را با خداوند به نوعی مهار کنند و به سمت و سوی بهتری سوق دهند. می خواستند که مصلحت اندیشی های دنیوی ما را با خالق و خداوند جهان، کمتر و یا بهینه کنند.

      معادل کلمه ی دعا در زبان پارسی، نیایش می باشد. نیایش در اصل تقدیس و تعظیم و تجلیل خداوند است. بیان صفات خدا بوده و غوطه ور شدن در نیکوئیها و زیبائی ها و معناهای خداوند بوده است. در نیایش، اول، سلام دادن بر خداوند است و بعد از سلام نوبت به آشنائیِ هر چه بیشتر با خدا می رسد و نیایش ما را وارد دریائی از معانی بی پایان می کند که خالق این جهان کیست و چه خصوصیاتی دارد و بعد آن خصوصیات را هرچه بیشتر شناختن و بزرگ شمردن است یا مَلِک یعنی ای پادشاه، یا جلیل، یعنی ای بزرگ مرتبه، یا اول یا آخر یا ... آری و به این صورت است که ما در نیایش کردن با خدا آشنا می شویم و او را تقدیس می کنیم و عبادت می کنیم یعنی ای کسی که این صفات را داری ما بنده ی تو هستیم تو خداوند عظیم ما هستی، اسم تو همه چیز است و الی آخر. در پایانِ نیایش، ما به دلیل اینکه او را عبادت خالصانه کردیم و او را تسبیح و تقدیس و تعظیم و تجلیل کردیم می توانیم خواسته و آرزویمان را هم بیان کنیم. بهترین آرزو همان نیک سرانجامی و شادکامی در دنیا و آخرت است.

     شما ملاحظه بفرمائید ما با این برنامه چقدر فاصله گرفته ایم؟ و کلمه ی دعا معنایی شبیه به سحر و جادو به خود گرفته است. وقتی شما دعایی را بخوانید که فلان اتفاق برای شما بیفتد و اگر آن اتفاق نیفتاد شما قهر می کنید به این دلیل است که با دیدگاه معامله گر و فایده طلب وارد شدید نه یک نیایش خالص و نه عبادت خالص. البته بنده در این جا قصدم این نیست که بگویم معامله با خدا نکنید و یا فایده از خدا نخواهید خیر این کار را انجام بدهید و از خداوند که مسوول آفرینش ماست تقاضاها برای دنیا و نیازهایتان هم بکنید اما دعا در اصل برای عبادت است و فرعی هم دارد که آن درخواست هایمان می باشد. یک بخش کوچکی از عبادت است نه کل عبادت و برای برخی از ما جای این دو باهم عوض شده است و فرع جایِ اصل، و اصل جایِ فرع نشسته است. دعا می کنند برای خواسته هایشان و البته پرستش و تقدیس و تجلیل و عبادت، جزئی و حاصلی در ذیل و زیر این خواسته ها است.

اما قصد بنده جواب دادن به آن سوال است که آیا راهی هست که بنده از خداوند گلایه نکند و با خدا قهر نکند؟ بله با این مقدمه ی طولانی که خدمت شما عرض کردم می خواستم به این نقطه برسیم که بنده ای که به مقام رضا رسیده است هیچ وقت گرفتار گلایه و قهر و کدورت با خداوند نمی شود. چنین بنده ای دعا و نیایش می کند و خواسته هایش را هم بیان می کند و اصرار و تکرار هم می کند اما رسیدن به خواسته ها برایش یک فرع می باشد و هنگامی که دعا را خواند شادکام است و خرم از اینکه پرستش و عبادت را انجام داده و برایش فرقی نمی کند که خداوند به او بدهد یا ندهد آری گفتمان و دیالوگ او با خداوند همیشه شکرگزاری و مقام رضا می باشد. به زبان و دل می آورد که خداوندا اگر صلاح دانستی حاجتم را بده و اگر هم ندادی ندادی شاکرم و راضیم. شما به دعای عارفان نگاهی بیندازید به زندگی آنان نگاه کنید ساده و بی تکلف و به دور از استرس هستند آرامند و از مقام رضای خویش لذت می برند. حرص نمی زنند که خدایا اینو بده اونو هم بده همه رو بده!

     وقتی که می گوئیم فلان دعا به درد نخورد یا دعاش قلابی بود یا دعای صددرصدی می خواهم ما از معنی و مفهوم دعا دور شدیم. جملاتی مثل دعای صددرصدی یا دعای تضمینی می خواهم این ادبیات، ادبیاتِ سحر و جادو است نه دعا نه نیایش نه عبادت نه پرستیدن.

عرض دیگری ندارم سخن بنده تمام است اما برای اینکه خستگی شما را کمی به در کنم بعد از این مقاله ی سنگین، می خواهم با خاطره ای لبخندی بر لبان شما بنشانم سال گذشته چند نامه ای از یک دختر ثروتمند برای ما آمد که می گفت من یک دعای صد در صدی و تضمینی  می خواهم که پسر مورد نظرم بیاد به خواستگاریم و حتما باید از من خیلی خواهش کند و سفت و سخت از من خواستگاری کند و بابت این کار هم چند میلیون دستمزد می دهم. هر بار هم مبلغ را چند برابر میکرد. گفتیم: چرا باید خیلی خواهش کند؟ گفت: که بهش جواب منفی بدم! (یعنی به آقای خواستگار جواب منفی بدهد!)

ماهم به جای دعای بخت گشائی یک دعای عقل گشائی خدمت شان پیشنهاد دادیم.

موفق و سرافراز باشید.

منبع: حسن ربیعی

سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:دعا,بهترین,وسیله,رسیدن, به,خواسته ها, :: 8:29 :: نويسنده : دوستدار علم
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 226
بازدید ماه : 1869
بازدید کل : 162290
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1