فروشگاه ایرانیکان
توصیه هایی برای سرمایه گزاری دربورس
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

توصيه‌هايي براي سرمايه‌گذاري در بورس:

زندگي بشر و فعاليت‌هاي او همواره با پيامدهاي مختلفي همراه است و اتفاقات جزء لاينفك زندگي است. به همين دليل، هر كس، بر اثر دانش و تجربه‌ي خود، راه‌هاي مقابله با اتفاقات و كم‌كردن زيان‌هاي ناشي از آن را پيدا كرده و در زندگي به كار مي‌گيرد. در مورد بورس كه مورد نظر ماست، خبرگان بازار سرمايه توصيه‌هايي به مشتريان دارند و معتقدند اگر افراد اين توصيه‌ها را به كار ‌گيرند فعاليت‌هايشان با موفقيت بيشتر و پيامدهاي منفي كمتري همراه خواهد بود. در ادامه برخي از اين توصيه‌ها را شرح مي‌دهيم:

 1.سرمايه‌ي مازاد خود را به كار گيريد

معمولاً افراد، با توجه به اتفاقات مختلفي كه در زندگي‌شان پيش مي‌آيد، بخشي از درآمد خود را به عنوان هزينه‌هاي ضروري كنار مي‌گذارند تا در روز مبادا از آن استفاده كنند. از آنجا كه بازار سهام يكي از بازارهاي پرنوسان مي‌باشد خبرگان بازار توصيه مي‌كنند كه بهتر است افراد از بكارگيري سرمايه‌هاي اصلي و ضروري خود در اين بازار پرهيز كنند. آنها معتقدند كساني كه مي‌خواهند در اين بازار سرمايه‌گذاري كنند بايستي نه تنها اولويت را به رفع نيازهاي اوليه‌ي زندگي خود بدهند، بلكه حتي از بكارگيري آن بخش از درآمد خود كه براي هزينه‌هاي اتفاقي در نظر گرفته‌اند در بازار بورس صرف‌نظر كنند. خبرگان بازار سرمايه مي‌گويند بهتر است افراد پس‌اندازهاي اضافي خود را وارد بازار سهام كنند.

2.به شايعات توجه نكنيد

يكي از مشكلات مردم اين است كه در برخي مواقع از احساسات خود تبعيت مي‌كنند و يا تحت تأثير حرف‌هاي ديگران قرار مي‌گيرند. هر چند اين نكته در بسياري از تصميم‌گيري‌ها تأثير چنداني ندارد اما در فعاليت‌هاي اقتصادي و بخصوص در بازار سهام مي‌تواند موجب ضرر براي افرادي باشد كه به احساسات خود ميدان مي‌دهند. واقعيت امر اين است كه سرمايه‌گذاري در بازار سهام بايد براساس تحقيق و اطلاعات صحيح انجام شود. زيرا در اين بازار عوامل متعددي همچون وضعيت اقتصاد كشور، عملكرد شركت، اتفاقات جهاني و... در تغيير قيمت‌ها مؤثرند؛ در نتيجه هرگز نبايد تنها براساس توصيه‌ي دوستان و يا تبليغات و يا حتي عملكرد خويشاوندان براي سرمايه‌گذاري در اين بازار تصميم‌گيري كرد.

3.براي كوتاه مدت سرمايه‌گذاري نكنيد

سرمايه‌گذاران نبايد نگران نوسانات و افت و خيزهاي روزانه‌ي بازار باشند كه در مورد بازار سهام امري عادي است، بلكه پيوسته بايد روند بلندمدت را مورد توجه قرار دهند؛ چرا كه شركت‌هاي بورسي معمولاً شركت‌هاي بزرگي هستند و طبيعتاً كارها و پروژه‌هايي كه در دست انجام دارند كلان و بسيار بزرگ خواهد بود. پرواضح است كه سود پروژه‌هاي بزرگ در كوتاه‌مدت به دست نمي‌آيد و در بلندمدت حاصل مي‌شود. در نتيجه سرمايه‌گذاران مي‌بايست براي دريافت واقعي سودِ سرمايه‌هاي خود در بازار سهام، به سرمايه‌گذاري با ديد بلندمدت نگاه كنند.

4.سبد سهام تشكيل دهيد

بازار سهام داراي ويژگي‌هايي است كه از آن جمله مي‌توان به بالا و پايين رفتن قيمت‌ها و ريسك يا خطر افت شديد قيمت‌ها اشاره كرد. از آنجا كه به طور معمول و در طي زمان قيمت برخي سهام افزايش و قيمت برخي كاهش مي‌يابد، براي درامان ماندن از خطر كاهش قيمت سهام خريداري شده، خبرگان بازار توصيه مي‌كنند كه خريداران بهتر است سبدي از سهام خريداري كنند و از خريدن يك نوع سهم پرهيز نمايند؛ چرا كه وقتي سهامدار سرمايه‌ي خود را به سهام متعدد و متنوعي اختصاص مي‌دهد پايين آمدن احتمالي قيمت برخي از اين سهام از طريق بالا رفتن قيمت برخي ديگر از سهام موجود در سبد جبران مي‌شود و در اين صورت سرمايه‌گذار مي‌تواند به راحتي خطر احتمالي كاهش قيمت‌ها را رفع كند.

5.نسبت به سرمايه‌گذاري خود بي‌توجه نباشيد

سرمايه‌گذار پس از تشكيل سبد سهام نبايد نسبت به وضعيت آن بي‌تفاوت باشد، بلكه بايد به طور مرتب آن را مورد بررسي قرار دهد و وضعيت آن را نسبت به وضعيت بازار بسنجد تا بداند كه آيا سبد سهام او هماهنگ با بازار است و يا نياز به بازنگري و تغيير دارد يا نه. براي اين كار او مي‌تواند با خبرگان، مشاوران و كارگزاران بورس نيز مشورت نمايد و از راهنمايي آنها بهره ببرد.

6.غيرمستقيم سرمايه‌گذاري كنيد

كساني كه مي‌خواهند در بورس سرمايه‌گذاري كنند دو راه در پيش دارند: راه اول اين كه خودشان مستقيماً سهام مورد نظر خود را خريداري كنند كه طبعاً خودشان نيز پي‌گير نوسانات بازار و وضعيت سهام خود خواهند بود؟ و يا شخصاً به تشكيل سبد سهام اقدام كنند. البته خبرگان، انتخاب شيوه‌ي سرمايه‌گذاري مستقيم را براي همه مناسب نمي‌دانند. زيرا چنين كاري نيازمند تجربه و تخصص براي بررسي وضعيت بازار، شركت، اقتصاد كشور و... است، علاوه بر اين كه سرمايه‌گذار مي‌بايست بخش عمده‌اي از وقت خود را صرف اين كار بنمايد كه مقرون به صرفه نيست. از اين رو، راه‌ دومي را توصيه مي‌كنند و آن سرمايه‌گذاري غيرمستقيم است. در اين روش سرمايه‌گذار اقدام به خريد واحدهاي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مي‌كند، كه از اين طريق علاوه بر انتخاب يك سبد سهام مناسب از تخصص، تجربه، امكانات و ساير خدمات صندوق‌ها بهره‌مند مي‌شود.

نويسنده : سيد مجتبي فنائي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:بورس,توصيه‌هايي براي سرمايه‌گذاري در بورس, :: 14:16 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 2792
بازدید هفته : 4652
بازدید ماه : 7152
بازدید کل : 169473
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1